AgilityToday Fest 2022 – Hindistan GAMİFİCATİON HACKATHON Gamfed Türkiye desteğiyle Gerçekleşti! 

AgilityToday Fest 2022 – Hindistan GAMİFİCATİON HACKATHON 

​​

Uluslararası bir örgüt olan Uluslararası Oyunlaştırma Konfederasyonu Gamfed’in (International Gamification Confederation) Türkiye temsilciliğini üstlenen Gamfed Türkiye kurucusu Ercan Altuğ Yılmaz’ın girişimi ile Hindistan’da düzenlediğimiz “Gamification Hackathon”, Gamfed Türkiye gönüllülerinden Doğancan Sökmen koordinatörlüğünde ve Hindistan paydaşımız AgileVirgin organizasyonu ile hayata geçirildi. 

Oyunlaştırmayı Türkiye ve Dünya’da yaygınlaştırma hedefiyle çalışan Gamfed Türkiye Gönüllüleri olarak çevik organizasyon yapısını önemsiyoruz. Çağın gereklerini en hızlı biçimde belirleyerek ayak uydurmanın küreselleşen ve rekabetçi ortamında hayati öneme sahip olduğunun bilincindeyiz. Bu farkındalıkla, Hindistan’da 2013 yılından itibaren toplulukların çeviklik ihtiyaçlarını karşılamak üzere faaliyet gösteren AgileVirgin tarafından hayata geçirilen AgilityToday Festivali’ne biz de Gamfed Türkiye olarak katkı sağlamak istedik. 

AgileVirgin ev sahipliğinde düzenlenen AgiltyToday, 2 günlük bir konferans ya da eğitim serisinden öte, birkaç aylık sürece yayılmış bir etkinlikler serisidir. Proje liderleri ve koordinatörleri, fabrika sahibi, yöneticiler, çevik koçlar gibi deneyim ve kaynaklara sahip kişileri yalın-çevik düşünce liderleri ve öğrencilerine destek veren, çeviklik dönüşümünde değişime yardımcı olan, çeviklik etkinleştirme araçlarıyla tanıştıran ve çevik bir ağ oluşturma hedefi taşıyan bir etkinliktir. Her bir etkinlik, yolculuklarının farklı aşamalarında olan çevikleşme yolundaki “Agilistlere” yönelik farklı alanlarda amaçlara adanmıştır.     

AgileVirgin, her bireyin benzersiz olduğunu, tek standart ürünün herkese uygun olmayacağı düşüncesiyle hareket eden, bireye yönelik özelleştirilmiş çözümler sunma hedefiyle faaliyetler gösteren bir topluluktur. Bu yaklaşım, oyunlaştırma disiplinin de temelinde bulunan bireye yönelik tasarımlarla çözüm geliştirme felsefesiyle örtüşmektedir. Oyunlaştırmanın içerdiği çözümler, çevik yaklaşımlara yönelik de etkili çözümler geliştirebilme potansiyeli taşımaktadır. Bu vizyonla, AgilityToday Festivali kapsamında Gamification Hackhaton düzenleyerek çeviklik çalışan tüm katılımcılara oyunlaştırmanın çevik yaklaşımda nasıl kullanılabileceğine yönelik bir kapı aralamak istedik. 

https://app.agilevirgin.in/experience/gamificationhackathon/2022

Hindistan’da bir çevik etkinlikler bütünü olarak düzenlenen Agility Fest 2022’nin içinde bir etkinlik olarak “Gamification Hackathon” tasarlandı. Aylara yayılmış etkinlikler serisinin yol haritası ve bu haritada “Gamification Hackathon’u ile katkı sağlayan Gamfed Türkiye’nin yeri aşağıdaki yol haritasında gösterilmektedir. 

Dünya Çapında Oyunlaştırma Uzmanlarını Jüri Olarak Bir Araya Getirdik

Jüri olarak, dünya çapında tanınmış oyunlaştırma uzmanlarını bir araya getirmeyi başardık. Bizi kırmayarak davetimizi kabul etme inceliğini gösterdikleri için Rob Alvarez, Toby Beresford, Pete Jenkins, Fidan Rustamli ve Ambikesh Prasad’a sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz. Davetimizi kabul etmeleri hem heyecanımızı arttırdı hem de bizi daha iyi projeler üretmeye teşvik etti. Böyle bir Jüriyle çalışma yapmak başlı başına bir ödüldü bizim için. Etkinlik sürecinde yanımızda duran ve etkinliğe daha küresel bir anlam kazandıran Gamfed Global’e de desteklerinden dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz. 

Hazırlıklar Tamamlanıyor

Aylarca süren yazışma ve toplantıdan sonra, Hackathon haftasına girerken, Hindistan takımı ile ayrı, Gamfed Türkiye takımı ile ayrı ayrı toplantılar yapılarak organizasyon şeması ve görevler netleştirildi. Hindistan tarafındaki katılımcılar ve jüriyle ilgili katılım kontrolleri ile birlikte akışa son şekli verildi, son hazırlıklar tamamlandı. 

Sona doğru yaklaştıkça heyecan ve hazırlık toplantıları sıklaştı. Hindistanla sürekli bir bilgi alışverişi ile sürekli durum kontrolleri yapıldı. Ekibe katılan son gönüllülerle birlikte destek gücümüz arttırdık. 

Etkinlik akışı ana hatlarıyla belirlendi. Esnek olarak geliştirilen program, ihtiyaca göre değiştirilebilir biçimde tasarlandı. Daha geniş bir etkinlikler serisinin bir parçası olarak tasarlanan ve biletli katılımın gerçekleştiği hackathon için katılımcı sayısını öngöremedik. Bu bizi organizasyon takımını oluştururken zorladı. Bu nedenle etkinlik programımızı bile oluştururken çevik yöntemler kullandık. Bizim için ilginç, heyecanlı ve katkısı yüksek bir deneyimdi. 

Ve Kapılar Açıldı…

5 Mart 2022 Cumartesi Türkiye saatiyle 13:30’da, Hindistan saati ile 16:00’da  açılış konuşmasını Doğancan Sökmen ve Agility Today Ekibinden Deepti Jain gerçekleştirdi. 

Kısa bir açılış konuşmasıyla etkinliğin önemi ve yarattığı heyecanın paylaşılmasının ardından Gamfed Türkiye gönüllülerinden Rıdvan Sağlam, hackathonda yarışmacıların işine yarayabilecek kullanışlı bazı web 2.0 araçlarını aktardı. 

Rengarenk Web 2.0 araçlarıyla gözlerimiz şenlendi. Yaratıcılığımız güçlendi. Oyunlaştırmada nasıl kullanılacağına dair bazı ipuçları oldukça etkileyici ve hızlandırıcı oldu. E-learning uzmanı olarak önerdiği araçlar eğitim ya da iş ortamlarında oldukça etkili çözümler geliştirmek için de kullanılabilir. Değerli katkıları için Rıdvan Sağlam’a teşekkür ediyoruz.   

Gamfed gönüllülerinden Bahar Güner, kısa süreli bir çalışma ortamında heyecanlı bir üretim aşamasının ardından takımların sunumlarını 5 dakikada etkili bir biçimde aktarmaları için bazı ipuçları verdi. 

Bahar Güner, pitching sunumu kriterlerini açıkladıktan sonra Gamfed Türkiye gönüllülerine olan katkılarına atıf yaparak sözü Ercan Altuğ Yılmaz’a bıraktı. Değerli katkıları ve yüksek enerjisi için Bahar Güner’e teşekkürlerimizi sunuyoruz.   

Gamfed Türkiye topluluğunun kurucusu ve yöneticisi Ercan Altuğ Yılmaz, oyunlaştırmanın temellerini anlattığı renkli ve enerji dolu sunumuyla yarışmacıları motive etti. 

Oyunlaştırmanın davranış değişikliği geliştirmede ve herhangi bir işte motive etmedeki etki günün arkasında yatan bilimi ve bazı temel teorileri açıkladı. Ercan Altuğ Yılmaz’ın renkli sunumundan bazı kareler aşağıda gösterildi. 

Etkinlikte yer alan sunumların tamamını içeren video kaydına Gamfed Türkiye Youtube Kanalı’ndan ulaşabilirsiniz.  

Hackathon Başladı: Heyecan Dorukta

Temel eğitimlerimizi de tamamladıktan sonra en heyecanlı bölüme geldik. Hackathon için Hintli koordinatörler eşliğinde belirlenen başlıkları yarışmacılara aktaran Ercan Altuğ Yılmaz, mini bir molanın ardından Zoom odaları açarak, katılımcıları istedikleri temalara göre gruplara yönlendirdi. Bazı katılımcılar az katılımlı odalardan daha kalabalık olanlara yöneldiler. Bu nedenle toplam 3 başlıkta takımlar oluşturuldu. 

Öncelikle takım üyeleri kendi içinde mini bir tanışma gerçekleştirdikten sonra, seçilen temaya yönelik görüşler alındı ve fikir alışverişi yapıldı. Konuyla ilgili belirlenen temel problemlerden bazılarına yönelik oyunlaştırma fikirleri geliştirildi.  

Etkinlik sonrasında destek ekibi olarak çalışmaya devam ettik. Hindistan tarafında da çalışmalar whatsapp üzerinden iletişimle devam etti. İkinci gün için çok heyecanlıydık. 

Daha önce hiç iletişime geçemediğimiz etkinlik katılımcılarıyla, çevrimiçi koşullarda, farklı zaman dilimlerinde bulunan ülkelerin uygun zaman dilimlerini bulup uyuşmak, bu kadar kısa sürede neler çıkarabileceğimizi görmek oldukça heyecan vericiydi. 

Gamification Hackathon’un ikinci günü de ilk günkü kadar heyecanlıydı. Güne başlarken Rıdvan Sağlam, takımların geliştirdikleri fikirleri dikkate alarak destekleyici web 2.0 araçlarına birkaç örnek daha ekleyip, odalarda destek vermeye devam etti.  

İçinde eğlenceden, kaçınmaya, anlamdan belirsizliğe her şeyi içeren bir oyunlaştırma konseptinde olması gerektiği gibi birçok duyguyu yaşadık. Süre azaldıkça, hayallerimizi küçülterek yola devam ettik. Süre kısıtıyla karar vermenin bilimini boşuna yapmamışlar 🙂 

orji

Süre kısa olunca, evde, yolda, tatilde, işte her ortamda hem Türk hem de Hintli katılımcılar olarak olabildiğince katılım göstermeye çalıştık. Bir yandan eğlenirken, bir yandan da yaratıcı ve etkili fikirler bulabilmek için derin düşüncelere daldık. Beyin fırtınalarıyla olasılıkların sınırlarını zorlarken aldığımız kararlarda en tutarlı ve bütünsel olanları seçmeye çalıştık. Öte yandan da eksik yanlarımızla yüzleştik. Ürettiğimiz fikirleri en kısa sürede hayata geçirebileceğimiz en uygun Web 2.0 aracını bulmaya çalışırken bazen zaman kaybettik, bazen yeni yollar keşfettik. Tüm bunları yapmak, herşeye rağmen projeleri geliştirirken etkileşimin getirdiği enerji ve eğlenceyle birlikte yüzlerimize yansıdı. 

Sona Yaklaşıyoruz; Jüri Hazır

Çok değerli jüri üyelerimizle sabahın erken saatlerinde bir araya gelerek etkinlik ayrıntılarını netleştirdik. Etkinlik başlangıcında kısaca duygu ve düşüncelerini aktararak son oturuma başladık. 

Takım Sunumları

Hintli katılımcıların 2 gün boyunca sürekli katılım göstermekte zorluk çekmesi nedeniyle az sayıda takımın yarıştığı hackathonda, sunumlar 5 dakikalık pitching formatında yapıldı. İlk sunumu “project management” konusunu seçen Takım 1 , ikinci sunumu “retrospective” konusunu seçen Takım 2 ve üçüncü sunumu “employee and customer experience” konusunu seçen Takım 3 gerçekleştirdi.  

Kazanan Takımlar

Sayın jüri üyelerimiz artık ödül almaya hak kazanan takımlara karar vermek için toplanarak odaya geçtiklerinde, heyecanlı bekleyiş sırasında katılımcılar hala yaptıkları işleri nasıl daha iyileştirebiliriz konusunda tartışmalar yapıyordu 🙂 Öğrenme aşkı böyle birşey olsa gerek!

Bu mini etkinliğimizde, sunumları dinledikten sonra toplantı sonrası takımların geliştirdikleri proje fikirlerine dair geri bildirimleriyle bizim ufkumuzu genişlettiler. 

Jürimiz, geliştirilen fikirleri 4 kriter çerçevesinde puanlayarak takımlar arasındaki sıralamaya karar verdi. 

1- Metaverse/Oyunlaştırma Tasarımı

2-Hedef İş Fikrini Destekleme

3-Prototipin Kalitesi

4-Sunum Yetenekleri ve Zamanlama

Ve ardından heyecanla beklenen sonuçlar açıklandı. 

Yeni Hintli arkadaşlarımız oldu. Proje yönetimi konusunda etkileşimi sürdürebileceğimiz güzel ortamlar geliştirdik. Birbirimize sorular sorarak konuları derinleştirmeye çalışırken, daha da fazla buluşma ortamı ve zamanına ihtiyaç duyduğumuzu hissettik.  

Etkinlik süresince birçok yeni şey öğrendik ve eğlendik. Hintli ortaklarımızla yaptığımız işbirliği bize kültürel bir içgörü ve yol planı da sağlarken, kendi potansiyelimizi de değerlendirme fırsatı bulduk. Bizim için heyecan verici bu etkinliğimizin kısa özetini, hazırlık aşamasında ve sürecinde karşılaştığımız bazı durumları ve deneyimlerimizi kendimize not almak ve merak ederseniz sizlerle paylaştık.  

Ercan Altuğ Yılmaz’ın konuşmalarına başlarken belirttiği gibi, bu yarışmada sadece tek bir takım değil hepimiz kazandık. Mini oyunlaştırılmış hackathon formatı, bizi de cezbeden bir yana sahip. Yarışıyormuş gibi görünsek de, mevcut bilgi ve becerilerimizi sınırlı süre ve kaynaklarla bir üst seviyeye çıkarma ve potansiyelimizi keşfetme fırsatı yakaladık. İki ülke arasında kurduğumuz bu minik köprüyle kollektif mirasa da katkı sağladığımızı biliyoruz. Bu sorumluluk bilinciyle sonraki daha kapsamlı ve büyük etkinliklere, bol oyunlaştırmalı günlere hazırlanıyoruz. 

Etkinlikler devam ederken, üstün enerjileriyle etkinlik görsellerini anında sosyal medya için hazırlayarak yayınlayan Gamfed Tasarım ve Sosyal Medya ekipleri sürekli aktif ve iş başındaydı. Bu yüksek enerjileriyle bizim de enerjimizi artıran ekibimize teşekkürlerimizi sunuyoruz. Siz de etkinliklerimizden anında haberdar olmak için sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz.  

Gamfed Türkiye LinkedIn 

Gamfed Türkiye Youtube

Gamfed Türkiye Twitter

Gamfed Türkiye İnstagram

Tüm ayrıntıları ve etkinliğin tamamını, Gamfed Türkiye Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz.  

Etkinlik partnerlerimiz Gamification Europe, MAD METHODS, Hybrid Games ve AgilityVirgin’e teşekkürlerimizi sunuyoruz.  

Daha heyecanlı ve kapsamlı etkinliklere doğru…

Hep Birlikte Akıştayız!

Oyunla ve Sevgiyle… 

Gamfed Türkiye Oyunlaştırma Gönüllüleri 

AgilityToday Fest 2022 – Gamification Hackathon

​​

The “Gamification Hackathon” event was held with the initiative of GamFed Turkey representative and founder Ercan Altuğ Yılmaz, under the coordination of Doğancan Sökmen, as a part of AgilityToday Fest 2022 which is organized by our India partner, AgileVirgin organization.

As Gamfed Turkey Volunteers, working with the aim of disseminating gamification in Turkey and the world, we care about the agile organizational structure. We are aware that keeping up with the requirements of the age in the fastest way is of vital importance in the globalizing and competitive environment. With this awareness, we, as Gamfed Turkey, wanted to contribute to the AgilityToday Festival, which has been implemented by AgileVirgin, which has been operating in India since 2013 to meet the agility needs of communities.

AgiltyToday, hosted by AgileVirgin, is more than a 2-day conference or training series, it is a series of events spread over several months. It is an event that supports lean-agile thought leaders and students with experience and resources such as project leaders and coordinators, factory owners, managers, agile coaches; helps change in agile transformation, introduces agile activation tools, and aims to create an agile network. Each event is dedicated to goals in different areas for “Agilists” who are at different stages of their journey.

AgileVirgin is a community that acts with the idea that each individual is unique and that a single standard product will not suit everyone, and operates with the aim of providing customized solutions for the individual. This approach coincides with the philosophy of developing solutions with individual-oriented designs, which are also at the core of the gamification discipline. The solutions included in gamification have the potential to develop effective solutions for agile approaches. With this vision, we wanted to open a door to how gamification can be used in an agile approach to all participants by organizing a Gamification Hackathon as part of the AgilityToday Festival.

https://app.agilevirgin.in/experience/gamificationhackathon/2022

“Gamification Hackathon” was designed as an event within Agility Fest 2022, which is organized as a set of agile activities in India. The roadmap of the monthly series of events and the location of Gamfed Turkey, which contributed to this map with the “Gamification Hackathon”, are shown below.

We Gathered World Wide Gamification Experts as a Jury

As the jury, we were able to bring world-renowned gamification experts together. We would like to thank Rob Alvarez, Toby Beresford, Pete Jenkins, Fidan Rustamli and Ambikesh Prasad for their kindness to accept our invitation. Accepting our invitation both increased our excitement and encouraged us to produce better projects. Working with such a Jury was a reward in itself. We would like to thank GamFed for their support, who stood by us during the event and gave the event a global meaning.

Preparations are being completed

After months of working, while entering the Hackathon week, meetings were held with the AgileVirgin team and with the Gamfed Turkey team both together and separately, and the organizational chart and duties were clarified. The flow was finalized with the participation checks for the participants and the jury, and the final preparations were completed.

As the event approached, excitement and preparation meetings became more frequent. Constant status checks were carried out with a constant exchange of information with India. Together with the last volunteers who joined the team, we increased our support power.

The event schedule has been outlined. The event program, which was developed flexibly, was designed in a way that can be changed according to needs. We were unable to predict the number of attendees for the combine-ticketed hackathon, which was designed as part of a larger series of events. This forced us to form an organizational team. For this reason, we used agile methods even when creating our event program. It was an interesting, exciting, and contributing experience for us.

And the Doors Are Opened…

Doğancan Sökmen and Deepti Jain from Agility Today Team delivered the opening speech at 13:30 Turkish time and 16:00 Indian time on Saturday, March 5, 2022.

After sharing the importance and excitement of the event with a short opening speech, one of the Gamfed Turkey volunteers, Rıdvan Sağlam, shared some useful web 2.0 tools that could be useful to the competitors in the hackathon.

Our eyes were delighted with colorful Web 2.0 tools. Our creativity is strengthened. Some tips on how to use it in gamification have been quite impressive and accelerating. The tools he recommends as an e-learning expert can also be used to develop highly effective solutions in educational or business environments. We would like to thank Rıdvan Sağlam for his valuable contributions.

Bahar Güner, one of the Gamfed volunteers, gave some tips for the teams to make their presentations effectively in 5 minutes, after an exciting production phase in a short-term working environment.

After explaining the pitching presentation criteria, Bahar Güner referred to her contributions to Gamfed Turkey volunteers and left the floor to Ercan Altuğ Yılmaz. We would like to thank Bahar Güner for her valuable contributions and high energy.

Ercan Altuğ Yılmaz, founder and representative of Gamfed Turkey, motivated the participants with his colorful and energetic presentation on the basics of gamification.

The impact of gamification in developing behavior change and motivation on any job is explained with some basic theories. Some screenshots from Ercan Altuğ Yılmaz’s colorful presentation are shown below.

You can access the video recording of all the presentations at the event on the Gamfed Turkey Youtube Channel.

Hackathon Has Started: Excitement is at its Peak

After completing our basic training, we came to the most exciting part. Ercan Altuğ Yılmaz, who conveyed the titles determined for the Hackathon with the Indian coordinators to the competitors, opened Zoom rooms after a mini-break and directed the participants to the groups according to the themes they wanted. Some participants changed their idea about their subject and moved to more crowded rooms. For this reason, teams were formed in 3 titles in total.

After the team members had a mini-meeting among themselves, opinions were shared on the chosen theme, and ideas were exchanged. Gamification ideas were developed for some of the main problems identified on the subject.

After the event, we continued to work as a support team. The hackathon continued between two Zoom events, with communication via WhatsApp groups. We were very excited about the second day.

It was quite exciting to find the appropriate time in different time zones in online conditions with the event participants that we could never contact before and to see what we could come up with in such a short time.

The second day of the Gamification Hackathon was just as exciting as the first day. At the beginning of the day, Rıdvan Sağlam, taking into account the ideas developed by the teams, added a few more examples to the supportive web 2.0 tools and continued to support them in the Breakout rooms.

As it should be in a gamification concept, we experienced many emotions from fun to anxiety at the same time. As the time decreased, we continued on our way by reducing our dreams. They didn’t do the science of making decisions with time constraints for nothing 🙂

orji

When the time was short, we tried to participate as much as possible as both Turkish and Indian participants, at home, on the road, on vacation, at work. While having fun, we dived into deep thought to find creative and effective ideas. While pushing the limits of possibilities with brainstorming, we tried to choose the most consistent and holistic ones in the decisions we made. On the other hand, we faced our shortcomings. While trying to find the most suitable Web 2.0 tool to bring our ideas to life as soon as possible, we sometimes lost time and sometimes discovered new ways. Doing all this, despite everything, reflected on our faces with the energy and fun of interaction while developing projects.

We’re Nearing the End; The Jury is Ready

We came together with our esteemed jury members in the early hours of the morning to clarify the details of the evaluation. At the beginning of the pitching, we started the last session by briefly conveying our feelings and thoughts.

Team Presentations

As a result of cultural incompatibilities with the hackathon concept, few teams competed in the hackathon, and the presentations were made in a 5-minute pitching format. The first presentation was made by Team 1, which chose the subject of “project management”, the second presentation was made by Team 2, which chose the subject of “retrospective”, and the third presentation was made by Team 3, which chose the subject of “employee and customer experience”.

All eyes on the Jury…

When our jury members gathered and went to the Jury room to decide on the teams that are entitled to receive awards, during the excited wait, the participants were still discussing how we could improve their work 🙂 The love of learning must be such a thing!

In this mini event, after listening to the presentations, the jury broadened our horizons with their feedback on the project ideas they developed.

Our jury decided on the ranking among the teams by scoring the developed ideas within the framework of 4 criteria.

1- Metaverse/Gamification Design

2-Supporting the Target Business Idea

3-Quality of the prototype

4-Presentation Skills and Time Management

And then the eagerly awaited results were announced.

We made new Indian friends. We have developed beautiful environments where we can maintain interaction on project management. As we tried to deepen the topics by asking each other questions, we felt that we needed even more meeting space and time.

We learned a lot of new things and had fun during the event. Collaboration with our Indian partners provided us with cultural insight and a roadmap, while we also had the opportunity to exploit our own potential. We are very happy to share this brief summary of this exciting event for us, some of the situations and experiences we encountered during and during the preparation phase if you would like to learn more about the Gamification Hackathon.

As Ercan Altuğ Yılmaz stated at the beginning of his speech, we all won in this competition, not just one team. This mini gamified hackathon format has something that appeals to us as well. Although we may seem like we are competing, we have had the opportunity to take our existing knowledge and skills to the next level with limited time and resources and discover our potential. We know that we also contribute to the collective heritage with this tiny bridge we have built between the two countries. With this sense of responsibility, we are preparing for the next more comprehensive and big events and days with lots of gamification.

While the events were going on, Gamfed Design and Social Media teams, which prepared and published the event visuals for social media instantly with their superior energy, were always active and at work. We would like to thank our team for increasing our energy with their high energy. You can also follow our social media accounts to be instantly informed about our events.

Gamfed Turkey LinkedIn 

Gamfed Turkey Youtube

Gamfed Turkey Twitter

Gamfed Turkey Instagram

You can watch all the details and the entire event on our Gamfed Turkey Youtube channel.

We would like to thank our event partners Gamification Europe, MAD METHODS, Hybrid Games and AgilityVirgin.

Towards more exciting and comprehensive events…

Together, we are all in the flow!

With Play and Love…

Gamfed Turkey Gamification Volunteers

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir