OYDO ile Oyun ve Eğitim Yeniden Birleşiyor!

What is OYDO? | OYDÖ
OYDÖ, 2-7 yaş aralığındaki çocukların dil öğrenimi için geliştirilmiş, iki yıllık eğitim ve öğretim dönemini kapsayan, oyun ve proje bazlı, beceri geliştirmeye odaklı kendi alanında özgün bir dil eğitim modelidir.
Hedef dilde gerçekleştirilen, dil öğrenimin yanı sıra değerler ve kültür eğitimini de hedefleyen bu modelde, günlük konuşma diline ağırlık verilerek aileler de sisteme dâhil edilmektedir. OYDÖ modelindeki özel olarak geliştirilmiş ve uyarlanmış oyunlar, çocukların bireysel farklılıklarını da dikkate alarak bütün dil becerilerinin aynı anda ve aynı hızda gelişmesine olanak tanır. Üstelik oyunlar çocuklar için son derece eğlenceli olduğundan, öğrenme çok hızlı bir biçimde gerçekleşir.

OYDÖ modeli içinde “Vücudum”, “Renkler ve Şekiller”, “Taşıtlar” gibi alışılmış temaların yanı sıra “Tanışma”, “Ailem”, “Nezaket Sözcükleri”, “Telefon Konuşmaları” gibi ihtiyaca göre yapılandırılmış yepyeni temaların da olduğu toplam 22 Tema üzerinden ilerlemektedir.
Her temayla ilgili çocukların ilgisini çekecek, severek katılacakları etkinliklerin, masa üstü oyunların ve açık alan oyunların yanı sıra yine temalarla ilişkilendirilmiş “Bilim İnsanı Öyküleri Serisi”, “Felsefeye Giriş Serisi”, “Harita ve Navigasyon Serisi”, “Yeni Nesil Meslekler Serisi” gibi tamamlayıcı ürünlerle çocukların ufkunu genişletecek konular da yer almaktadır.

Eğitimciler ve ailelerin de süreci takip edebilmesi için ‘’Öğrenci Kayıt Dosyası”, “Sınıf İçi Tema Grafiği”, “Gözlem Gelişim Raporları” bulunmaktadır.
Türkçe olarak hazırlanan tüm eğitim materyallerinin Arapça ve İngilizce entegrasyonları da tamamlanmıştır.

OYDÖ kurucusu Nazife öğretmen geliştirdikleri temalar içinde yer alan oyunları hem dijital ortamda sunmak hem de kutu oyunu şeklinde çocuklara ve yetişkinlere buluşturma hedefiyle bir yolculuğa çıktı. Bu yolculukta dijital oyunları tasarlamak üzerine Gamfed Türkiye Dijital Oyun Tasarım ekibi ile bir araya geldi. OYDÖ modelinde yer alan “Ailem” teması halen hazırda içinde yer alan kart oyunları bulunan bir tema. Ekibimiz ve Nazife öğretmen birlikte bu temayı dijitale oyuna dönüştürme kararı aldı ve çalışmalarına başladı.

Dijital oyun tasarlarken öncelikle hedef kitlenizi ve öğrenme hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Bu açıdan oyunumuzun hedef kitlesi 2-7 yaş arası çocuklardı. Öğrenme hedefimiz ise; çocuğun çekirdek aile ve geniş aileyi görsel, yazılı ve işitsel tanımasını sağlamaktı. Öğrenme hedeflerimiz netleştikten sonra oyun mekanikleri ve dinamiklerini oyunumuza yerleştirdik. Ana ekranda OYDÖ yazısından sonra Profil ekranı oluşturduk. Bu ekranda çocukların seçebileceği avatar resmi, ismi, kazanılan yıldız sayısı, rozetler bölümü yer almakta. Her seviyede “süre” mekaniğini de ekledik böylece daha çok yıldız kazanmasını amaçladık. İlk seviye de 4 kart bulunuyor ve bu kartlarda çekirdek ailede yer alan anne ve baba yer alıyor. İkinci seviye de 8 kartta amca, dayı, teyze ve hala ve son bölümde yine 8 kartta anneanne, dede, büyükbaba ve babaanne karakterlerine yer verdik. Tasarımda OYDÖ’nün portföyünden yararlandık.

Bir aylık çalışma sonucunda prototipimizi OYDÖ ekibine sunduk. Nazife öğretmen prototipi ve kendi hazırladıkları kutu oyunlarını sunmak ve Dubai’den destekleyici bulmak üzere çalışmalarına hızla devam etmektedir.

OYDÖ dünyasında yepyeni bir deneyim yaşamak için sabırsızlıkla oyunların raflardaki yerini almasını bekliyoruz.

Detaylı bilgi için http://www.oydo.com.tr





İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir