Global Gamification Hackathon 2023 14 Ülkeden katılımla gerçekleşti! Kazanan ekip Türkiye ekibi oldu! #48hoursgamification
Gamfed Türkiye, “Global Gamification Hackathon 2023” ile dünya çapındaki ilk oyunlaştırma hackathonunu, dünyanın en iyi oyunlaştırma uzmanlarını bir araya getirerek başlattı.
Uluslararası bir örgüt olan Uluslararası Oyunlaştırma Konfederasyonu Gamfed’in (International Gamification Confederation) Türkiye temsilciliğini üstlenen Gamfed Türkiye kurucusu Ercan Altuğ Yılmaz’ın girişimi ile çevrimiçi olarak düzenlediğimiz “Global Gamification Hackathon”, Gamfed Türkiye gönüllülerinden Doğancan Sökmen ve Afra Çalık koordinatörlüğünde 10-11-12 Mart 2023 tarihinde hayata geçirildi.
Hazırlıklarına 2022 Kasım ayı ortalarında başladığımız etkinlik için 40’tan fazla kişiden oluşan bir gönüllü kadrosuyla yoğun bir tempoda çalıştık. Dünya çapında oyunlaştırmanın kitabını yazan, oyunlaştırmaya yön veren uzmanlarla görüştük. Gece gündüz demeden Dünyanın farklı ülkelerinde ve dolayısıyla farklı zaman dilimlerinde yaşayan uzman ve katılımcılarla, yazıştık, toplantı tarihleri ayarlayıp saatler süren çevrimiçi toplantılar düzenledik.
Tüm bu hazırlıklar hızla devam ederken Türkiye’de. 6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş Depremi olarak anılan 7.8 büyüklüğündeki deprem nedeniyle etkinlik için ilk belirlediğimiz tarihi 10-11-12 Mart tarihlerine erteledik. Birçok konuşmacı, mentör ve jüri üyesi, uygun olmasa bile bu etkinlik için kendi programlarını yeniden düzenleyerek bize destek verme konusunda oldukça çaba harcadı. Bu nedenle bu büyük organizasyonda bize güvenerek destek veren tüm konuşmacı, mentor, jüri ve katılımcılarımıza sonsuz özel teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Açılış Konuşmaları
Global Gamification Hackathon 2023, 10 Mart akşamı katılımcılara çarpıcı ipuçlarının verildiği açılış konuşmaları ile başladı. Açılışta söz alan dünyaca ünlü uzmanlardan Yu-kai Chou – The Octalysis Group USA, Michael Wu – Chief AI Strategist USA, Andrzej Marczewski – Gamification Expert UK, Adrian Hon – Zombies Run! Founder, Monica Cornetti – Gamicon & Sententia Gamification Founder USA, Bernardo Letayf – BLUErabbit Founder, Roman Rackwitz – Engaging Lab Germany, Olcayto Cengiz – Experience Design & Gamification Lead gibi uzmanlar, oyunlaştırmayla ilgili güncel bilgiler paylaştılar ve hackathon süresince katılımcılara yol gösterebilecek ipuçları ve fikir önerileri sundular. İlham Açılış konuşmalarının tamamına Gamfed Türkiye YouTube Kanalı’ndan ulaşabilirsiniz.
Vemaker Metaverse Party (Meetup & Networking)
Açılış konuşmalarının ardından genel bir tanışma etkinliği için Vemaker Platformunun desteklediği yarışma temalarına yakışır bir Metaverse Parti düzenlendi. Tanışma etkinliğine özel olarak düzenlenen giriş holu ve disko salonunda katılımcılar avatarlarıyla alanları gezdi, diğer katılımcılarla bir araya gelerek yeni arkadaşlar edindi, kendi takım arkadaşlarıyla ve diğer katılımcılarla bol müzikli bir ortamda dans ederek uzun maraton öncesi motivasyon kazanmış oldu. Ardından her takım kendi takım arkadaşlarıyla discord’da odalarına yerleşti, discord kanalına özel oyun ve paylaşım alanlarını keşfetti. Böylece 48 saatlik maraton başlamış oldu.
Global Gamification Hackathon 2023 için yarışma temaları;
- Metaverse
- Blockchain Loyality
- Sürdürülebilirlik ve Deneyim
olarak belirlenmiştir.
Genially Eğitimi
Gamfed Türkiye’nin hackathon tarzında etkinlik süreci içinde katılımcılar destekleyici mini eğitimler alma fırsatı yakalarlar. Bu etkinlikte de Genially ekibinden Florina Jelescu, Hackathon süreci içinde Genially ile ilgili kullanım ipuçlarını içeren bir eğitim düzenledi. Discord kanalında bir araya gelen katılımcılar oyunlaştırma çalışmalarında yaygın olarak kullanılan web 2 aracına yönelik sorularını sorabilme fırsatı yakaladı. Genially’nin sponsorluğunda, prototip için Genially’i kullanan yarışmacılara özel bir teşvik ödülü verilmiştir.
Mentorlar – MENTORS
Takımlar 48 saat boyunca discourd’da mentörlerle tanışma ve etkileşme fırsatı yakalayarak, dünyanın en iyi mentörlerinden fikirlerine yönelik geri bildirimler aldılar. Fikirlerini daha fazla iyileştirmek, prototiplerini geliştirmek, kullanıcıları ve jüriyi etkileyebilmek için sunumlarını daha etkileyici yapabilmek için ipuçları edindiler. Ekipler, belirlenen mentörlük saatlerde sesli discord kanalında ise mentörler odalarını ziyaret etti. Ayrıca ekipler kendi discord kanalinda metin kısmında mentörleri etiketleyerek ya da yetkili gönüllülerimiz vasıtasıyla mentörleri çağırma fırsatına sahip oldu.
Ekiplerden alınan geri bildirimlerde, mentörlerin oldukça etkileyici olduğu, ilk geliştirdikleri fikirlerinin mentorluk aşamasında 48 saat boyunca oldukça değiştiği bildirimini aldık.
TEAMS – TAKIMLAR
Açılış konuşmaları, Zoom platformu üzerinden gerçekleştikten sonra tüm takımlar, discord kanalında kendilerine özel hazırlanan odalarına geçerek iletişime başladı. Yeni Zelanda, Kolombiya gibi bazı takımlar fiziksel olarak bir arada olmayı tercih ettikleri için discord kanalını yalnızca mentör görüşmeleri için ziyaret ettiler. Bazı ülkelerin takımları farklı nedenlerle sunum aşamasına kadar devam edemediler ve etkinlikten çekildiler. Bu raporda yalnızca sunum yapan takımlara yer verilmektedir.
Takımların 48 saat içinde hackathon kapsamında belirlenen temalar arasından istedikleri bir temayı seçerek fikirlerine yönelik bir protitip geliştirmesi ve bunu final gecesinde tüm takımlara 3 dakika (prototip sunumu) + 1 dakika (takım sunumu) olmak üzere 4 dakikada sunmaları beklenmiştir. Takımlar katıldıkları ülke isimlerine göre alfabetik sırayla sunumlarını gerçekleştirmiştir. Takımların sunumlarının tamamına Gamfed Türkiye YouTube Kanalı’ndan ulaşabilirsiniz.
1 Team: Azerbaijan
Azerbaycan takımının sunumunu Aysun Mirzayeva gerçekleştirdi. 48 saat boyunca insanları araba yerine bisiklet kullanmaya teşvik etmek için geliştirdikleri oyunlaştırmalı “EcoCycle” isimli çevre dostu bisiklet uygulamasını aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Azerbaycan takımını tebrik ediyoruz.
“An eco-friendly cycling app for encouraging people to drive bike instead of car”
Fidan Rüstamlı – Team Partner
Takım Sorumlusu Canan Erdem
Member 1 Abbas Ramazanov
Member 2 Fidan Maharlamova
Member 3 Shahriyar Asgerov
Member 4 Ayxan Hasanov
Member 5 Aysun Mirzayeva
2 Team: Colombia
Kolombia takımının sunumunu Carlos Adrian Andrade Hoyos gerçekleştirdi. 48 saat boyunca, plastik atıkların çevreye atılmasını engellemek ve atıkları toplama oyunu ile gezegeni koruma bilinci geliştirmeyi amaçladıkları “Challenge in Amazon” (Desafio Amazonas) isimli uygulamasını aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Kolombia takımını tebrik ediyoruz.
Yasemin Dinçoflaz – Team Partner
Takım Sorumlusu Yasemin Dinçoflaz – Team Partner
Member 1 Ervin
Member 2 Joa
Member 3 Carlos Adrian Andrade Hoyos
“gezegene yardım etme”
“helping the planet”.
3 Team: Egypt
Mısır takımının sunumunu Ghada Eltanawy gerçekleştirdi. 48 saat boyunca takım çalışmalarında her ekip üyesini ekibe en iyi kapasiteleriyle katkıda bulunmaya teşvik etmek amacıyla,
– sürdürülebilir biçimde yönetmek için bir çözüm önerisi sundukları oyunlaştırılmış “E7lam” isimli uygulamayı aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Hindistan takımını tebrik ediyoruz.
Ahmed Hossam
Takım Sorumlusu Dilek Taşhanlı
Member 1 Ghada Eltanawy
Member 2 Hesham El Gamal
Member 3 Tarek Roshdy
Member 4 Mohamed Abdelazim
“interactive learning”
“etkileşimli öğrenme”
4 Team: India
Hindistan takımının sunumunu Deepti Jain gerçekleştirdi. 48 saat boyunca her ekip üyesini ekibe en iyi kapasiteleriyle katkıda bulunmaya teşvik etmek amacıyla geliştirdiği oyunlaştırma sistemini aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Hindistan takımını tebrik ediyoruz.
Deepti Jain – Team Partner
Takım Sorumlusu Büşra Çırak
Member 1 Muthu Selvan
Member 2 Akshay Hans
“Encourage every team member to contribute their best capacity to team!”
5 Team: Iran
İran takımının sunumunu Mustafa Kaya gerçekleştirdi. 48 saat boyunca doğayı korumak amacıyla, işyerlerinde A4 kağıt kullanımını sürdürülebilir biçimde yönetmek için bir çözüm önerisi sundukları oyunlaştırılmış “Eco” uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile Jüri Özel Ödülünü almaya hak kazandılar. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için İran takımını tebrik ediyoruz.
Alireza Ranjbar Shourabi – Team Partner
Takım Sorumlusu Mustafa Kaya
Member 1 Mohsen Seifi
Member 2 Nadia Soly
Member 3 Aziz Ahmedov
“İşyerlerinde A4 Kağıt Kullanımını Yönetmek için Bir Çözüm”
“A solution for Managing A4 Paper Use in Workplaces.”
6 Team: Lithuania
Litvanya takımının sunumunu Jonas Petrėtis gerçekleştirdi. 48 saat boyunca kişilerin kendi şehirlerinde daha önce görmedikleri yerleri kolayca keşfetmelerini teşvik etmek, motivasyon ve deneyimlerini artırmak üzere geliştirdikleri oyunlaştırma tabanlı “EXlore” isimli uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile Gamfed Özel Ödülünü almaya hak kazandılar. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Litvanya takımını tebrik ediyoruz.
Dainius Zviedrys – (Bahar Kazık)
Takım Sorumlusu Bahar Kazık
Member 1 Orestas Mažeika
Member 2 Ginas Sadauskas
Member 3 Jonas Petrėtis
Member 4
“Her iki dünyanın – gerçek ve dijital – tüm iyi yönlerini birleştiren bir uygulama”
“An application that combines all the good aspects of both worlds – real and digital.
7 Team: New Zealand
Yeni Zelanda takımının sunumunu İpek Erensoy gerçekleştirdi. 48 saat boyunca Yeni Zelanda’da sürdürülebilirlik konusunda yeterli kültürün oluşmamış olması problemine çözüm üretmek amacıyla geliştirdikleri oyunlaştırma tabanlı ikinci el giyim uygulamasını aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile Jüri Özel Ödülünü almaya hak kazandılar. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Yeni Zelanda takımını tebrik ediyoruz.
Takım Sorumlusu Aysu Erensoy
Member 1 Monica Ma
Member 2 İpek Erensoy
Member 3 Elijah Zhang
Member 4 Claire Zhao
“Oyunlaştırılmış bir ikinci el giyim uygulaması”
“A gamified second-hand clothing app.”
8 Team: Northern Cyprus
Kuzey Kıbrıs takım sunumunu Emre Kaçan gerçekleştirdi. 48 saat boyunca kültürlerin buluştuğu bir ada oluşturmayı amaçladıkları uygulamayı aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Kuzey Kıbrıs takımını tebrik ediyoruz.
Yenal Yıldırım
Takım Sorumlusu Yenal Yıldırım
Member 1 Samet Aygül
Member 2 Emre Kaçan
Member 3 Rahmi Direnç Sezer
Member 4 Elvin Arslan
Member 5 Yas
“Developing an island where cultures meet”.
“Kültürlerin buluştuğu bir ada geliştirmek”
9 Team: Romania
Romanya takım sunumunu Lucian gerçekleştirdi. 48 saat boyunca formal eğitimin sıkıcılığını çözmek amacıyla Metaversede eğitim ve oyunlaştırmayı kullanarak geliştirdikleri etkileşimli eğitim uygulamasını aktardı. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Hindistan takımını tebrik ediyoruz.
Acatrinei-Vasiliu Lacramioara
Takım Sorumlusu Bahar Kazık
Member 1 Celmane
Member 2 Grubi Alexandrina
Member 3 Lucian
Member 4
Member 5
“Metaverse in education”
“Eğitimde Metaverse”
10 Team: Russia
Rusya takım sunumunu Yuliana Skriabina gerçekleştirdi. 48 saat boyunca geliştirdikleri “The last hope” isimli hikayeleştirme ve oyunlaştırma tabanlı uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile üçüncülük ödülünü almaya hak kazandılar. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Hindistan takımını tebrik ediyoruz.
Betül Aras Bayır
Takım Sorumlusu Betül Aras Bayır
Member 1 Yuliana Skriabina “DTO”
Member 2 Seva Ghoshev
Member 3 Viktor Rodionov
Member 4 Lev Vasiliev
Member 5 Mamaev Vsevolod
“Küresel Isınma” “Global Warming”
11 Team: South Korea
Güney Kore takım sunumunu HeeJin Kim gerçekleştirdi. 48 saat boyunca ileri dönüşümü teşvik etmek üzere bir oyunlaştırmayı kullanarak geliştirdikleri uygulamayı aktardı. Geliştirdikleri fikir ve uygulama ile üçüncülük ödülünü almaya hak kazandılar. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Güney Kore takımını tebrik ediyoruz.
Donghyun Lee – Team Partner
Takım Sorumlusu Tansu Karapınar
Member 1 Hwanhee Song
Member 2 HeeJin Kim
Member 3 Dream Kim
“‘İleri dönüşümün dolaylı, duygusal deneyimi'”
‘Indirect, emotional experience of upcycling'”
12 Team: Türkiye
Türkiye takım sunumunu Kerem Yazıcı gerçekleştirdi. 48 saat boyunca “Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin” teşvik etmek için geliştirdikleri oyunlaştırma tabanlı prototip uygulamayı ve web sitesini aktardı. 48 saat boyunca discord’da aktif olan ve neredeyse tüm menorlerden görüş alan takım geliştirdikleri fikir ve uygulama ile birincilik ödülünü almaya hak kazandılar. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için Türkiye takımını tebrik ediyoruz.
Kerem Yazıcı – Team Partner
Takım Sorumlusu Hüseyin Bayer
Member 1 Rabiye Aydın
Member 2 Ahmet Alpslan Maral
Member 3 Sena Tanyıldızı
Member 4 Osman Gürses
Member 5 Mustafa Can Yıldırım
Member 6 Faruk Yıldırım
“Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri”
“Sustainable Development Goals.”
13 Team: United Kingdom
İngiltere takım sunumunu Jasmine Bradford gerçekleştirdi. 48 saat boyunca insanların hayallerine ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için geliştirdikleri “Dream Buddy” isimli uygulamayı teşvik etmek için geliştirdikleri oyunlaştırma tabanlı prototip uygulamayı ve web sitesini aktardı. 48 saat boyunca takım geliştirdikleri fikir ve uygulama ile birincilik ödülünü almaya hak kazandılar. 48 saatlik heyecanlı süreçteki çabaları ve katılımları için İngiltere takımını tebrik ediyoruz.
Doğancan Sökmen – Team Partner
Takım Sorumlusu Doğancan Sökmen
Member 1 Ali Şen
Member 2 Ercan Akın
Member 3 Pınar Çelik
Member 4 Sarah Elders
Member 5 Jasmine Bradford
İnsanların hayallerine/hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak bir uygulama”
“An app to helps people to achieve their dreams/goals”.
JURY MEMBERS
Jüri olarak, dünya çapında tanınmış oyunlaştırma uzmanlarından Toby Beresford, Victoria Ichizli Bartles, Juliette Denny ve Ebubekir Kaplan, takım sunumlarını dinledikten sonra kendi aralarında toplanarak geliştirilen fikirleri 4 kriter çerçevesinde 10 puan üzerinden değerlendirdi.
- Metaverse/Oyunlaştırma Tasarımı
- Hedef İş Fikrini Destekleme
- Prototipin Kalitesi
- Sunum Yetenekleri ve Zamanlama
Jüri puanlama yaparken bu sırada takımlardan etkinlikle ilgili geri bildirimler alındı. Ve ardından heyecanla beklenen sonuçları Ercan Altuğ Yılmaz açıkladı.
ÖDÜLLER
- Türkiye Ekibi – Gamification Europe 2023 Bileti & Udemy
- United Kingdom Ekibi – Gamicon Bileti
- South Korea Ekibi – VIP Genially Licence
- Jury Special Reward : Iran Team – Udemy
- Gamfed Special Reward : Lithuania Team – Udemy
- Gamfed Special Reward : New Zealand Team – Udemy
Tüm katılımcılara hem dijital hem de NFT formatında Gamification Hackathon sertifikası verildi.
TEŞEKKÜR
Hackathon sürecinin hazırlıklarından tamamlanana kadar, açılış konuşmacılarıyla, mentölerle, jüriyle, katılımcılarla, sponsorlarla ve diğer Gamfed gönüllüleriyle birlikte pek çok şey öğrendik, ufkumuzu genişlettik, iletişim ağımızı büyüttük ve hayatımızın anlamını arttıran pek çok hatıra biriktirdik.
Global Gamification Hackathon 2023 ile ilgili ayrıntılı bilgi için Global Gamification Hackathon 2023 Web Sitesi’ni ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca etkinlik süresince açılış konuşmalarından kısa kesitleri, katılımcıların heyecanını, mentörlük sürecini, sunumlardan kısa kesitleri Gamfed Türkiye sosyal medya hesaplarımızda (instagram, twitter, facebook, linkdn) bulabilirsiniz. Bundan sonraki etkinliklerimizden haberdar olmak için bizi takip edin.