Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022 Gamfed Türkiye Desteğiyle yayında!

Türkiye Oyun Sektörü Raporu’muzun 2022 versiyonu nihayet yayında.

Her yıl Türkiye’de oyun sektörüne ilişkin derlediği verileri “Türkiye Oyun Sektörü Raporu” adı altında yayımlayan Gaming in Turkey, 2022 yılına dair verilerini kısa bir süre önce paylaştı. Sektörü oyuncuların yaş gruplarına göre karakteristik özelliklerinden gerçekleşen yatırımlardan elde edilen toplam hasılata kadar oldukça geniş bir pencereden inceleyen rapor; bizlerin Türkiye’nin oyun sektörüne derinlemesine bir bakış atmamız için bir kapı aralıyor.

Gelin raporun detaylarına ve Türkiye’de oyun gerçeği ile oyuncu gerçekliğine birlikte bakalım.

Türk oyun sektörü değer bakımından düşüşte

Raporda Türkiye’de oyun sektörüne gerçekleştirilen yatırımların güçlü bir şekilde artmaya devam ettiği; ancak artan kura bağlı olarak oyun fiyatlarında yaşanan artışın satın alım ve harcamaları kötü yönde etkilediği bilgisi öne çıkıyor. Buna göre, 2021 yılında 52 oyun firmasına toplamda 264,8 milyon dolar yatırım yapıldığı; buna kıyasla 2022 yılında bu rakamın yaklaşık %60’lık bir artışla 424,7 milyona tırmandığı aktarılıyor. Gaming in Turkey kurucusu Ozan Aydemir ise konuya ilişkin açıklamasında oyun sektörüne yön veren ana etmenin bir kez daha mobil oyunlar olduğuna dikkat çekiyor.

  • Bilgi notu: Google’ın bir ay kadar önce ikincisini gerçekleştirdiği İstanbul Mobil Oyun Etkinliği’nde paylaşılan verilere baktığımızda ise Türkiye’nin oyun ekosistemine yapılan yatırımda 333 milyon dolar ile Avrupa’da ilk sırada yer aldığını görüyoruz.
  • Hatırlayalım: Yerli oyun şirketi Peak Games, 2020’de Zynga tarafından 1,8 milyar dolara satın alınarak Türkiye’nin en büyük oyun exit’ini gerçekleştirmişti. Peak’i 250 milyon dolara yine Zynga tarafından satın alınan Gram Games’in exit’i takip ederken Gram Games’i de 200 milyon dolara Miniclip tarafından satın alınan Masamo, 180 milyon dolara Zynga tarafından satın alınan Rollic ve 100 milyon dolara SciPlay tarafından satın alınan Alictus izliyor.

Öte yandan, raporda, oyuncu davranışlarının ekonomik faktörler tarafından olumsuz bir şekilde etkilendiği ifade ediliyor. 2021 yılında 8,9 lira olan ortalama dolar kurunun 2022 yılına gelindiğinde 16.58 liraya yükselmesiyle PC ve konsol platformlarında yayınlanan büyük oyunların 800 ila 1500 lira arasında satış fiyatına sahip olmasının çoğu oyuncuyu PlayStation Plus ve Xbox Game Pass gibi abonelik hizmetlerine ittiği belirtiliyor.

Türkiye’nin oyun sektörüne ilişkin bir diğer kötü haber ise sektörün sıralama olarak dünya genelinde değer kaybetmesi olarak öne çıkıyor. Buna göre, 2021 yılında değer açısından 18. sırada gelen Türk oyun sektörü, 2022 yılında büyük bir düşüşle 30. sıraya gerilemiş bulunuyor. Bununla birlikte, raporda toplam hasılatın 2021 yılındaki 1 milyar 200 milyona kıyasla yarı yarıya inerek 625 milyon dolar olarak gerçekleştiği aktarılıyor. 

Türkiye’nin oyuncu profili

Türkiye’deki oyuncu profiline gelecek olursak; 2022 yılında Türkiye’nin toplam oyuncu sayısının 2021’deki 42 milyondan 44 milyona çıktığı ve bunun %52’sinin erkek, %48’inin ise kadın oyunculardan oluştuğu ifade ediliyor. Bu sayılara yaş açısından bakacak olduğumuzda ise 18 ila 24 yaş aralığındaki bireylerin %27’sinin, 25 ila 34 yaş aralığındaki bireylerin %38’inin, 35 ila 44 yaş aralığındaki bireylerin %30’unun, 45 ila 54 yaş aralığındaki bireylerin %4’ünün ve 55 ila 64 yaş aralığındaki bireylerin de %1’inin oyun oynadığı görülüyor.

  • 2021 yılıyla bir kıyas çizecek olduğumuzda; 2021’de Türk oyuncuların 40 milyonu mobil oyuncu, 24 milyonu PC oyuncusu, 20 milyonu ise konsol oyuncusu iken 2022’de bu sayılar mobil için 42 milyon, PC için 24 ila 25 milyon ve konsol için 15 milyon olarak öne çıkıyor.

Türk oyuncuları gelir dağılımına göre incelediğimizde ise oyuncuların %5’inin düşük gelir, %20’sinin orta gelir, %75’inin ise yüksek gelir sınıfına dahil olduğunu görüyoruz. Buna karşın, 2021’de yüksek gelir grubunun %41 gibi bir oranla çoğunluğa sahip olduğunu da belirtmek gerekiyor.

Raporda öne çıkan bir diğer nokta ise hyper-casual oyunların düşüşe geçmesi. Buna göre, casual ve midcore-casual oyunlar yükselişe geçerken Battle Royale, FPS, Yarış, Spor Strateji ve MOBA, en popüler oyun türleri arasında kalmaya devam ediyor.

  • Raporda Türkiye’de en çok tercih edilen mobil oyun türü %54 ile puzzle / trivia / kelime oyunları olarak öne çıkarken bunu %52 ile kart oyunları, %46 ile aksiyon / macera oyunları, %38 ile strateji oyunları, %31 ile spor / yarış oyunları, %24 ile nişancı oyunları, %19 ile sosyal oyunlar, %13 ile rol yapma oyunları ve %10 ile parti oyunları takip ediyor.

2022 yılında Türk oyuncular mobil kategorisinde 2022 yılında sırasıyla en çok PUBG Mobile, 101 Yüzbir Okey Plus, Garena Free Fire, Mobile Legends: Bang Bang ve Candy Crush’ı tercih ederken PC kategorisinde de Among Us, ARK: Survival Evolved, Apex Legends, Black Desert Online ve Bloons TD 6 öne çıkıyor. Bununla birlikte, konsol oyuncularının en çok tercih ettiği oyunların başında A Plague Tale: Requiem, Animal Crossing: New Horizons, Apex Legends, Babylon’s Fall ve Battlefield 2042 geliyor.

Rapor için :

https://www.turkiyeoyunsektoruraporu.com

İlgili Makalelerimiz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir