GELECEĞİN YETENEK YÖNETİMİ : OYUNLAŞTIRMA ve KNACK

‘’Yeteneklerin en fazla geliştiği zaman, insanın bütün bir dünyayı karşısına aldığı zamandır.’’

Mary Wollstonecraft

Yeteneklerinizi keşfetmediğiniz her an, nerede olursanız olun elinizdeki anahtar hiçbir zaman doğru kapıyı açamayacak ve doldurulamayan, gizli kalmış bir potansiyel ile baş başa olmak durumunda kalacaksınız. Bu sizi eğitim hayatınızdan başlayarak kariyer alanınıza kadar takip edecektir. Yeteneklerinizi açığa çıkaramadığınız takdirde eğitim bilgileri veya geçmiş iş deneyimleriniz, yeterli düzeye ulaşabilmeniz için büyük ölçüde etkisiz olmasına neden olacaktır. Aldığımız eğitimler, yeni mezun adaylar için bakıldığında iş arama süreçlerinde yeterli düzeye ulaşması açısından eksik kalıyor.  Öncelikle sistemin değişmesi gerekiyor. Eğitim alanında özellikle mevcut sistemlerimiz öğrencilerin bağlantı kurmasını zorlaştırıyor, kariyer ve eğitim alanında orantısız bir şekilde çeşitli zorluklarla karşılaşılıyor. Eğitim sistemleri ve kurumlar tüm öğrencilerin kariyer sürecini desteklediği bir gelecek ile inşa edilebilir ve öğrenme hayatı ortaöğretim ve sonrası eğitim ile başlayarak üniversiteye kadar bir “rehber’’ ile devam edebilir. Öğrencilerin ortaöğretim hayatından başlayarak kendi yeteneklerini bularak kariyer hedeflerine odaklanması ve bu süreçte başarılı olmaları asıl amaçları olmalıdır. Bununla birlikte öğrencilerin sadece becerileri değil, aynı zamanda mesleki kimlik ve sosyal yeteneklerini geliştirmesine yardımcı olacaktır.

Eğitim ve kariyer hayatınız  boyunca yeteneklerinizi ölçüp, potansiyelinizi ortaya çıkartacak, hem kariyere yönlendirme, yeteneklerinizin ışığında bir meslek sahibi olup hem de arzu ettiğiniz kariyerinizde yükselmenizi en önemlisi de mutlu olabileceğiniz bir işte çalışmanızı sağlayacak bir ‘rehber’ gereklidir. Podany bu süreci, “Kariyer araştırma süreçleri bir öğrencinin mezun olup, iş bulma süreçlerinden önce başlamalıdır.” Öğrencilerin kariyerlerinde gerçekten başarılı olabilmesi için;

-zamanları olmalı

-ne yapmaktan hoşlandıklarını keşfetmeleri

-ilgili meslek geliştirme fırsatlarına ulaşabilmeleri değerlendirmelerine olanak tanıyan ağlar oluşturmaları

-rekabetçi kılacak işle ilgili becerileri öğrenmeleri gerekir.

Kariyeri pekiştirmemizde üç sütun, uyum halinde en iyi şekilde inşa edilmelidir’’ sözleriyle açıklamaktadır. Peki bu üç sütun nedir? Sosyal sermaye, beceriler, mesleki kimlik.

İşverenler, çok sayıda eşit veya daha iyi nitelikli aday varken çoğunlukla birkaç okuldan mezun olan adaylara yetenekli ve gerçek potansiyeli gözüyle odaklanıp, değerlendirmektedir. Özel şirketler, becerileri tanımlamak ve adayları işverenlerle eşleştirmek için daha iyi teknikler geliştirmelidir. Eğitim süreçlerinde bahsettiğimiz ‘rehber’ burada da kariyerimizi yönlendirmek ve ilerlememizi sağlamak için yardımcı olacaktır.

İşverenler gelecek vaat eden yetenekleri geleneksel işe alımlara kıyasla, daha fazla aday profiline ulaşabilecekleri veriye dayalı bir teknolojiyle bunu sağlamalılardır. Kısacası veri üreten bir dizin oyun ile…

Bu bağlamda oyunlar ile kariyerinizi yönlendirme, yeteneklerinizi keşfetme ve gerçek potansiyelinize ulaşabilmek adına; Knack teknolojisi devreye giriyor.

Knack; oyun, bilişsel bilim ve makine öğrenimin büyülü bir bileşimidir. Bütün bu unsurları birleştirerek oyunları, insanların gizli yetenek ve becerilerini ortaya çıkaracak dijital kod çözücülere dönüştürülmüştür. Yeteneklerinizi ölçmek ve iş performansı potansiyelini tahmin etmek için mobil video oyun teknolojisi ile geliştirilmiştir. Şirketlerin özellikle işe alım eğilimlerinde, yetenek ve becerileri ölçmek için sezgiye dayalı ve geleneksel sistemler yerine Knack’ın veri ve kanıtlarının gücünden yararlanılıp, işin niteliği ile uyuşan adayı bulmaları sağlanabilir. Aynı zamanda şirketler mevcut çalışanları için de hangi özelliklerinin daha iyi performans sağladığına ulaşabilmek, geliştirmelerini sağlamak için objektif değerlendirmelerinden yararlanılabilir.

Mobil oyunlar, kullanıcıların sürükleyici oyunlar ile dijital deneyime kendilerini kaptırmalarını sağlar. Oyunlar herkesin rahatça oynaması için tasarlanmıştır.

Peki burada Knack’ın, gerçekleştirmek istediği temel amaç nedir diyorsanız?

Kariyerinizi inşa etmenizi kolaylaştırmaktır. Doğru soruları kendinize sormanızı sağlayıp, yanıtları cevaplamanızda yanınızda olacak geliştirilmiş algoritmalar ve tekniklerle donatılmış sürükleyici oyunları ile hayatınızdaki en önemli şey olan potansiyelinizi ortaya çıkarmaktır. Çünkü biliyoruz ki ortaya çıkarılmamış potansiyel, hayatınızda kaçırdığınız fırsatlara neden olmaktadır.

Gelecekteki en güçlü beceriniz nelerdir? En iyi liderlik beceriniz? Yada siz takım içerisinde uyumla çalışabilmek için o takım ruhuna sahip misiniz?

Akıllıca tasarlanmış oyun deneyimleri önemli olmasının yanı sıra anahtar rolünde olup, yol boyunca size eşlik edip kilidi rahatlıkla açmanızı sağlayan büyülü bir deneyim sağlar. Bu oyunlar inanılmaz derecede sürükleyici bunun yanında da zorlu ve ödüllendiricidir. Bütün bu deneyimler, oyun esnasında kullanıcıların güçlü yanlarını ve kararlı bir şekilde kendilerini oyuna vererek, duyguları öğrenme ve uygulamanın öğelerinde kullanmada en üst deneyimi yaşatarak ‘’akış’’ durumuna götürmektedir. Bunu Mihaly Csikszentmihalyi kitabında ‘’Öz, akışın bir sonucu olarak daha fazla ayrışır çünkü zorlu bir görevi aşmak kaçınılmaz olarak insanı daha yetenekli ve becerikli yapar.’’ şeklinde açıklamıştır.

İnsanın daha zorlu görevlerle karşılaşması ve daha üst seviyedeki becerilerini kullanması, insanın karşılaştığı zorluklar, potansiyelini ve sınırlarını keşfetmesinde adım atmasını sağlamaktadır.

Oyun oynamak aktif, pasif, bilinçli ve bilinçdışı davranışları zenginleştirerek bir akış üretir. Hollandalı fotoğrafçı Phillip Toledano yapmış olduğu  bir araştırmada, insanların oyun oynarken yüzlerinde oluşan mimikleri inceliyor ve daha önce standart bir iş üzerindeyken, art arda olmayan mimikleri görüntülüyor. Oyun oynarken berabere kaldığımızda daha çok rekabet edebilmek adına hırslanırız ve yüzümüzde gergin, stresli bir ifade oluşur. Kazandığımızda farkında olmadan mutlu, sevinçli bir mimik kondururuz yüzümüze ve tabii kaybettiğimiz de ise yüzümüz mutsuz ve hatta öfkeli bir ifadeye bürünür. Bu etkileyici durumu özellikle çocuklarınızın arkadaşları ile oynarken yüz ifadesine baktığınızda daha net bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.

Knack teknolojisi, bu içgörünün yanı sıra sinyal teorisi yani geleceğiniz hakkında sahip olduğunuz yeteneklerinizi daha kapsamlı bilmeyi ve bilişsel bilime dayanarak zihnin ve zihinsel süreçlerin insanlardaki keşfedilmemiş potansiyelini dakikalar içerisinde nerede olursanız olun ortaya çıkarabilen yeni, akıllı bir dijital çağ üretiyor.

Geleneksel olarak ilerleyen süreçler ve Knack oyunları ile seçim ve değerlendirme süreçleri karşılaştırıldığında işe alınan çalışanların üretkenliğinin %59 arttığı istatiksel olarak hesaplanmıştır. Özellikle yapay zeka ile yetkinliklerinizi ölçme ve değerlendirmelerimiz yeniden tanımlanıyor. Knack teknolojisi “İyi bir lider lider misiniz?” sorusuna vereceğiniz yanıtı yapay zeka öngörüsüyle yönetip, şirket içinde ve dışında liderleri belirlemek, liderlik modellerine göre eğitimi kişiselleştirmek ve kariyerinizde ilerlediğiniz yolu emin adımlarla yürümenizi sağlamaktadır.

Knack  kapsamlı, titiz ve sistematik bir şekilde test edilmiştir. Düşük vasıflı, orta vasıf profesyoneller ve yüksek vasıflı uzmanlarla test edilip, her alandaki kullanıcının yeteneklerini keşfedip, kariyer yolunu bulmasına olanak sağlamaktadır.

Algoritmaları, en doğru işaretleri izleyerek oyuncunun gizli yetenek potansiyelini hesaplayıp en uygun eşleşmeleri belirlemektedir. Ünlü Yogi Berra’nın dediği gibi, “İzleyerek çok şey gözlemleyebilirsiniz.” Çünkü gözlemlemek, görmekten çok daha fazla şey ifade eder. Gözlemlemek, anlamak istediğiniz durumlara dikkatinizi yoğunlaştırmanızı ve sizi asıl istediğiniz o anahtara çok daha fazla yakınlaştırmaktadır.

Knack için denemek bilgi sahibi olmak isteyenler için; begumguney@yahoo.com e-mail adresinden  iletişim sağlanabilir.

Yazar hakkında

Begüm Güney; Çanakkale 18 Mart Üniversitesi İşletme mezunudur. Kariyerine İnsan Kaynakları Yönetimi’nde devam etmeye karar vermesiyle birlikte bu konuda Marmara Üniversitesi’nden eğitim almıştır. Aynı zamanda Oyunlaştırmanın insan kaynaklarının verimliliğini nasıl arttıracağı üzerine çalışmalar yaparak sıradanlığı bozma yolunda adımlar atmaktadır. Özellikle işe alım süreçlerinde oyunlaştırma üzerine çalışmaktadır.

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir