Gamfed Türkiye Çeviri Ekibi Sunar: Oyunlaştırma Pazarı: Büyüme Trendleri, COVID-19 Etkisi ve 2023-2028 Tahminleri

Oyunlaştırma Pazar Analizi

Küresel oyunlaştırma pazarının tahmin dönemi boyunca (2022-2027) %26,5’lik bir YBBO (Yıllık Bileşik Büyüme Oranı)  kaydetmesi bekleniyor. Akıllı telefonların ve mobil cihazların sayısındaki katlanarak büyüme, doğrudan oyunlaştırma pazarı için geniş bir taban oluşturdu. Oyunlaştırma sistemlerinin giderek daha fazla tanınması inovasyonu, üretkenliği veya bağlılığı teşvik etmek için insan davranışını yapılandırmak için bir yöntem olarak bu büyümeyi de desteklemektedir.

  • Akıllı telefonların artan etkisi, oyunlaştırma fırsatlarını büyük ölçüde genişletti. Hem tüketicilerin hem de çalışanların masaüstü bilgisayarlardan cep telefonlarına/internet cihazlarına geçmesi, bankalara daha önemli bir dönüşüm/kullanım şansı ile tüketici ilgisini çekmek için kazançlı bir platform sunmaktadır.
  • Ayrıca, oyunlaştırma sistemleri kitle kaynak kullanımı gibi gelişmiş uygulamalarda yaygın olarak kullanıldıklarından, geleneksel pazarlama kapsamlarının ötesine geçmiştir. Örneğin; dijital bir girişim olan Tomnod, doğal afetlerin ardından nesneleri ve yerleri tam olarak belirlemek için Digital Globe uyduları tarafından çekilen yüksek çözünürlüklü görüntüleri kullandı.
  • Ayrıca, sosyal ağ platformları ile birleşmesi, kullanıcıların deneyimlerini arkadaşları, tanıdıkları ve iş arkadaşları ile paylaşmalarına olanak sağlamış, böylece bu platformun erişimini ve etkinliğini artırmıştır. Diğer bir avantajı da, mobil uygulamaların markalara  tek  bir soru kadar kısa bile olabilen anketler yapma imkanı sunarak, hedef kitle üyelerinden ilk elden veri toplamalarına ve çalışmalarını buna göre şekillendirmelerine olanak sağlamasıdır. Örneğin, yakın tarihte yapılan MIT araştırması, çevik kuruluşların çevik olmayan kuruluşlara göre daha hızlı gelir artışına sahip olduğunu ve %30 daha yüksek kâr elde ettiğini gösterdi.
  • Ek olarak, yapay zekâ ve makine öğrenimi gibi ileri teknolojilerin benimsenmesinin, satıcıların ve işletmelerin öğrenen ve zaman içinde daha sezgisel ve etkili hale gelen çözümler geliştirmeye odaklanmasıyla önümüzdeki yıllarda ilgi kazanması bekleniyor; teknolojiye satıcı yatırımının önümüzdeki yıllarda artması bekleniyor.
  • COVID-19 salgını ve ülke çapındaki karantina birçok sektörü etkilediğinden, oyun sektörü mobil oyun talebinde küresel bir artışa tanık oldu. Son zamanlarda ülke çapında uygulanan sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında, akıllı telefon kullanıcıları birçok oyun ve diğer uygulamaları indirdi. Örneğin, App Annie’ye göre Şubat 2020’de Çin’de Apple’ın çevrimiçi mağazası aracılığıyla 222 milyondan fazla indirildi. 

Oyunlaştırma Sektörü Segmentleri (Bölümleri)

Oyunlaştırma, insanın düşünme sürecini etkileme eğilimini kullanarak kullanıcıları gerçek dünyada bile etkili problem çözücüler haline getirir. Oyunlaştırma, müşteri deneyimini zenginleştirme, çalışan bağlılığı ve insanları ödüllendirme gibi farklı faaliyetlerde faydalarını kanıtlamıştır.

  • Tahmin dönemi boyunca kuruluşun boyutu, platformu, son kullanıcı sektörü ve coğrafi analizi ile birlikte bulutta ve şirket içi gibi pazar dağıtım türünü inceler. 
  • Çalışmanın amacı doğrultusunda, tüketici harcamaları, tüketici tercih eğilimleri vb. 
  • COVID-19’un etkisi ve diğer makroekonomik faktörler gibi çeşitli faktörlerin genel pazar projeksiyonlarına ulaştığı düşünülmektedir.

Oyunlaştırma Pazarı Trendleri

Oyunlaştırma Pazarında Perakende Sektörü En Büyük Payı Aldı

Bu bölüm, araştırma uzmanlarımıza göre Oyunlaştırma Pazarını şekillendiren başlıca pazar trendlerini içermektedir:

  • Perakende sektörü, önemli bir oranda büyüyen, gelişmekte olan bir sektördür. Müşteriler, sosyal medyada tanıttıkları kişisel markalarını yansıtan deneyimler ve ürünler aradıkça, perakende satış büyümesi son birkaç yılda istikrarlı bir şekilde artıyor. Örneğin, ABD Sayım Bürosu verilerine göre, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki toplam perakende satışlar 2015’te 4728,12 milyar ABD dolarından 2021’de 6594,81 milyar ABD dolarına yükseldi.
  • Oyunlaştırma, perakendecilerin pazarlama veya katılım stratejilerine eğlence ve drama katarken, işin ana fikrini bozmadan müşterilerden ve çalışanlardan olumlu davranışlar sağlayarak zengin bir marka deneyimi ve artan satışlar sunabilir.
  • HBR’ın (Harvard Business Review) bir makalesinde belirttiği gibi, oyunlaştırma müşteri bağlılığını artırmada etkili bir yöntem olabilir. Müşteri bağlılığı oranlarını %5 artırmanın yanı sıra, karlılığı %25 ila %95 oranında artırabilir ve daha iyi iş sonuçlarına yol açabilir.
  • Markalar, ürünler üzerinde taranabilir kodlar sağlayabilir ve müşteri, kodu taradığında belirli sayıda sadakat puanı kazanabilir. Deneyimsel perakendecilik, perakendecileri keşif + katılımı teşvik etmekten, marka savunuculuğu ve sadakati oluşturmaya kadar, müşteri alışveriş yolculuğunun bir parçası olarak oyunlaştırma tekniklerini benimser. 
  • Perakende oyunlaştırma, muazzam bir hızla büyüyen bir e-ticaret trendidir. Çevrimiçi perakendeciler, mağazalarında daha yüksek satışlar elde etmek için etkileşimli müşteri deneyimleri oluşturmaya devam etmek isteyeceklerdir. Oyunlaştırma uygulamalarının birçok perakendeci için olası satışları ve satışları iyileştirdiği kanıtlanmıştır. Oyunlaştırma, alışveriş yapanların bir markayla nasıl etkileşim kurduğuna dair iç görüler sunarken yeni ve sürekli müşterileri bir mağazaya çekebilir.
  • Perakendeciler, oyunlaştırmanın yenilikçi biçimlerini kullanarak tüketicilerle etkileşim kurmak, marka bağlılığı oluşturmak ve genel perakende deneyimini geliştirmek için daha iyi konumlandıklarını görüyorlar. Tapjoy’a göre Z kuşağının %77’si her gün mobil oyunlar oynuyor. Bu gibi verileri göz önünde bulundurursak ağırlıklı olarak Z kuşağının oyunlaştırma deneyimlerine karşı ilgili olması şaşırtıcı değil. Market perakendecileri, bu ve nüfusun diğer kesimleri arasında bağlılık oluşturmaya istekli olduğundan, olağanüstü sonuçlar elde etmek için doğru stratejiyi uygulamak çok önemlidir.
  • Perakendeciler ve markalar, oyunlaştırma çözümlerinden daha fazla faydalanmak için ilerleme çizelgelerini platform aracılığıyla paylaşabilirler. Bu çizelgeler, kullanıcıların geçmiş satın alımları, arkadaş tavsiyeleri ve ilgilendikleri yeni ürün kategorileri hakkında güncellemeler gibi temel ölçümleri içerebilir. “Kazananlar” veya “ödüller” arasında bir denge sağlamak, kitlelerin ilgisini daha da artırabilir ve ticari faydalar sağlayabilir. Bu yaklaşım, müşterileri teşvik edebilir ve iyi uygulandığında sadakatlerini artırarak daha fazla gelir sağlayabilir.

Amerika Birleşik Devletleri’nde, 2015-2021 Yılları  Toplam Perakende Satışları (Milyar – ABD Doları) 

Kuzey Amerika’nın En Büyük Pazar Payına Sahip Olacağı Bekleniyor

  • Kuzey Amerika, pazarlama alanında oyunlaştırma için olgun bir pazar konumunda. Bununla birlikte, bölgede ürün geliştirme ve inovasyonda da çeşitli uygulamalar bulunuyor. Bölgede yüksek oranda internet ve akıllı telefon kullanımı, oyunlaştırmanın pazarlama için daha fazla kullanılmasına yol açıyor; özellikle sosyal medya entegrasyon araçlarının kullanımı artıyor.
  • Ayrıca, bu sistemler tüketici tabanı ile etkileşime girecek ve etkileşimi aynı anda pazarlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu bölgenin, oyunlaştırma sistemlerinin kurumsal düzeydeki çözümlere en fazla dahil edildiği ve tüketici katılım sistemlerinde teknolojik olarak daha gelişmiş yöntemlere doğru bir geçişe tanık olacağı tahmin edilmektedir.
  • Oyunlaştırma endüstrisinin başlangıcından bu yana, çeşitli şirketler büyük oyunlaştırma projeleri başlattı. Bunlar, diğerleri arasında Adobe, NBC, Walgreens, eBay, Panera ve Threadless gibi tüketici markalarını içerir. Oracle, Cisco ve Salesforce gibi B2B şirketleri için oyunlaştırma, bölgedeki kurumsal stratejiyi tüketiciye uyarlamada kilit bir unsur olarak ortaya çıktı.
  • Buna ek olarak, oyunlaştırmanın zaman, yerinde, tekrarlanan ziyaretler ve ortalama %30 oranında viral dağılımla ölçülen bağlılığı ve sadakati artırma yeteneği bu kuruluşları cezbediyor.
    Etkileşim dışında, oyunlaştırmanın gelir etkileri de etkileyici. Amerikan çok uluslu yazılım şirketi Autodesk, deneme kullanımını %40 ve dönüştürme oranlarını %15 artırırken, Extraco Bank müşteri kazanımını %700 artırdı.
  • Ayrıca, katlanarak büyüyen küresel şirketler, artan talebi karşılamak için Kuzey Amerika pazarındaki varlıklarını genişletiyor. Örneğin, Ağustos 2022’de Spor oyun teknolojisi şirketi Low6, oyun danışmanlığı SCCG Management ile bir ortaklık anlaşması imzaladı. Yatırım ve yönetim şirketi, yeni kullanıcılar kazanmak için Low6’nın teknolojisinden yararlanmak isteyen Kuzey Amerika merkezli spor bahis operatörlerinin kaynak bulmasına ve bunları kolaylaştırmasına yardımcı olacak. 

Oyunlaştırma Pazarı – Bölgelere göre büyüme oranı (2022-2027) 

Oyunlaştırma Pazarı Rekabet Analizi 

Oyunlaştırma pazarı orta derecede rekabetçi ve birkaç büyük oyuncudan oluşuyor. Pazar payı açısından, şu anda piyasayı domine eden birkaç önemli oyuncu bulunuyor. Bu önemli oyuncular, pazarda belirgin bir paya sahip olmak için yabancı ülkelerde müşteri tabanlarını genişletmeye odaklanıyorlar. Bu şirketler, piyasa paylarını ve karlılıklarını artırmak için stratejik işbirliği girişimlerinden yararlanıyorlar.

Eylül 2022 – Bragg Gaming Group, başarılı oyunlaştırma ve oyuncu katılım ürünü Fuze’u spor bahislerinde kullanılabilir hâle getirdi. Bu, operatörlere müşteri deneyimini artırmak için yeni bir yol sunuyor.

Haziran 2022 – Teknoloji devi Microsoft, Edge tarayıcısını daha oyuncu dostu hâle getirerek web tarayıcısına yeni Xbox ve PC oyun performans özellikleri eklediğini duyurdu. The Verge’ün bildirdiğine göre, yeni bir oyun odaklı ana sayfa ve rahat oyunlar entegrasyonunun yanı sıra, web tarayıcısı aynı zamanda Xbox Cloud Gaming yayınlarını iyileştirmek için bir Clarity Boost ve bir oyun oynanırken Edge’in PC kaynaklarını tüketmesini önleyen bir verimlilik modu da alıyor. Yeni verimlilik modu, PC oyuncuları için en heyecan verici eklemelerden biri.

Oyunlaştırma Pazarının En İyi Oyuncuları

  1. Cognizant Technology Solution Corp.
  2. MPS Interactive Systems Limited
  3. Microsoft Corporation
  4. SAP SE
  5. Aon plc

Oyunlaştırma Pazarındaki Son Gelişmeler

Ağustos 2022 – Spor oyunlaştırma pazarının ödüllü lideri Low6, SCCG ile ortaklığa girdi. Ünlü oyun endüstrisi yatırım ve yönetim şirketi, Low6’nın teknolojisini kullanarak yeni kullanıcılar edinmek isteyen Kuzey Amerika merkezli spor bahisleri operatörlerini kaynaklandırmaya ve kolaylaştırmaya yardımcı olacaktır.

Mart 2022 – Dünya çapındaki ortaklarına sürekli olarak en iyi müşteri odaklı çözümleri sunmaya kendini adamış NSoft, operatör portföyünü artırmak için Ziqni’yi seçerek oyunlaştırma teklifinin ve katılım stratejisinin büyümesini hızlandırdı. Özel anlaşmanın bir parçası olarak Ziqni platformu aracılığıyla NSoft, iGaming ve Casino işletmelerinin ortaklarına güçlü ve yüksek derecede özelleştirilebilir bir oyunlaştırma çözümü sunmaya olanak tanıyan sağlam ve kullanımı kolay bir çözüm elde etti. 

Orjinal Rapor Adresi: https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/gamification-market

Gamfed Türkiye Rapor / Analiz Çeviri Ekibi

Türkçe Çeviri:

Gülizar Kısa

İrem Çevik

Ceren Çalıcı

Özlem Özbek

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir