Girişimler için geliştiriciler için oyunlaştırma hangi adımda nasıl uygulanmalı? Amy Jo Kim – Developer’s Journey – Player Journey

Özellikle oyunlaştırılmış bir mobil uygulama geliştirirken nereden başlanması gerektiği genelde önemli ve yerinde bir sorudur. Burada Stanford Uni. profesörlerinden Amy Jo Kim ‘in önerisi onboarding gibi başlangıç adımları ya da master gibi uzun vadeli oyuncuların ustalığı kısımları yerine tekrarlı görevler olan Habit Building- Alışkanlık kısmına odaklanılmalı gibi bazı noktaları var.

Grafikteki aşamalara göre önceliklendirilmesi gereken noktalar belirtilmiştir.

Ürününüzü Lean Startup yöntemleriyle hayata geçirirken, odaklanmanız gereken noktalar şunlardır:

  1. Alışkanlık Döngüsünü geliştirerek başlayın.

MVP’nizin amacı, temel varsayımlarınızı test etmek ve çekirdek izleyici kitlenizin (mikro dikey olarak da bilinir) ihtiyaçlarını, alışkanlıklarını ve isteklerini daha iyi anlamaktır. Başlangıçta, Alışkanlık Döngünüzü test etmeye ve ayarlamaya odaklanın – oyun döngüsü, bağlanma döngüsü, zorlama döngüsü, temel döngü olarak da bilinir. İnsanların düzenli olarak geri gelmelerini sağlayan “kanca”yı bulmaya çalışın – ideal olarak günlük olarak geri gelmelerini sağlayan bir unsur. Test için, pürüzsüz bir giriş süreci olmadan ürününüzü kullanmada rahat olan hedef kitlenizden erken kabul eden kişiler bulun.

  1. Beta aşamasına ölçeklenmeye hazır olduğunuzda, Giriş aşamasını iyileştirin.

Çekirdek Alışkanlık Döngüsünü belirledikten sonra, daha büyük, daha az “iç çevre”ye ölçeklenmenizi sağlayacak etkili bir giriş sistemi tasarlamak için iyi bir konumdasınız demektir. Beta (kapalı ve/veya açık) sürecini oluştururken ve yürütürken, Alışkanlık Döngünüzü sürekli geliştirmeye ve ayarlamaya devam ederken, giriş mekaniğinizi geliştirmek isteyeceksiniz.

  1. Ustalık için tohumları ekin – ardından tutkulu oyuncularla sistemleri birlikte geliştirin.

Ustalığın rolü bu bulmacanın sıkça yanlış anlaşılan bir parçasıdır. Ustalık, öğrenme, yeterlilik ve beceri ile bağlantılıdır. Sisteminizi ustalaşmaya değer kılan nedir? Oyuncu hangi beceriyi öğreniyor? Ustalık nasıl iletişim kurulur ve kutlanır? Sisteminiz nasıl sosyal etkileşimi şekillendiriyor, sınırlıyor ve mümkün kılıyor? Sistem insanları birbirleriyle karşılaştırmaya teşvik ediyor mu? Savaşlara ve yarışmalara olanak sağlıyor mu? İnsanları daha büyük bir amaç için güçlerini birleştirmeye teşvik ediyor mu?

Eğer bir oyun inşa ediyorsanız, beceri ve ustalık geliştirme sürecinizle iç içedir. Eğer oyun benzeri bir sistem inşa etmeyi amaçlıyorsanız, oyuncularınızın hangi beceriyi geliştirip ustalaşacağını düşünmeye erken başlayın. Ardından kendinize şu soruları sorun: En yetenekli ve tutkulu oyuncularımız sisteme nasıl katkıda bulunabilirler? Hangi gelişmiş rolleri ve güçleri kazanabilirler? İnsanların ne yaptığını görmek için temel izleme sistemleri (Puanlar, Beğeniler, Favoriler veya Oylar gibi) kullanmak iyidir. Ancak uzman oyuncular için kazanılmış roller ve güçler oluştururken, en tutkulu oyuncularınızın ihtiyaçlarını, alışkanlıklarını ve isteklerini göz önünde bulundurursanız daha başarılı olursunuz. Erken Tutkulu Oyuncularınızla Liderlik sistemlerini birlikte geliştirirseniz, en tutkulu oyuncularınızın daha derin ihtiyaçlarına ve içsel motivasyonlarına hitap eden sistemler ve güçler oluşturma şansınız çok daha yüksek olacaktır.

Kaynak : amyjokim.com/blog/2013/10/20/the-developers-journey-leanux-meets-the-customer-lifecycle/

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir