7 Şubat Pazartesi günü, teknoloji araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner kısa süre önce, insanların yaklaşık yüzde 25’inin 2026 yılına kadar Metaverse’de her gün bir saat geçireceğini belirten bir rapor yayınladı.
Bu, eğitim, sosyal, iş, alışveriş ve eğlence gibi çeşitli etkinlikler için olabilir. Gartner, markaların, kullanıcıların hayatlarını dijital olarak kopyalamalarına olanak sağlayacak altyapıyı oluşturmaya başladığını kaydetti.
Gartner’ın raporundaki şu saptamayı ve öneriyi dikkate almak faydalı olur:
✔️ Metaverse teknolojilerinin benimsenmesi hala erken bir aşamadadır, bu nedenle iş liderleri buraya yapacakları yatırımlarını sınırlı tutmalıdır.
✔️ Metaverse teknolojilerinin benimsenmesi henüz yeni ve parça parça bir süreçtir. Bu sebeple belirli (spesifik) bir metaverse’e yüklü yatırımlardan kaçınmanızı öneririz.
Hangi yatırımların uzun vadede uygulanabilir olacağını belirlemek için henüz çok erken.
Öncelik, birkaç kullanım örneğine dayanarak ve uygulamada aşırıya kaçmadan öğrenmek ve keşfetmek olmalıdır.
Diğer detaylar da şöyle:
Gartner, 2026 yılına kadar insanların %25’inin iş, alışveriş, eğitim, sosyal medya ve/veya eğlence için Metaverse’te günde en az bir saat geçirmesini bekliyor.
Metaverse, işlev görmesi için birden fazla teknoloji ve trend gerektiriyor.
Bunların bir kısmı şöyle sıralanabilir: Artırılmış gerçeklik (AR), esnek çalışma stilleri, başa takılan ekranlar (HMD’ler), AR bulutu (AR Cloud), Nesnelerin İnterneti (IoT), 5G, yapay zeka ve farklı uzamsal teknolojiler.
Temel olarak şu aktivitelerin metaverse’te gerçekleşmesi beklenmekte:
· Dijital arazi satın almak ve sanal evler inşa etmek
· Sanal bir sosyal deneyime katılmak
· Sürükleyici ticaret yoluyla sanal alışveriş merkezlerinde alışveriş
· Sürükleyici öğrenme deneyimi için sanal sınıfları kullanma
· Dijital sanat, koleksiyon ve varlık satın alma (NFT’ler)
Metaverse’teki iş fırsatları da şöyle:
· Yüksek öğrenim, tıp, askeri ve diğer ticaret türleri için daha kapsamlı bir öğrenme deneyimi sunabilir. Çerçeveyi metaverse sağlayacağı için bu disiplinlerin kendi altyapılarını oluşturmaları gerekmez.
· Son iki yılda popülerlik kazanan sanal etkinlikler, artık daha entegre teklifler sunabilir.
· Perakende, erişimini daha karmaşık ürünlere izin veren sürükleyici bir alışveriş deneyimine doğru genişletebilir.
· Kuruluşlar, sanal olarak artırılmış çalışma alanları aracılığıyla çalışanlarıyla daha iyi etkileşim kurabilir.
· Sosyal medya, kullanıcıların üç boyutlu avatarlar aracılığıyla etkileşimde bulunabileceği metaverse’e geçebilir.
Raporu buradan okuyabilirsiniz:
https://gtnr.it/3AG0UZy
https://www.gartner.com/en/articles/what-is-a-metaverse
Kaynak : https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6893515252831449088/