Türkiye’nin ilk Gamification Hackathon Gamfed Turkiye BUG Galata’da gerçekleşti.

gamification-hackathon

Gamfed kar amacı gütmeyen Uluslararası Oyunlaştırma Federasyonu’nun Türkiye temsilciliği olarak Türkiye’de yine bir ilki gerçekleştirdik, ülkenin ilk Oyunlaştırma Hackathon’ununu gerçekleştirdik. Hackathon konseptine uygun şekilde Cuma 16:00 ‘da açılışı yapılan etkinlikte planlanan 10 ekibe olan aşırı talep nedeniyle 1 ekip daha ekleyerek 11 ekip ve 70-80 kişilik grupla 10 mentor firmanın ‘gerçek iş problemlerini’ oyunlaştırmaya çalıştık.

Gamification Hackathon Programı

CUMA

  • Oyunlaştırma’da Hikayeleştirme – Emir Bayraktar
  • Tiny Habits Ile Yeni Alışkanlıklar – Melis Abacıoğlu
  • Oyunlaştırma 102 : Oyunlaştırma Modelleri – D6-Hook-Octalysis – Aysu Erensoy
  • UX / UI Kullanıcı Deneyimine Giriş – Berkay Alkışel
  • Koçluk Yaklaşımıyla Oyunlaştırma’da İnsan Unsuru – Koray Inan
    • Pub Story Ile Oyun Arası
  • Blockchain Üzerinde Oyun Teorisi & Oyunlaştırma – Kemal Apaydın
  • Sanal Gerçeklik VRFirst Atölyesi – Kutsal Mustafaoğlu
  • Artırılmış Gerçeklik Catchman App Ile AR Atölyesi – Oğuzhan Yılmaz
  • Eğitsel Oyunlaştırma Ve Kutu Oyunu Tasarımı – Burcu Boncukçu
  • Unity ile Oyun Arayüzleri Geliştirme – Özge Çarıkçı

CUMARTESİ

  • Playgen Kartları Ile Oyunlaştırma Mekanikleri Atölyesi – Ercan Altuğ Yılmaz
  • Gamification Journey With UX Mentorship – Berkay Alkışel
  • Gamification Hackathon Mentoring – Tüm Mentor Firmalar
  • Kulenga Hikayeleştirme Atölyesi – Emir Bayraktar

PAZAR

    • Pitching Workshop / Kemal Apaydın

Cuma günü akşam ekipler 10 adet kısa seminer ile Oyunlaştırma modelleri, Kullanıcı Deneyimi, Hikayeleştirme, Oyun teknolojileri, Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik gibi konularda aktarımlar aldılar. Cumartesi günü tüm gün çeşitli etkinlikler ve mentorluklar hackathon devam etti. Ve pazar sabahı büyük juri için sunumlar hazırlanıldı, demolar test edildi büyük heyecan yaşandı.

Kazanan ekip sponsor firmaların hediyeleri yanı sıra Avrupa’nın en büyük oyunlaştırma konferansı Amsterdam’da gerçekleşen “Gamification Europe” VIP bilet kazanma şansını yakaladı.

Büyük Jüri , MEF Üni Kurucu Dekanı Erhan Erkut , 360+ Media Ajans Kurucusu Zehra Öney, Akademisyen Yazar Uğur Batı, Muse Network Kurucusu,Galaktikos Espor Kulup Başkanı, Trabzonspor Yönetim Kurulu üyesi Serdar Ekrem Şirin ve BAU BUG Galata Direktörü Güven Çatak’tan oluşuyordu.

11 ekip 48 saat uykusuz kalarak geliştirdikleri ‘gerçek iş problemlerine’ oyunlaştırma fikirlerini sunmaya başladılar:

Ev sahibi Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı bölümü öğrencileri BUG LAB , Turkcell’in GNCYTNK uygulaması ile gençlerin işe alımlarını oyunlaştıracak bir mobil uygulama tasarladılar:

THY Anadolu Jet ekiplerinin mentorlugunda iş hedefi olan ‘kalkış sürelerini’ oyunlaştıran MEF Üniversitesi öğrencilerinin sunumu :

Allianz Türkiye’nin mentorluğunda Allianz Challange isimli genç segmente Allianz Sigorta ile iletişimi için yapılan oyunlaştırma projesi :

REMAX Türkiye’nin iş hedefi olan üretilen eğitimlerin franchise şirketlerce satın alınması,katılınması ve memnuniyeti için ‘REMAX AKADEMIM’ oyunlaştırılmış yeni nesil eğitim platformu sunumu :

Sweaters sağlık ve spor uygulamasını neredeyse kurucusu Melis dahil tüm ekibinin mentorlugunda Sakarya Üni Endüstri Mühendisliği kulübünün geliştirdiği oyunlaştırma kurgulu sunumları :

Sadece 2 ay önce store çıkmasına rağmen insanların sadece bar’larda değil sokaklarda da oyunlar üzerinden tanışmasına imkan veren PUB STORY mentorlugunda Women in Games ekibi müthiş eğlenceli bir sunumla fikirlerini aktardılar.

Bursa merkezli TOFAŞ Akademi ise şirket çalışanlarının network bilgilerini girebilmesi için geliştirdiği portalını oyunlaştırmak için mentorluk verdiği ‘Bursa Oyun Hareketi’ derneğinin sunumu da çok beğenilen örneklerdendi.

Etkinlik sponsorlarımızdan KFC Türkiye’nin oryantasyon sürecini oyunlaştırmak amacıyla düşünülen bir mobil uygulama için yaptıkları mentorlukta ‘Eğitmen Panda’ ekibi de çok eğlenceli ve uygulanabilir bir proje sunumu gerçekleştirdiler:

Terra Bilgi İşlem isimli yazılım firması da Tacikistan Coca-Cola saha ekiplerinin performansı için geliştirdiği ‘FOB – Focus on Business’ isimli gerçek projesinin oyunlaştırılma kurguları için Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve VOID isimli karma gruba verdiği mentorlukla çok başarılı bir sunuma imza attılar.

Blockchain üzerinde Turizm Sadakat programı için oyunlaştırma kurgusu çalışan Unichain ekibine mentorluk veren birçok firma mevcuttu. Yaptıkları canlı demo ve interaktif sunum juriyi sunum olarak etkileyen en önemli sunumlardan biri oldu.

Sunumlar sonrası Jüri’nin oylaması ve değerlendirmesi sonrasında ev sahibi BUG LAB , Turkcell GNCYTNK mobil uygulamasıyla birinciliğe layık görüldü.

Gamfed Türkiye olarak öncelikle bizi destekleyen tüm sponsorlarımıza teşekkür ediyoruz, herkesin enerjilerine hayran olduğu tüm gönüllü ekibimi de tebrik ediyorum.

Etkinliklerimiz devam edecek bizi sosyal medyadan takip etmeyi unutmayın,oyunla kalın! 😉

Altuğ

İlgili Makalelerimiz

One thought on “Türkiye’nin ilk Gamification Hackathon Gamfed Turkiye BUG Galata’da gerçekleşti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir