Gamification ve Metaverse Eğitiminde Socialise Takımından “Evden Çalışan Kişilerin Çalışırken Sosyalleşebilmesini Sağlayan Uygulama: Coworkie”
Ercan Altuğ Yılmaz ve Kerem Yazıcı ile beraber Userspot’un ilk kez gerçekleştirdiği ‘Gamification ve Metaverse Eğitimi’nde; Oyunlaştırma, Oyunlaştırmanın Tarihi ve Metaverse konuları derinlemesine anlatıldı. Bu eğitim sırasında Ercan Altuğ hocanın katılımcılar ile yaptığı bir etkinlikte kişi kendi oyuncu tipini https://lnkd.in/diTUJtnC linkindeki test sayesinde öğrendi ve https://readyplayer.me/ linkiyle kendi avatarını tasarladı.
Daha sonra 3 gruba ayrılarak her grubun kendi oyuncu tipine göre bir uygulama düşünmesi ve tasarlanması istendi.
Socialiser oyuncu tipi olan ekip olarak daha çok başkalarıyla etkileşim üzerinde bir özelliğe olduğumuz için “Uzaktan Çalışan İnsanlar İçin İş Yerinde Sosyalleşmelerini Sağlamak” konusuna karar verdik ve sonucunda Coworkie uygulaması doğmuş oldu.
Coworkie nedir?
Coworkie, evden online olarak çalışan insanların sosyalleşebilmesi için düşünülmüş bir uygulama. Uzaktan çalışan insanların iş yerlerine gitmemesi ve diğer iş arkadaşlarıyla iletişim kuramaması kişinin sosyalleşememesine neden olmaktadır.. Bunun önüne geçmek ve kişinin işlerini daha verimli ve eğlenerek yapabilmesi ve bunu yaparken sosyalleşebilmesi bu uygulamanın temel amacıdır.
Coworkie, kişinin kendi atadığı görevleri yaparak, yazışarak, konuşarak, çark çevirerek veya reklam izleyerek WP kazanmasıyla ilerlemektedir. Bu WP puanları, oyunda kişinin kendi odası için “Item Shop” bölümünde kullanabilmektedir. Ayrıca görevler tamamlandıkça madalyalar kazanılabilmekte ve bu madalyalar ile yine seviye atlanabilmektedir.
Uygulamanın Yapım Aşaması ve Temelleri
Coworkie yolculuğumuza ilk önce Persona ve User Journey yaparak başladık. Daha sonra eldeki bu verilerimize dayanarak uygulamanın kullanıcı deneyimi, kullanıcı arayüzünü ve Flow Chartını tasarladık.
Uygulamadan Birkaç Kare
Uygulama hakkındaki sunumu görmek veya prototipi denemek isterseniz behance.net/gallery/176286353/Coworkie-Socialise-in-Remote-Job linkini ziyaret edebilirsiniz.
Yazarlar:
Adar Hız
2020’den beri TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Endüstriyel Tasarımda öğrenci olan Adar Hız, Userspotla GamFed’in ortaklaşarak yaptıkları Gamification ve Metaverse eğitmende oyun be oyunlaştırmaya olan ilgisi artmış ve bu alanda da kendisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Hedefi UI/UX ile oyunlaştırmayı birleştirebilmeyi öğrenmektir.
Gülpınar Uyar
Eğitimci kariyerimden sonra UX/UI tasarım alanında eğitim alarak yeni bir kariyer inşaa ettim. Hayat boyu öğrenme mottosuyla kendimi geliştirmeye hiç ara vermeden devam ederken oyunlaştırma, yapay zeka, metaverse gibi kavramlara da olan ilgimden dolayı GamFed gönüllüsü olarak ekipte yer almaktayım. Hayat boyu oyun, hayat boyu eğlence mottosuyla üretmeyi de hedef edindim diyebilirim.