Oyun Tasarımında Kapı Problemi

Oyun Tasarımcısı başta olmak üzere sektördeki farklı rollerin ne iş yaptığını eğlenceli bir şekilde açıklayan Kapı Metaforunu inceleyelim.

Liz England tarafından 2014 yılında oluşturulan “Kapı Problemi”, sektör dışındaki kişilere oyun tasarımcısının rolünü açıklamak için yazılmış.

🤔 Kapı Metaforu der ki; bir oyun yaptığınızı hayal edin…


– Bu oyunda kapılar var mı?
– Oyuncular kapıları açabiliyor mu veya sadece dekor mu?
– Kapılar kilitli mi? Kapının kilitli veya açılamaz olduğunu oyuncuya nasıl söylersin?
– Oyuncu kapının nasıl açılacağını biliyor mu? Bir anahtara mı ihtiyacı var veya bir konsolu mu hack’lemeli veya puzzle’ı çözmeli?
– Kapılar oyuncunun arkasından kilitleniyor mu?
– Peki iki oyuncu varsa ne oluyor? Her iki oyuncu da kapıdan geçince mi kapı kilitleniyor?

Yukarıdaki sorular oldukça klasik bir tasarım problemidir ve bu problemi çözen kişi Oyun Tasarımcısıdır.

📌 Project Manager: “İnsanların kapı yapması için programda zaman ayıracağım.
📌 Game Designer: “Kapıların ne yapması gerektiğini açıklayan bir belge yazdım.”
📌 Environment Artist: “Bu kapı resmini aldım ve onu oyun içinde bir nesneye dönüştürdüm.”
📌 QA Tester: “Kapıya yürüdüm. Kapıya koştum. Kapıya atladım. Kapı kapanana kadar kapı girişinde durdum. Kaydettim ve yeniden başlatıp kapıya yürüdüm. Öldüm ve yeniden başlatıp kapıya yürüdüm. Kapıya el bombaları attım.”
📌 Level Designer: “Level’a bir kapı koydum ve onu kilitledim. Bir olaydan sonra onu açtım.”
📌 Gameplay Programmer: “Bu kapı varlığı artık oyuncuya olan yakınlığa bağlı olarak açılır ve kapanır. Ayrıca script aracılığıyla kilitlenebilir ve kilidi açılabilir.”
📌 Oyuncu: “Orada bir kapı olduğunu fark etmedim bile.”

Diğer Kapı Problemleri Örnekleri :


İnsanların büyük bir şirketteki rol dağılımlarını anlamalarına yardımcı olmak için bazen diğer insanların kapılarla nasıl ilgilendiğine giriyorum.


Kreatif Direktör: “Evet, bu oyunda kesinlikle kapılara ihtiyacımız var.”


Proje Yöneticisi: “İnsanların kapı yapması için programa zaman ayıracağım.”


Tasarımcı: “Kapıların ne yapması gerektiğini açıklayan bir belge yazdım.”


Konsept Sanatçısı: “Harika kapı resimleri yaptım.”


Sanat Yönetmeni: “Bu üçüncü tablo tam da ihtiyacımız olan kapı tarzında.”


Çevre Sanatçısı: “Bu kapı resmini alıp oyundaki bir nesneye dönüştürdüm.”


Animatör: “Kapıyı açıp kapattım.”.

Ses Tasarımcısı: “Kapının açılıp kapanırken çıkardığı sesleri ben yaptım.”


Ses Mühendisi: “Kapı açılma ve kapanma sesi, oyuncunun bulunduğu yere ve hangi yöne baktığına bağlı olarak değişecek.”


Besteci: “Kapı için bir tema şarkısı hazırladım.”


FX Sanatçısı: “Kapı açıldığında ona harika kıvılcımlar ekledim.”


Yazar: “Kapı açıldığında oyuncu ‘Hey bak! Kapı açıldı!’ “


Çakmak: “Kapı kilitliyken üzerinde parlak kırmızı bir ışık var, açıldığında ise yeşil bir ışık var.”


Yasal: “Çevre sanatçısı kapıya bir Starbucks logosu koydu. Eğer dava edilmek istemiyorsanız bunu kaldırmalısınız.”


Karakter Sanatçısı: “Şapka takmaya başlayana kadar bu kapıyı gerçekten umursamıyorum.”


Oynanış Programcısı: “Bu kapı varlığı artık oyuncuya olan yakınlığa göre açılıp kapanıyor. Ayrıca komut dosyası aracılığıyla kilitlenebilir ve kilidi açılabilir.


Yapay Zeka Programcısı: “Düşmanlar ve müttefikler artık orada bir kapı olup olmadığını ve bu kapıdan geçip geçemeyeceklerini biliyor.”


Ağ Programcısı: “Tüm oyuncuların aynı anda kapının açık olduğunu görmesi mi gerekiyor?”


Sürüm Mühendisi: “Diskte yer almasını istiyorsanız kapılarınızı saat 15:00’e kadar teslim etmeniz gerekiyor.”


Çekirdek Motor Programcısı: “Kodu, oyunda 1024 kapıya kadar izin verecek şekilde optimize ettim.”


Araç Programcısı: “Kapıları yerleştirmenizi daha da kolaylaştırdım.”


Bölüm Tasarımcısı: “Kapıyı kendi seviyeme koydum ve kilitledim. Bir olaydan sonra kilidi açtım.”


Kullanıcı Arayüzü Tasarımcısı: “Artık kapının üzerinde bir hedef işaretçisi var ve haritada da kendi simgesi var.”


Savaş Tasarımcısı: “Düşmanlar kapıların arkasında ortaya çıkacak ve müttefikleri odaya girerken koruma ateşi açacaklar. Oyuncu kapının içine bakmadığı sürece farklı bir kapının arkasında doğacaklardır.”


Sistem Tasarımcısı: “4. seviyedeki bir oyuncu, 3 altın karşılığında bu kapıyı açarak 148xp kazanır.”
Para Kazanma Tasarımcısı: “Kapıyı şimdi açması için oyuncudan 0,99 dolar ücret alabilir veya kapının otomatik olarak açılması için 24 saat bekleyebiliriz.”


QA Test Uzmanı: “Kapıya doğru yürüdüm. Kapıya koştum. Kapıya atladım. Kapı kapanana kadar orada durdum. Kaydedip yeniden yükledim ve kapıya doğru yürüdüm. Öldüm ve yeniden yükledim, sonra kapıya yürüdüm. Kapıya el bombası attım.”


Kullanıcı Deneyimi / Kullanılabilirlik Araştırmacısı: “Craigslist’te kapıdan içeri girecek bazı insanlar buldum, böylece hangi sorunların ortaya çıktığını görebilirdik.”


Yerelleştirme: “Kapı. Puerta. Porta. Porte. Tür. Dor. Kesinlikle. Drzwi. Drws. “


Yapımcı: “Bu kapıları herkese vermemiz gerekiyor mu yoksa ön sipariş bonusu olarak saklayabilir miyiz?”


Yayıncı: “Bu kapılar, bu oyunun sonbahar dizilişi sırasında öne çıkmasına gerçekten yardımcı olacak.”


CEO: “Hepinizin, bu kapıların yapımında harcanan zamanı ve çabayı ne kadar takdir ettiğimi bilmenizi istiyorum.”


PR: “Tüm hayranlarımız, bir sonraki açıklamamız için çıldıracaksınız #gamedev #doors #nextgen #retweet”


Topluluk Yöneticisi: “Hayranlara, kapılarla ilgili endişelerinin önümüzdeki yamada giderileceğini bildirdim.”


Müşteri Desteği: “Kapılar konusunda kafası karışan bir oyuncu bizimle iletişime geçti. Onlara nasıl kullanılacağına dair ayrıntılı talimatlar verdim.”


Oyuncu: “Orada bir kapıyı bile fark etmedim.”

Senem Aksakal / Gamfed Türkiye DOT Ekip Kaptanı

👉 https://lnkd.in/d9Gqzpzk

https://www.linkedin.com/posts/aksakalsenem_oyunsektaemraes-oyuntasaraftmaft-gamedevelopment-activity-7167447622767525888-i8Vl?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

İlgili Makalelerimiz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir