Walkers, sağlık, fitness ve oyun unsurlarını bir araya getiren bir uygulama olarak adım atan
kullanıcıların verilerini çevrimiçi para birimine dönüştüren yenilikçi bir yaklaşım sunuyor. Bu
uygulama özellikle yürüyüş ve egzersiz tutkunları için tasarlanmıştır.
Uygulamanın Temel Özellikleri:
Walkers, kullanıcılarına çeşitli olanaklar sunar. Öncelikle,
kullanıcılar yürüyüş rotaları keşfetme ve bu rotalarda egzersiz yapma fırsatı bulurlar. GPS ve
diğer teknolojiler kullanılarak yürüyüş mesafesi, hızı, kalori yakımı gibi önemli bilgileri izleme
imkanı sağlar. Kullanıcılar aynı zamanda yaptıkları aktiviteleri kaydedebilir ve ilerleme takibini
yapabilirler.
Sosyal Bir Platform Olarak Walkers:
Walkers, yalnızca bir egzersiz uygulaması değil, aynı
zamanda sosyal bir platform olarak da hizmet verir. Kullanıcılar, yaptıkları rotaları paylaşabilir,
diğer yürüyüşçülerle etkileşimde bulunabilir ve motive olabilirler. Bu sosyal özellikler,
kullanıcıların birbirlerini teşvik etmesine ve birlikte daha sağlıklı bir yaşam tarzını
benimsemelerine yardımcı olur.
Kanca Modeli Nedir?
Kanca Modeli, Nir Eyal tarafından geliştirilen, firmaların kullanıcıları bağlamak ve alışkanlık
oluşturmak için kullandığı 4 aşamalı bir yöntemdir. Kanca modelini oluşturan 4 aşama;
tetikleme, aksiyon, ödül ve yatırım aşamalarıdır.
- Tetikleme: Tetikleme, ana hedef kullanıcıyı harekete geçirecek ilk kıvılcımı yakmaktır.
Genellikle telefonlara gönderilen bildirimlerle gerçekleştirilir. - Aksiyon: Kullanıcının gelen bildirime tıklaması ve bir şekilde uygulama ile etkileşime girmesi
ile gerçekleşir. Bu aşamada amaç kullanıcının yapabileceği en basit hareketi yapmasını
sağlamaktır. - Ödül: Ödül, kullanıcıya yaptığı eylem karşılığında bir şey verilmesidir. Verilen ödül,
kullanıcının sonraki sefer geri dönmesi için önemlidir. - Yatırım: Yatırım, kullanıcının uygulama içerisinde yaptığı hareketler olarak düşünülebilir. Bu
aşama, kullanıcının zamanını, enerjisini veya verisini uygulamaya yatırmasını içerir.
Walkers Uygulamasının Kanca Modeli
- Tetikleme: Walkers uygulaması, kullanıcıları düzenli yürüyüş yapmaya teşvik eden
tetikleyicilere sahip olabilir. Bu tetikleyiciler, günlük hatırlatıcılar, hedefler belirleme veya
sosyal medya paylaşımları gibi iç veya dış uyarıcılar olabilir. Örneğin, kullanıcılara belirli saatlerde veya belirli mesafelerde yürümeleri için bildirimler gönderilebilir.
2. Aksiyon: Kullanıcılar, aldıkları bildirimlere tıklayarak uygulamaya girebilir ve yürüyüş
aktivitelerini başlatabilirler. Uygulama, kullanıcıların hızlı ve basit bir şekilde yürüyüş
başlatmalarını sağlayacak bir arayüz sunabilir.
3. Ödül: Uygulama, kullanıcılara yürüyüşlerini takip ederek kazandıkları ilerlemeyi gösteren
grafikler veya istatistikler sunabilir. Ayrıca, başarı işaretleri, rozetler veya sosyal paylaşımlar
gibi çeşitli ödüller de kullanıcıları motive edebilir. Bu ödüller, kullanıcıların yaptıkları çaba ve
başarıları görsel olarak görmelerini sağlayarak, daha fazla yürüyüş yapmaları için teşvik edici
bir etki yaratır.
4. Yatırım: Kullanıcılar, uygulamada zaman geçirerek yatırım yaparlar. Örneğin, belirli bir süre
boyunca yürüdükçe veya hedeflerini başardıkça daha fazla veri biriktirirler. Bu veri birikimi,
kullanıcıların ilerlemelerini izlemelerine ve başarılarını görmelerine olanak tanır. Ayrıca,
kullanıcılar uygulamanın sunduğu verileri veya başarıları paylaşarak sosyal bağlamda yatırım
yapabilirler. Biriktirdikleri para ile ödüller veya diğer faydalar satın alabilirler. Bu, kullanıcıların
uygulamaya daha fazla bağlılık göstermelerini sağlayarak, uzun vadede aktif kalma ve
hedeflerine ulaşma motivasyonlarını artırır.
Bu yazı, Gamfed Türkiye gönüllülerinden Rabia Keskinsoy ve Aida Mndou tarafından kaleme alınmıştır.