2022’de Oyunlaştırma ile Başaranlar

2022 yılı Türkiye’de,  birçok alanda global ekonomiyi derinden sarsan pandeminin etkilerinden kurtulma ve toparlanma dönemi oldu. Pandeminin; uzaktan çalışma, online eğitim ve birçok farklı alanda olumlu etkileri  oldu hayatımızda. Genel olarak, hem kaybettiklerimiz hem de daralan ekonomiyle birlikte oyunlaştırma gibi iş modellerinde yatırımlar ve ortaya çıkan projeler beklentilerin altında olsa  da oyunlaştırmanın gücü her geçen gün markalar tarafından keşfedilmeye devam ediyor.

Biz de 2019 yılından bu yana ülkemizin oyunlaştırma nabzını tuttuğumuz, aldığımız özel izinlerle “Oyunlaştırma ile Başaranlar” makale serimizde 2022 için de bir özet hazırladık. Geçtiğimiz yıllarki makalelere bu linklerden ulaşabilirsiniz:  

https://hrdergi.com/digital-age-–-2019’da-oyunlastirma-ile-basaranlar

https://hrdergi.com/2020-yilinda-oyunlastirma-ile-basaranlar

https://www.pazarlamasyon.com/2021-de-oyunlastirma-ile-basaranlar

Web 3.0 ve Metaverse geleceğimizi çok farklı yönlerde şekillendiriyor.Eğitimden sağlığa iş hayatından özel hayata kadar ekonomik aktivitelerin her noktasına değinen ve gerçek olarak adlandırdığımız hayatın neredeyse tamamını kendi içine davet eden bir sanal dünya ile karşı karşıyayız. 2022 yılının başında tam bir hype olarak çıkan “Metaverse” çılgınlığında da projelerde al-sat ve yatırımların yanı sıra  deneyimsel olarak başarılı topluluk oyunlaştırmalarına yer veren markalar ön plana  çıkıyor.

Her bir oyunlaştırma örneğinin  markalar için nasıl harikalar yarattığını  ve  sürdürülebilir davranış değişiklikleri için hangi unsurları kullandıklarını gelin birlikte keşfedelim.

Öncelikle Dünya Kupası ve Blockchain ilk kez aynı anda deneyimlendi. Bu dönemde özellikle taraftar Tokenları ile oyunlaştırma birçok ilke imza attı. Bu anlamda oyunlaştırma dinamiklerini de  dünya kupası boyunca tahminler, hediye ürünler, sanal NFT taraftar kartları gibi bir çok kurguyla uygulayan resmi sponsorlardan biri olan  Socios  Dünya Kupasında oyunlaştırmayla katılımcılara farklı deneyimler yaşattı.

Socios.com kullandığı bazı oyun dinamikleri, Token Avı gibi lokasyon bazlı maç öncesinde taraftarları sosyalleşmeyi amaçlayan ödüllendirmeler, maçların skorlarını tahmin üzerinden rozetler ve ülkesel sıralamalar gibi oyun elementlerini kullanarak süreci oyunlaştırma ile keyifli hale getiren markalardan.. 

Pandemi döneminde  e-ticaret sektöründe çok hızlı oranda bir  büyüme gerçekleşti. Bazı platformlar sadece ihtiyacın karşılandığı  bir platform olmanın yanı sıra   oyunlaştırma tasarımıyla fark yaratmayı başardılar..

Çin’de 2021 yılında E-ticaret devi Alibaba’yı  geçen “Pinduoduo” isimli platform 2022 yılında da hızla  büyümeye devam etti.  Kurucusu Colin Huang “E-ticaretin Disneylandıyız” mottosuyla yola çıktıklarını söylüyor, şirketin sloganını da “More saving, more fun!” yani “Daha fazla kazanç, daha fazla eğlence.” olarak tanımlıyor. Pinduoduo’da bir çok üründe, eğer çoklu sayıda satın alınırsa 2.ci bir özel fiyat daha oluyor. Bu fiyattan satın alabilmek  için Çin’in Facebook’u olan WeChat üzerinden bağlanarak, özel bir arayüzle arkadaşlarınızla iletişime geçip, davet edilen linkle bu üründen belli sayıda alınmasını sağlarsanız aşağıdaki 30 adet yumurta örneğindeki gibi normalde 30 Yuan olan paket indirimde 15.99 indirimli fiyattan alınabilirken eğer toplu bir alımı sağlarsanız 9.99 Yuan’a düşüyor. Bunun için yaratacağınız linkten 24 saatte gerekli alışverişlerin tamamlanması gerekiyor. 

Devamında her alışveriş sonrasında size bir sanal tohum kazandırarak isterseniz fiziksel olarak ağaç bağışlamanızı ya da çeşitli görevler ve mini oyunlarla ağacınızı sanal olarak büyüterek meyvelerini toplayabilmenizi sağlayan bir alışveriş sonrası deneyimi devreye aldılar. 

Türkiye’mizde de e-ticaret devleri sadece ürünün satın alındığı bir platformla rekabet edilmeyeceğini anladıkça oyun ve oyunlaştırmaya başvurmaya başladılar. 

Trendyol VIP Elite üyeleri ile yaptığı oyunlaştırmanın yanı sıra şimdi Takım Satın Almasını “Yıldızlı Ürünlerinde “ denemeye aldı. 

Getir’in bu güncel oyunlaştırılmış kampanyasında “Haftanın Görevleri” başlığının altında, “Bu hafta iki görevi tamamlayın, 50 TL hediyenizi kaçırmayın.” açıklamasıyla karşılaşıyorsunuz. Kampanya koşulları bölümünde ise sizlerle görevleri detaylı bir şekilde paylaşıyorlar. İndirimden faydalanabilmek için verilen sürede 7 görevden herhangi ikisini tamamlamanız gerekiyor.

Hepsiburada firması da “Oyun desen var” isimli bir iletişim kampanyası ile satışı oyunlaştırdı. İsminin tam karşılığını kullanıcılarına sunan bu bölümde şans oyunları arasında yer alan tombala, kazı kazan ve çekilişlere yer verilmiş. Şans oyunlarını bakiye yükleyip kart satın alarak oynayabilirsiniz. Kazandığınız ‘’hepsipapeller’’ bakiyenize yansıyor ve hepsipay bölümünden kontrol edebilirsiniz. Aynı zamanda sorulan sorulara kısa sürede cevap verip ödül kazanabileceğiniz ‘’Bil Kazan’’, oyun oynayıp haftanın sürprizini kazanabileceğiniz ‘’Tıkla Kazan’’ ve son olarak kupon çekip ödül kazanabileceğiniz ‘’Fırsatı Çek’’ bölümleriyle puan toplayabilir, indirim kuponları kazanabilir ve bakiyenizi arttırabilirsiniz. 

Oyunlaştırmanın en önemli unsurlarından biri tabii ki ödüllerdir. Bu ödüller farklılaştırılıp, kullanıcılara özel hale getirilirse motivasyonunuz artar. Motivasyonunuz artarsa, uygulamada geçirdiğiniz süre artar ve uygulamayı sürekli kullanır hale gelebilirsiniz. Şimdi sizlere Hepsiburada uygulamasının ödüllerle nasıl sonuçlar elde edebileceğinden bahsedeceğiz. Bunun için ‘’Oynadıkça Kazan’’ bölümünde kullanılan ödülleri teoremler üzerinden inceleyelim. 

‘’Bil Kazan’’ bölümünde sizlere bilgi içerikli çeşitli sorular soruluyor. Bu soruları yanıtladıktan sonra doğru sayınıza ve soru yanıtlama sürenize göre değişiklik gösteren ödüllerle karşılaşıyorsunuz. Çok puan toplamak ve kısa sürede yarışmayı tamamlamak avantajlı oluyor. Bir sonraki bölüm olan ‘’Tıkla Kazan’’ bölümünde oyun oynayıp ‘’Hepsipapel’’ kazanabilirsiniz. Kazandığınız miktarı bir gün içinde yapacağınız alışverişlerde kullanabiliyorsunuz. Son bölüm olan ‘’Fırsatı Çek’’ bölümünde kupon çekerek ödül kazanabilirsiniz. Belirlenen miktardaki alışverişlerde kazanabileceğiniz indirim kuponlarına bu bölümden sahip olabilirsiniz. Bu üç bölüme uygulama tarafından belirlenen zamanlarda katılabiliyorsunuz. Hatırlatıcı kurup oyunlar başladığında bilgi alıyorsunuz. Bu sayede fırsatları kaçırmadan eğlenceli vakit geçiriyorsunuz.  

Bir Oyunlaştırma Örneği de A101’den

A101 Plus uygulamasını telefonunuza indirip kayıt olma işlemini tamamladıktan sonra, ilgi çekici ve oldukça samimi bulduğum ‘’Bize Biraz Kendinden Bahset’’ bölümüyle karşılaşıyorsunuz. Size özel detaylı sorular sordukları bu bölümde amaçları sizi daha yakından tanıyıp iş, aile, hobiler gibi alanlarda edindikleri bilgilerle size özel ödüller ve kampanyalar sunabilmek. Ne şahane bir şey! İşte sorulan sorulardan birkaç örnek:

  • ‘’Hanende kaç kişi yaşıyor?’’
  • ‘’3 günlük tatil hayal edelim. Nasıl geçirirsin?’’,
  • ‘’Peki sen kiminle yaşıyorsun?’’
  • ‘’Çocuğun var mı?’’

Türkiye’de aslında oyunlaştırmayı en çok kullanan alanlardan birisi de Telekom sektörü. 3 Telekom uygulamasının raporlarında da en çok kullanılan alanların bu oyunlaştırma ile ödüllendirme alanları olduğu görülüyor. Uygulamayı silmeden her hafta belli bir saatte sil süpür,salla kazan ve çarkıfelek gibi unsurlardan ödüllendiriyorlar. 

Türk Telekom firması özellikle “Sil Süpür” ile uygulamanın ana iletişiminde kullanmaya başlayarak aslında ne kadar önemli bir uygulama olduğunu gösteriyor. 

Turkcell uygulamasının da uzun zamandır uyguladığı “Salla Kazan” markalaşmış ve bir dönem bir çok uygulamada olan telefonun sallanma sensöründen bir ödül vermeye devam etmekte. Burada 2 ödülden birini seçme hakkı ve bazı günler çift sallama hakkı gibi oyunlaştırmayı biraz daha geliştirdikleri bir dönem oldu. 

Ve 3.cü son operatör de Vodafone “Hediye Çarkı” birbirinden farkılılaşma amacıyla 3 farklı deneyimle ödüllendirilen bu uygulamada da yine telefonda çark çevirerek ödüller dağıtılmakta. Ve bayram,yılbaşı ve özel günlerde bu çarkları çevirme sayısı ve içinden çıkan ödüller değişebilmekte. 

Türkiye’de Hediye Çarkını eticarette kullanan bir uygulama da 2022’de LCW oldu. LC Waikiki Fırsat Çarkı ile mobil uygulamaya giriş yaparak her gün 12:00 – 18:00 arasında 250 TL’ye varan indirim kodu kazanma fırsatını sizlere sunuyor. LCW Fırsat Çarkı’nda %10, %15, %20, 100 TL üstü 20 TL, 30TL anında indirim kuponu ve kargo bedava seçenekleri mevcut. LCW fırsat çarkı web sitesi ve mobil uygulamasında yayında.

Geleceğe Orman ile Bankacılık İşlemlerini Oyunlaştırmak! 

Geleceğe Orman kampanyasına katılarak yapacağınız bankacılık işlemlerinin yanı sıra gündelik hayattan aktiviteler karşılığında karbon puan kazanabilirsiniz. Biriktirdiğiniz karbon puanlar, geleceğin ormanındaki fidanının doğadan temizleyeceği karbonu temsil ediyor. Kazandığınız karbon puanlar hedef değer olan puana ulaştığında TEMA Vakfı aracılığıyla bir fidan toprakla buluşmuş oluyor. Adınıza dikilen fidan ile geleceğe sahip çıkan bir iyilik hareketinin parçası olabilir ve karbon ayak izinizi azaltabilirsiniz. 

Geleceğe Orman’da yer verilen görevleri, önceden belirlenen süreler içerisinde yerine getirerek karbon puan biriktirebildiğiniz ve böylece yarışma sonundaki sıralamada ilk 10’da yer alarak 1.000 karbon puan ödülü kazanabildiğiniz yarışmalardır. Yarışma süresince Aksiyon Listesi’ndeki tüm işlemlerden karbon puan kazanılabileceği gibi bazı yarışlar sadece belirli görevlere (örneğin adımsayar verilerinden karbon puan kazanılması) yönelik düzenlenebilir. Ayrıca, bazı yarışların sonunda karbon puan haricinde sürpriz hediyeler de olabilir. Takipte kalın!

Detaylı bilgiye https://www.isbank.com.tr/gelecege-orman adresinden ulaşabilirsiniz. 

 İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Inooster şirketi “Yürü Be İstanbul” oyunlaştırması ile İstanbulları yürüttü. 

Her gün milyonlarca adımı kaydedip yeni özelleştirilmiş görevlerle birlikte İstanbulluları daha sağlıklı ve hareketli bir yaşama teşvik eden Yürü Be İstanbul uygulaması, 2022 yılında etki alanını genişleterek on binlerce yeni kullanıcı ve milyarlarca adıma ulaşmayı başardı. Şehrin en iyi rotalarını kullanıcılara sunan uygulama, yeni görevler ve verdiği ödüllerle birlikte İstanbulluların yürüme alışkanlığına destek olma misyonunu etkin bir şekilde sürdürüyor.  Sene içerisinde kullanıcılarına 34.232 adet ödül ve 1.189.263 adet rozet dağıtan uygulamada son dönemde farklı işbirlikleri de öne çıkıyor.

2022’yi ödüllerle kapatan Yürü Be İstanbul; MarTech Awards’da Diğer Sektörlerde En İyi Teknoloji Kullanımı Kategorisinde, Brandverse Awards’da Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik & Sağlıklı Yaşam Kategorisinde ve Felis Awards’da Healthcare&Wellness Kategorisi’nde ödüller kazanarak başarısını taçlandırdı. Bu yıl daha çok İstanbulluya ulaşarak sağlıklı yaşamı desteklemeye devam edecek olan uygulama, şehrin güzelliklerini keşfettirmeye devam edecek.

Pandemi döneminde oyunlaştırmanın odaklandığı konulardan biri de “Screen Time- Ekran Süresi “idi . Forest uygulaması ekrandan 15-30-60-120 dk gibi uzak kaldıkça size önce sanal sonrasında da gerçek bir ağaç bağışlama imkanı veren bir uygulama idi ve çok popülerleşti. Eğer bu süre zarfında telefonu elinize alır bakarsanız ağaçlarınız yanıyordu. 

Buna benzer 2022’de de bir çok uygulama çıktı “Marscraft” bir Mars kolonisi kurmayı yine görevler ve ekran süreleriyle oyunlaştırıyor. 1 saat ekrandan uzak kalmalısın Mars’ a yolculuk başladı eline telefonu alırsan roket düşer, koloni de yangın çıkar gibi metaforlarla sizleri odaklanmaya çağırıyor. Türkiye’de de 2023’te bu ekran sürelerini görev vererek ödül verecek uygulamalar bekliyoruz. 

Yabancı dil uygulamalarında da özellikle Duolingo ve Voscreen gibi uygulamalar oyunlaştırmayı çok ciddi deneyimlerinin bir parçası yapmışlardır. Bu sene özellikle pandemide canlı eğitmenlerle birebir dil eğitimi yapılmasını sağlayan Cambly de yılbaşı kampanyasında gönderdiği emaillerini oyunlaştırdı. 

Ho ho ho! Evet, gizemli diyoruz, çünkü bu kampanyadan faydalanabilmek için 4 farklı mailde yer alan ipuçlarını çözmeniz gerekiyor. Ve evet  inceliyoruz çünkü bu kampanya oyunlaştırma barındırıyor!Kampanya 6 Aralık tarihinde posta kutusuna  düşen bir çağrıyla başladı. “Senden Ajan olur mu🕵️ Ödüllü BULmaca 🎁” başlıklı bu e-mailde, markanın 1 hafta içinde yönlendireceği sıralı içerikleri takip ederek, paylaşımlara gizlenmiş şifreleri çözüp “sınırlı sayıdaki” indirim koduna “öncelik” kazanabileceğimiz yazıyordu. Oldukça gizemli değil mi? Ödül ve şifre tetikleyicileri ile biz oyuna daveti aldık, günlerce merakla e-mail bekledik, şifreyi çözdük ve kazananlardan olduk!

ebebek, Bebeveyn Kulübü ile bebeveynlerin eğlenceli ve eğitici dünyasını kullanıcılarına sundu

“Bebekoloji” felsefesi ile yola çıkarak kullanıcılarına yeni bir deneyim sunan ebebek, bebeğinizi ve sizi doğum öncesinden başlayarak 4 yaşa kadar olan tüm sürecinizde takip eden, öğreten, bilgilendiren ve ödüllendiren Bebeveyn Kulübü ile ebeveynlere bebeğin gelişimine uygun haftalık görevler ve ihtiyaç listeleri veriyor. Bu görevleri gerçekleştirince ve ihtiyaç listesindeki ürünleri tamamladıkça puan topladığımız ve puanları ödüllere dönüştürdüğümüz platformda, eğlenceli rozetler, bebek ismine özel ninni, hypercasual oyun, bilgi yarışması ve eğitici içerikler de bulunuyor. ebebek mobil uygulamasının içerisinde yer alan platformu incelemek için hemen indirin. 1 Milyondan fazla kullanıcının aktif deneyimlediği platform ödüller dağıtmaya devam ediyor. 

Şişecam Pandemi’de Çalışanlarını Geri Dönüşüme Returno Oyunlaştırmasıyla Davet Etti! 

Şişecam genel müdürlüğünde çalışanlara yönelik geri dönüşüm bilgi yarışmaları, geri dönüşüm kutularındaki hataları bulma, geri dönüşüm bütçesini yönetme hakkı,departmanlar arası sıralamalar gibi unsurlarla oyunlaştırılan uygulama 1000’e yakın çalışan tarafından kullanıldı. 

AgeSA Oyunlaştırma yoluyla verimliliği artırdı

AgeSA, 2021 oyunlaştırma deneyimine sahip ve oyunlaştırmaya merakı olan gönüllüleri bir araya getirerek kurduğu “Gamification İnisiyatif” grubu ile çalışmalar yürütmeye devam ediyor. İş Teknolojileri bünyesindeki oyunlaştırma serüveni ile birlikte hayata geçirilen Agile ++ ve Hazır Cevap, Kim Bilir oyunları ile ekip içi iletişimi ve verimliliği artırıldı.

Ekip içi iletişimi, yardımlaşmayı ve desteği görünür kılmayı ve çevikliği artırmayı hedefleyen Agile ++ oyunu,  ekiplerin tüm üretim süreçlerine ait belirlenen kural setlerine göre büyük resmin görüntülendiği bir yapı şeklinde kurgulandı. Oyun kapsamında gerçekleşen puan kazanımları doğrultusunda, iyi olan ekip içi iletişim, şeffaflık, ortak sorumluluk gibi alanlar görünür kılarken, gelişime açık noktalar da net bir şekilde ortaya çıkarıldı. İyileştirme alanlarında farkındalık sağlanarak, kalıcı çözüme ulaşma konusunda oyun motivasyonuyla ve ödül yapısıyla ekip harekete geçirildi.

Hayata geçirilen diğer uygulamalar olan Hazır Cevap ve Kim Bilir ise  hem ekibe dahil olan yeni çalışanların mevcut süreç ve yapıya daha hızlı adaptasyonunu sağlarken hem de tüm çalışanlar için ortak platformdan kolay erişilebilir bilgi bankası ve sanal kurumsal bir kütüphane oluşturulmasına destek oldu. Aynı zamanda ekibin inovatif fikirlerini de paylaşmasına olanak sağlayan platform, oyunlaştırma yoluyla eklenen soru ve cevaplarla puanlama sistemine dönüştürüldü. Bu sayede eğlenirken ekip içi bilgi seviyesi artırıldı ve inovatif fikirler görünür kılındı. Platformun fayda sağlama noktasında çalışan geri bildirimleri alınarak, %92 oranında memnuniyet sağlandı.

Dinçer Lojistik çalışanlarını sign2future’da DinçOyun ile motive ediyor. 

Türkiye’de Lojistik sektörünün öncülerinden olan Dinçer Lojistik; 2021 yılında olduğu gibi 2022 yılında da oyunlaştırma platformu sign2future işbirliği ile oyunlaştırma ile başaran şirketler arasında yerini aldı.

sign2future oyunlaştırma platformunda, Dinçer Lojistik’in yeni işe başlayan çalışanları için yapılan oyunlaştırma kurgusu ile süreci daha keyifli hale getirmeyi başardılar. 6 sigma, 5S, İSG gibi alınması zorunlu eğitim süreçlerini yaklaşık 100’e yakın çalışanın katıldığı farklı oyunlaştırma tasarımıyla süreci keyifli hale getirerek, öğrenim kolaylığı, çalışan motivasyonu gibi kazanımlarla sürdürüyorlar. Ödül, rozet kataloğu, liderlik tabloları ve seviyeler gibi oyun elementleriyle kurgulanan oyunlarla, çalışanların sign2future platformunda öğrenirken sosyalleşmesi ve değerlendirme testlerinde daha başarılı olduğu platform aracılığıyla ölçümlenebiliyor. Dinçer Lojistik oyunlaştırmayı tüm süreçlerine entegre ederek ilerleyen ve oyunlaştırmanın gücüne inanan bir marka.

Metlife Çalışanları hedeflerine oyunlaştırma ile koşuyor! 

2022 yılında MetLife Emeklilik ve Hayat A.Ş., Imona Game şirketi işbirliğiyle oluşturduğu Pusula Oyunlaştırma Platformunu kullanarak çalışanların iş hedeflerine eğlenceli kurgular ve rekabete dayalı ortam ile ulaşmaları için oyunlaştırma kullanan firmalar arasında yerini aldı. Bu oyunlaştırma platformunda MetLife ve Imona ekibi finansal danışmanları için seviye bazlı oyunlar oluşturdu. Bu oyunlarda oyuncular hem platform içerisindeki bilgi yarışması, düello gibi görevleri tamamlayarak hem de iş hedeflerini gerçekleştirerek puanlar kazanıp yeni seviyelerin kilitlerini açtılar. Toplamda 100’e yakın çalışanın kullandığı bu oyunlaştırma platformunda iş hedefleri yanında çalışanların şirkete bağlılıklarını artırmak ve çalışanlar arası sosyal etkileşimi sağlamak adına oyuncuların fotoğraf veya öneri paylaştıkları sosyal görevlerde yer aldı. Rozetler, ödül mağazası gibi çeşitli ödül mekaniklerinin kullanıldığı bu platformda çalışanların satış performansları ve motivasyonlarında önceki yıllara oranla artış gözlemlendi. Bunların yanı sıra eğitim videolarını ve iş sorularından oluşan değerlendirme testlerini bu platforma entegre eden MetLife, çalışanların hem bilgi düzeylerini hem de performanslarını platform aracılığıyla takip edebiliyor.

OCTO platformu özellikle bir topluluk,dernek,STK gibi oluşumlarda üyelerin etkileşimi, dijitalleşmesi ve güvenli bir şekilde ödeme sistemlerinin takibini yapabildiğiniz bir platform. Octo Community, Gamfed Türkiye ile işbirliğine giderek platfomunu oyunlaştırmaya başladı. Böylelikle bir üye ne kadar aktif, verilen görevleri yaptıkça çeşitli ödüller alabileceği bir deneyimi 2023’ten itibaren Octo’nun üyesi olan kurumlar görebilecek.Detaylı bilgi: https://www.getocto.com 

Türkiye’de Metaverse ortamında ilk  “Oyunlaştırma Atölyesi “ 2022 yılında gerçekleşti. LCW çalışanlarına yönelik 1 saat seminer ve 2 saatlik uygulamalı atölyede katılımcılar Vemaker platformundaki avatarları ile katılım sağlayarak oyunlaştırma fikirleri geliştirdiler. 

Türkiye’nin ilk ve tek oyunlaştırma tasarımı olan TOY Gamification Decards, GamFed Türkiye Temsilcisi Akademisyen Ercan Altuğ Yılmaz ile Fongogo ile fonlanarak hayata geçti. TOY Gamification Decards ile 10 adımda oyunlaştırma tasarımı yapılabiliyor ve oyunlaştırma süreci yönetilebiliyor.

TOY Gamification Decards, Latincede 10 anlamına gelen “DECA” kelimesinden esinlenilmiş ve 183 adet karttan oluşan Türkiye’nin ilk ve tek oyunlaştırma tasarımıdır. GamFed Türkiye Kurucusu ve Akademisyen Ercan Altuğ Yılmaz tarafından  oluşturulan teknik sayesinde 10 adımda oyunlaştırma tasarımı yapabilir ya da oyunlaştırma sürecini yönetebilirsiniz. 183 adet karttan oluşan TOY Gamification Decards’ın sihirli dokunuşuyla 10 Adımda Oyunlaştırma adımlarını şu şekilde sıralayabiliriz.

  1. İş Hedefleri
  2. Davranışlar
  3. Persona
  4. Oyuncunun Yolculuğu
  5. 8 Temel Oyun Duygusu
  6. Oyun Elementleri
  7. Ödüller
  8. Teknoloji
  9. Hatırlatıcılar ve Tetikleyiciler
  10. Ölçümleme ve Değerlendirme

TOY Gamification Decards Oyunlaştırma Kartları ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. www.gamificationdecards.com 

Geçtiğimiz yıllarda “Oyunlaştırma ile Başaranlar “ listemize giren 2016 yılında kurulan Berlin merkezli adım sayar  oyunlaştırma uygulaması Zombie Run ‘ın kurucusu Adrian Hon “You’ve Been Played” isimli bir kitap yazdı. Bu kitapla şu anda bir çok TV programına çıkan röportajlar veren Hon, Oyunlaştırmanın Zombie’s Run’a nasıl bir başarı kazandırdığını anlatıp devamında etkilerinin okullarda, devlet uygulamalarında ve kurumlarda daha çok ortaya çıkacağını ve bunun avantajları yanı sıra kötüye kullanımlarının olabileceğini anlattığı etik anlamda eleştirel bir kitabı yayınladı. Bunun gibi birçok oyunlaştırma kitabın özetine Gamfed Türkiye Blogundan ulaşabilirsiniz.. https://oyunlastirma.co/category/kitap-ozeti/ 

Güzel haber; 2023 yılında Ercan Altuğ Yılmaz’dan oyunlaştımaya gönül verenlere ve bu makaleyi buraya kadar okuyanlara  yeni yıl hediyesi, online ve üstelik ücretsiz alabileceğiniz eğitimlere bir tıkla ulaşabilirsiniz.   

https://www.coursera.org/learn/gamification
https://www.udemy.com/course/oyunlastirma/
https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/egitimde-oyunlastirma-ve-web-2-0-araclari-22606

Türkiye’nin ilk ve tek oyunlaştırma blogu olan www.oyunlastirma.co, Gamfed Türkiye 2023 gönüllüleri tarafından hazırlanan  zengin içeriklerle oyunlaştırmaya gönül verenlerin yolunu aydınlatmaya devam ediyor.

Cumhuriyetimizin 100.yılını kutlayacağımız sevgi,sağlık ve demokrasi dolu bir yıl dileğiyle. 

Hoşça kalın, şayet hayat bir oyunsa, lütfen hayatı oyunlar kadar ciddiye alın ve akışta kalın…

Ercan Altuğ Yılmaz & Canan Yumak
Gamfed Türkiye 

https://linktr.ee/ercanaltug
https://linktr.ee/Canan_Yumak

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir