METAVERSE ORTAMINDAKİ İLK PAZARLAMA VE MARKA ZİRVESİ 2022 ÖZET RAPORU (33 Sayfa Özet)

METAVERSE ORTAMINDAKİ İLK PAZARLAMA VE MARKA ZİRVESİ RAPORU

Giriş

Yüksekbilgili Eğitim ve Danışmanlık Şirketi tarafından Türkiye’nin Metaverse ortamında düzenlenen ilk zirvesi olma payesini kazanan “Pazarlama ve Marka Zirvesi” 16-17 Şubat tarihlerinde gerçekleştirildi. Bir ilk niteliği taşıyan bu heyecan verici etkinliğe katılmak ve  deneyimlemek kadar raporlamak da oldukça heyecan verici. 

Daha yolun başlarında ve gelişmekte olan Metaverse yolculuğunda, kilometre taşlarından biri olarak Türkiye’nin bu ilk Pazarlama ve Marka Metaverse zirvesini raporlamak, bugün itibariyle geldiğimiz teknolojik ilerlemenin ne düzeyde olduğuna ışık tuttuğu için de tarihe not düşmenin yollarından biri bizim için. 

Gamfed Türkiye Gönüllüleri olarak, zirvedeki deneyim alanlarını, sunumları ve dahil olduğumuz dijital katmanı, Verse kullanıcı deneyimi algısıyla özetleyen bir doküman hazırlamak istedik. Böylece, sonraki Metaverse etkinlikleri için niyetli girişimcilere bir içgörü kazandırmak amacıyla, motive eden ve bir hızlandırıcı görevi gören bu etkinliği aktarma ve geliştirilmesi gereken yönleri de içeren bir geri bildirim içerikli başvuru dokümanı sunmayı amaçlıyoruz. 

Bizi bu etkinliğe davet ederek eşsiz bir deneyimi yaşatma fırsatı sağladığı için Doruk Gülsever’e ve Yüksekbilgili Eğitim’e  Gamfed Gönüllüleri olarak teşekkürlerimizi sunarız.  

Zirveye ait web sitesinin ana sayfasına buradan ulaşabilirsiniz:   

Pazarlama-ve-marka-metaverse-zirvesi-2022

HAZIRLIK AŞAMASI

Metaverse etkinliği denince ilk akla gelen, VR gözlüğü olmadan etkinliğe katılmak mümkün mü oluyor. Özellikle de eski ve donanım özellikleri düşük bir bilgisayara sahipseniz, ekran kartım yeterli olacak mı, özel bir program indirip kurmama gerek var mı, internet sorunu yaşar mıyım gibi teknik sorulara cevap bulmadan etkinliğe katılmak için harekete geçmek zor oluyor. 

Etkinlik sağlayıcıları, zirvenin ana sayfasında, Pazarlama-ve-marka-metaverse-zirvesi-2022, tüm bu sorulara yanıt alabileceğimiz bir hızlı destek bölümü tasarlamış. Programa kayıt olmadan önce gereklilikleri sorduk. Katılım için bilgisayar ve internetin yeterli olduğunu teyit ettikten sonra sisteme kayıt işlemlerini gerçekleştirdik. Zirvenin başlayacağı günün öncesinde ücretsiz giriş yapabileceğimiz alan bize test aşaması için gerekli fırsatı sağlıyor.

Zirveye bir gün kala giriş bilgilerinin geldiği mail oldukça kapsamlı bir zirve programı, teknik sorunlarla baş etme yöntemleri, zirve etkinlik alanına girmek için gerekli avatar tasarımı için yönlendirme ve videolarla desteklenmiş bir bilgilendirme içeriyordu.  

Bu heyecan verici deneyimin bir parçası olmak isteyen ziyaretçilere giriş yapabilmeleri, mobilize olmak ve özgün avatar tasarımlarını yapabilmeleri için 15 Şubat 2022’de kapılarını ziyaretçilerine açtı. Avatar oluşturmak ve zirve adasını deneyimlemek ve bazı eylemleri nasıl yapıldığını açıklayan video içeriklerin olduğu bilgilendirme linklerine buradan ulaşabilirsiniz. 

Avatar Oluşturma Destek Videosu 

Zirve Adası Turu 

Zirveye girmek için “http://vemaker.com/vem/yuksekbilgili/” web adresine bağlandık.  

Zirveye giriş için ilk durakta aşağıdaki ekran görüntüsü bizi karşılıyor. CTRL+F5 tuşlarına basarak avatar tasarımına geçebileceğimiz konusunda bizi yönlendiriyor. 

Yönergeyi uyguladıktan sonra bazı kullanıcılara açılan uyarı mesajı en sık karşılaşılan ilk giriş engeli olabilir. Bu aşamayı geçmek için bilgisayarın ekran kartı gibi daha güçlü donanımlı bilgisayarlara ihtiyaç var.  

Şirket ya da üniversite gibi korumalı bağlantılar için IT birimine iletilmek üzere özel bir word bilgilendirme dosyası da maile eklenmiş. Ayrıca VPN bağlantılarının kapatılması önerisini da sunuyor. Etkinliğe giriş arttıkça sorun geribildirimleri de artmış olacak ki, sorun giderme maili daha kapsamlı bir şekilde yeniden gönderildi. En büyük sorunlardan biri, üniversite ortamında surverin izin verme konusu olmuş. Biz de benzer bir sorunu yaşadık. 

Adaya girişte kurum internetleri güvenlik duvarı nedeniyle uygulamayı engellediği için mobil veri tercih ettik. Ayrıca VPN kullanılıyorsa girişte kapatılması gerekti. mekte. Chrome ve Edge Browser bu sorunları en aza indiren web tarayıcıları olduklarından tercihte öncelikli konumdalar. Biz bu sorunları teknik destek ekibinden Sayın Dorukhan Akar Bey sayesinde oldukça hızlı çözümledik. Kendisine ilgisi ve hızlı geri bildirimleri için tekrardan teşekkürlerimizi sunmak istiyoruz. 

KAPILAR AÇILIYOR

Avatar oluşturma sürecinden sonra “Başla” butonuyla dijital dünyanın kapıları aralandı. Giriş fuaye alanını 360 derece görebilmek ve dizayn harikaydı. 

Teknik sorunları hallettikten sonra, bu alanda sesli iletişime geçiyor olmayı deneyimlemek çok güzeldi fakat ortam seslerini duymamak gerçeklik algısını azaltan bir faktör olarak göze çarpıyordu. 

Fuar alanına girmek için bilet onayının istenmesi ve adımızla karşılanmak gibi gerçeklik duygusunu arttıracak yöntemlerin olmaması yine gerçek bir deneyim hissini azaltırken sanal yürüyüş hissi veren ortam derinlik değişim algısını hissediyor olmak güzeldi. 

Giriş, Fuaye ve Fuar alanında dijital standları olan marka tanınırlığını lanse edilecek şekilde dizayn edilmişti. Standları tek tek dolaşmak ve stand elemanlarına yaklaşarak sohbet etme fırsatı yakalamak, markayla etkileşimi inanılmaz güçlendiriyor. 

*Girişte bizi karşılayan “infomap” adayı algılayarak yolumuzu bulmamızda hızlandırıcı oldu. İçinden geçebilecekmiş gibi saydam görünümü oldukça etkileyici. Avatarla da olsak infomap’e dokunma isteği duyduğumuzu itiraf edebiliriz. Ancak sistem bu deneyimi yaşama fırsatı sağlamıyor. 

Loreal stand deneyiminde kullanılan tanıtım görselleri yeterli ve dikkat çekiciydi. Bu alanda katalog görseline avatarımızla dokunarak e-katalog indirmek oldukça heyecan vericiydi. Metaverse’deki ilk eylemimiz oldu diyebiliriz. 

Maybelline den Zeynep hanımla tanıştık, mağazalarda sanal ürün kullanımlarından bahsetti. Aynı deneyimi burda da yaşamak isterdim dedim.Daha etkili olabilirdi herhangi  bir ürün deneyimi olmadı.

Lügat İçerik firma standı ziyaretimizde firma yetkilisi Ece Türer hanım ile tanıştık.Lugat içerik ajansı faaliyetleri hakkında bilgi aldık. Bu standa görsel deneyim bulunmamaktaydı.

Fuaye alanında mini bir gezinti yaptık. Kısa videoya linkten ulaşabilirsiniz.

Fuaye alanında biraz dolaştıktan sonra konferans kapısından içeriye giriyoruz.

Zirve Programı

Zirve boyunca, oluşturulan özgün avatarlar eşliğinde fuaye, konferans ve fuar alanı olarak 3D tasarlanmış Marketing Verse de birbirinden yenilikçi firmaların alanla ilgili çalışmalarını deneyimleme fırsatını yakaladık. 

İki tam günden oluşan zirve programı oldukça yoğun. Birinci gün 9:30’da açılış konuşmasıyla başlayan zirvede, tüm gün 20’şer dakikalık zaman aralıklarında 15 oturum ve WeTech sponsorluğunda modere edilen 1 panel gerçekleştirildi. Gün boyunca 15’er dakikalık iki ara ve 1 saatlik öğle arasıyla birlikte akşam 16:30’a kadar oturumlar devam etti.  İkinci gün ise, 9:40’da başlayan programda toplam 12 oturum ve Sabancı ile Publicis Groupe sponsorluğunda gerçekleştirilen 2 panel yer aldı. Bazı sunum görüntülerini süreç deneyimi ile birlikte aşağıda aktarmaya çalıştık. 

1. Gün 16 Şubat 2022 9.30-16.30 

2. Gün 17 Şubat 2020 9.40-16.30

Konferans salonuna girmek ve koltuklar arasında yürümek oldukça heyecan verici ve gerçek bir sempozyum ortamında olduğumuz hissini yaşattı. Kimin nereye oturduğunu görmek, kendimize bir yer seçmek ve etrafımızdaki kişilerle bir arada olmak heyecan vericiydi. Konferans salonunun sessiz alan olması da sahnedeki akışın bozulmaması, konuşmacıların ve dinleyicilerin rahatsız olmaması açısından oldukça başarılıydı. Sunumlar boyunca soru sormak isteyenler, yorum ile katkıda bulunmak isteyenler ve teknik sorunlarını dile getirmek isteyenler sağ alt köşedeki chat seçeneğini kullandılar. 

Koltuğumuzu seçip yerimize oturduktan sonra, diğer katılımcıların da yerleşmesini bekledik. 

Konferans alanında ayrıca birçok değerli firmadan uzmanların alanla ilgili sunumları büyük bir ilgi ile takip edildi. Etkinlik katılımcılarında özellikle pazarlama ile uğraşan uzmanlar ağırlıktaydı. İki gün için de katılım yüksekti. Diğer katılımcılarla etkileşimimiz arttıkça gerçek oldukları algısı da güçlendi.  

Katılımcıları, sunum ortamına uygun olarak tasarlanmış avatarları ve görsellerde gördüğünüz gibi isim, kurum etiketleriyle kolayca tanıyabiliyoruz. 

Konferans salonuna ilk girdiğimizde katılımcıların yoğunlaştıkları yerler dikkatimizi çekiyor. Konferans salonunda istediğimiz yerlere oturmak için ilerleyebiliyoruz. Ancak internet kesintisi olduğu anda sistem bizi yeniden konferans salonunun kapısından ortama dahil ediyor. Bu nedenle sürekli önlere doğru ilerleyen katılımcıları görmek mümkün. Aynı kişileri sürekli salonda ilerlerken görünce kısa dejavular yaşayabiliyoruz 🙂 Böylece oturma dağılımının neden arka koltuklarda yoğunlaştığına dair de bir fikrimiz oluyor. Çünkü sistem, yerimize oturmadan sunumları yakınlaştırmamıza izin vermiyor. 

Konuşmacıları bir camın arkasından dinlemek yerine sahneye geldiklerini, mikrofona konuştuklarını alanda hareket edebildiklerini görmek çok heyecanlı. Bazı konuşmacılar sunum yansıtmadan konuşmalarını tamamladılar. Bazen teknik olarak nasıl yapacaklarını bilemediklerinden sunumlarını yansıtmaktan vaz geçtiler. Ancak sunum olmasa da varlıklarını alanda hissettiğimiz ve ses aktarımı çok iyi olduğu için gerçeklik algısını tamamladı. Bazen konuşmacıların interneti bazen de dinleyiciler olarak bizim internetimiz koptuğundan akışta kopukluklar yaşandı. Dünya çapında daha hızlı ve sürekli bir internetin çıkacağı zamanı dört gözle bekliyoruz. Özellikle Web 3.0’ın anlatıldığı böyle seminerlerde yaşanan kopukluklar tam bir ironiye dönüşüyor.    

Etkinlik sahibi kurum olan Yüksekbilgili Eğitim tarafından Dr. Zeki Yüksekbilgili’nin açılış konuşmasıyla zirve başlamış oldu. 

Zeki Beyi’in davetiyle mikrofona çağrılan konuşmacılar alkışlar eşliğinde kürsüye gelerek sunumu devralıyor. Sırasıyla mikrofona gelen konuşmacılar; Vodafone’dan Selen Ertem Tüylüoğlu “Modern Pazarlama Prensipleri”, istegelsin’den Beren Akdeniz, “E-Ticaretten Taptaze Pazarlama Stratejisi Yaratmak”, NielsenIQ’den Didem Şekerel Erdoğan “Bütünleşik (Omnichannel) Pazarlama Stratejisi Geliştirmek”, Biggloyalty’den Derya Şendil “Biggloyalty Global Rewards”, PulpoAR’dan Aysun Karabıyık Sarıkaya “Artırılmış Gerçeklik ve Makine Öğrenmesini Pazarlama Stratejiniz için Kullanmak” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdiler.  

Wtech sponsorluğunda gerçekleşen günün tek paneli “Marketing Leaders in Metaverse” konusuyla Başak Kural Uslu (eLogo) moderatörlüğünde gerçekleşti. Panelistler Teknolojide Kadın Derneği’den Zehra Öney, Meta’dan  İlke Çarkçı Toptaş ve Nike’den Ahu Altuğ çok keyifli bir tartışma ortamı sağladılar. 

Panelin ardından “Yeni Lüks, Yeni Müşteri, Yeni Biz” başlığı ile Özlem Güsar OGGUSTO.com’u temsilen gerçekleştirdiği sunumun ardından 1 saatlik öğle arasına geçildi. 

D&R’dan Selvi Esenkal ile “E-Ticaret ile Bütünleşik Pazarlama Stratejisinin Uyumlandırmak”, Michelin firmasından Gözde Alpaslan “Mobilitenin Geleceği”,  Vemaker markasını temsilen Kerem Gençler “Metaverse ve Network”, Tatilsepeti’nden Canan Demir “Hızlı Değişen Modern Pazarlama Dünyasında Verilerin Optimize Edilmesi”,  Kempinski’den  Neslihan Şen “Lüks Markalarda Dijital Deneyimler ve İş Birlikleri” ve Bülent Fidan’ın “Transhümanizm ve Yeni Evren” başlıklı konuşmaları oldukça ufuk açıcı ve harikaydı. 

İkinci gün konuşmaları daha çok metaverse ağırlıklıydı. Metaverse ve network, pazarlamada veri optimizasyonu, transhümanizim ve metaverse, AR & VR pazarlaması, Markalar için NFT ve Metaverse, lüks markalarda  gibi konulara yer verildi. Ayrıca marka deneyiminde kusursuz bir süreç tasarlamak, markayla bağ kurma psikolojisi, B2B müşteriler için dijital satış kanalları, Games United markasının iş modeli üzerine konuşuldu. Sabancı ve Publicis Group’un sponsorluğunda gerçekleşen 2 panelde yapılan tartışmalar konuya bakış açımızı genişletti.  

“Markanın Geleceğine Dijital Yatırımlar” başlıklı günün ilk panelini Dr. Zeki Yüksekbilgili moderatörlüğünde ve sponsorluğunda gerçekleştirildi. Panelistler, SabancıDx’den Gökçe Kaya, sahibinden.com “Nazım Erdoğan, LC Waikiki’den Doç. Dr. Ayça Can Kırgız çok keyifli bir tartışma ortamında marka yatırımlarına yönelik ipuçları paylaştılar.  

Publicis Groupe’un sponsorluğunda Cihan Bozkuş moderatörlüğünde gerçekleşen günün ikinci panelinin konusu: “Pazarlama Analitiklerinin Gücünü Yeniden Keşfetmek” başlığı altında gerçekleştirildi. Panelistler; Facebook Türkiye’den Kubilay Özdoğan, Ininal’dan Güneş Mitrani ve Karaca’dan Oğuz Kartal katılımıyla yine oldukça etkileyci notlar paylaştılar. 

Panellerden Görüntüler

Konuşmalarda, son yıllarda içerik yoğunluğunun artması nedeniyle kullanıcıların bireysel dikkat sürelerinin çok kısaldığını ve kullanıcıların dikkatini çekmenin de zorlaştığı belirtildi. Günümüzde video içerik tüketiminin trend olduğu ve kullanıcıların video içeriklerle etkileşiminden sonra ürün alımının yükseldiğine dikkat çekildi. Bu nedenle sektörde fark yaratmak için yaratıcı olmanın öneminin vurgulandığı konuşmalarda, Metaverse ortamına kayan etkinliklerin gelecekte ne düzeyde ilgi çekeceği ve dijital pazarlama alanındaki yerine değinildi. 

Zirve boyunca bizi en çok heyecanlandıran şey günlük ve kurumsal hayatlarımızın vazgeçilmezi olan toplantıların, sunumların, söyleşilerin ve kongrelerin ilk kez farklı bir ortamda deneyimlenebilmesiydi. Zirvenin metaverse ortamında gerçekleşmesinin hayatlarımızın bir parçası haline gelen bu etkinlikleri daha eğlenceli ve ilgi çekici bir ortam ile birleştirdiğini düşünüyoruz. Bu durum gelecekteki etkinlikler için ufkumuzu genişletirken heyecanımızı da tüm etkinlik süresi boyunca taze tutmamıza sebep oldu. Ayrıca avatarlar ile zirve adasının şık, modern ve sade tasarımları da heyecanımızı taze tutan bir diğer önemli noktaydı.  

PulpoAR’dan Aysun Karabıyık Sarıkaya “Artırılmış Gerçeklik ve Makine Öğrenmesini Pazarlama Stratejiniz için Kullanmak” başlıklı sunumunda AR ve VR teknolojilerinin pazarlamadaki kullanımına değindi. Konuşmadan mini bir not şöyle: 

“AR ve VR uygulamaları market pazarlarının en fazla video oyun sektöründe yoğunlaştığını biliyor muydunuz?” 

“Oyun sektörünün hemen ardından Canlı Etkinlikler, Video Eğlence, Sağlık, Mühendislik, Emlak, Perakende, Askeri ve Eğitim alanları gelmektedir. Bu alanlardaki potansiyelde 2025 yılına kadar büyüme olacağı öngörülmektedir. Bu büyüme öngörüleri de yine en fazla video oyun sektöründe yoğunlaşmaktadır. AR ve VR uygulamaları eğlence sektörü, alışveriş davranışı değişikliği, sağlık simülasyonları ve eğitim alanlarında etkisini devam ettirerek gelecektede bu alanlardaki adaptasyonlarının hızlı artışına tanık olacağız.”

Games United markasını temsilen Dr. Bilgehan Baykal, “Yenilikçi Bir İş Modeli Olarak Venture Builder Örneği-Games United” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. Konuşmasını temel kurumsal vizyonlarını ve iş modellerini seçme nedenlerinin Metaverse ile ilgisini aktararak güçlendirdi. Oyun merkezli belirledikleri iş modelinin tüm sektör için önemini ve yaygınlaştırılması gerektiğini vurguladı. Büyük bir heyecanla aktardığı sunumda konu oyun sektörü olunca Gamfed gönüllüleri olarak bizim kulaklarımız daha da çok açılıyor tabi ki… “Metaverse, pazarlama, oyun, sektör, istihdam girişimcilik, kuluçka, destekliyoruz” anahtar kelimeleri tüm sunum boyunca bizi akışta tutmayı başardı. Sunumdan mini bir not şöyle:  

“Yatırımcı kimliğimizden girişimci kimliğimize nasıl geçebiliriz diye düşündüğümüzde Metaverse’e geçiş bizde bazı kıvılcımlar yaktı.”

Metaverse’nin 4 bileşeni; merkeziyetsiz altyapıya sahip blok zinciri üzerine işlenmiş akıllı kontratlar olmalı, dijital ve fiziksel dünya arasında geçiş yaratmalı, kendi ekonomisini kendi yaratmak zorunda, yapay zeka kullanılmalı. Oyun sektörü tüm bunları kapsayan bir yapıya sahip. Teknolojinin olağanüstü gelişiminin yıkıcı inovasyona yol açtığını, sektörler arasındaki yakınsaması ile neden oyun sektörüne yöneldiklerini açıkladı.

“Oyun oyundan ötedir!” 

Oyun sektörünün çok riskli olduğunu ve iş modelinin geliştirilmesinin öneminden ve girişimcileri oyun stüdyo merkezlerinden farklı bir şekilde destekledikleri iki kuluçka merkezi kurduklarını ve girişimcileri sadece kendi yazılım işlerine odaklanabilmeleri için bir holding gibi devlet işleri, hukuki süreçler, muhasebe gibi işleri üstlendiklerini belirtti. Biz, oyun odaklı girişimcilere verdikleri destekleri duydukça oldukça heyecanlandık. Bir girişim fikrimiz olursa melek yatırımcı olarak başvuracağımız ilk yerlerimizden biri olabileceğini düşündük.  

“Çeşitli ve Kapsayıcı Bir Sosyal Varlık Geliştirme” başlığı konuşmacı Dr. Erdem Aksakal’ın pazarlamacılara yönelik benzetmesi çok eğlenceliydi: 

“Biz pazarlamacıları La Casa de Papel’deki gizli kahramanlara benzetiyoruz. Bizim bir üniformamız yok, maskelerimiz biraz farklı ama biz işinde uzman, bulunduğumuz firmanın karlılığını bu kahramanlar gibi maksimize edecek beyaz yakalılardık.”

Bizim için çok heyecan verici bir etkinlikti. Gelecekte Metaverse’nin etki gücüne dair pazarlama şirketlerinin gözünden değerlendirmeleri Metaverse ortamında dinleyerek bir içgörü edinmiş olduk. Zirve boyunca kullanıcı deneyimi odağıyla gerçekleştirilen markalaşmanın ve ürün geliştirmenin önemi oldukça vurgulandı ve derinleştirildi. Markalaşmada yaratıcılıkla birlikte imgelem oluşturmanın önemine değinildi.  

Aşağıda zirveden derlediğimiz görüntüleri sizinle paylaştık.  

Mustafa Oral’ın “Neden Büyüme Ekibine İhtiyaç Duyarız?” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü:

Esra Arslanbas Kaynak tarafından hazırlanan “Metaverse’de Yer Almak için Geleceğe Hazırlanmak” başlıklı sunumundan bazı görüntüler:  

Little Caesars (Çelebi)’dan Pelin Çiftçioğlu’nun “Dijital Pizza” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü: 

SabancıDx’den Özlem Kalkan’nın “Metaverse’de B2B” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü: 

Tchibo’dan Ceyda Kaptan’ın “Eşsiz Bir Marka Deneyimi” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü: 

FCB Health Reaktör / Kodzilla’dan Ahmet Atilla Can’ın “Dijital Pizza” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü: 

SAP’dan Dr. Erdem Aksakal’ın “Çeşitli ve Kapsayıcı Bir Sosyal Varlık Geliştirme” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü:

Tooken’dan Orkun Bulut’un “Markalar için NFT ve Metaverse” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü:

Games United’dan Dr. Bilgehan Baykal’ın “Yenilikçi Bir İş Modeli Olarak Venture Builder Örneği-Games United” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü:

Opet Fuchs’dan Erçin Bıyık’ın “B2B Müşteriler için Dijital Satış Kanalları” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü: 

Ayvansaray Üniversitesi’den Dr. İlkgün Demir’in “Markalarla Kurduğumuz Bağın Psikolojisi” başlıklı konuşmasından bir görüntü: 

Bilgi Üniversitesi’nden Dr. Fatma Gül Biçer’in “Marka Deneyiminde Kusursuz Bir Süreç Tasarlamak” başlıklı konuşmasından birkaç görüntü:

Bonus görsel olarak da, bizi Metaverse ofisine davet eden Doruk Gülsever’e teşekkür ediyoruz. Sözümüzü aldık, en kısa sürede ziyaret edeceğiz 🙂  

Bir ilk olan Metaverse ortamında bir deneyimleme fırsatı sağladığı için Yüksekbilgili Eğitim ve Danışmanlık Şirketi’ne teşekkür ederiz. 

ZİRVE SPONSORLARI

İlgili Makalelerimiz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir