Oyunlaştırma Sürecinde Motivasyon: Oyunlaştırmadan Geriye Ne Kaldı?

İşinizde motivasyonu artırmak ister misiniz? Cevabınız evetse, oyunlaştırmayı işinize dahil etmenin olumlu sonuçlarından biri olan motivasyon kavramından bahsetmek isterim. 

Şirketiniz için bir oyunlaştırma kurgusu tasarladığınızı düşünelim. Sonraki adımınız bu tasarımı uygulamak olurdu. Peki, oyunlaştırmadan geriye ne kalırdı? 

Sürecin içinde karşılaştığınız ve oyunculara sunulan “motivasyon” çıktılarımızdan biridir. Tüm oyuncular içindir ve oyuncu tiplerine göre değişiklik gösterir. Bu durum oyunlaştırmanın kişiselleştirilmiş bir deneyim olmasıyla ilgilidir. Motivasyon, “hareket ettirme” anlamına gelir ve oyuncuların gerçekleştirmesini istediğiniz davranışları için gereken gücü sağlar. Kavram, içsel ve dışsal olmak üzere ikiye ayrılır. 

Dışsal motivasyonda istenilen davranışlar ödül almak için ya da ceza almamak için gerçekleştirilir. Oyuncuların motivasyonunu artırmak adına tasarlanan puan, rozet, liderlik ve unvan tabloları, kupon, bilet ve daha birçoğu dışsal motivasyonu destekler. 

İçsel motivasyonda ise oyuncu davranışı gerçekleştirirken kendisiyle orantılı bir doyum elde eder. Kişiyle uyumlu olacak şekilde planlandığında ise önemli bir etkiye sahip olacaktır. Dışsal motivasyona göre daha hızlı ve kalıcı şekilde sonuca ulaşmayı sağlar. İçsel motivasyonu sağlayabilen kişi dışsal ödüller olmadan davranışı gerçekleştirmeye devam edebilir. Eğer bir işi yapmak size ödül gibi geliyorsa içsel motivasyona sahipsiniz demektir. “Bu işi yaparken heyecanlanıyorum. Bu işi yapmaktan hoşlanıyorum. Bu işi seviyorum.” şeklinde kurduğunuz cümleler davranışın sürekliliğini sağlar. 

İlgili Makalelerimiz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir