Meditopia uykuya dalmanızı kolaylaştıran ve dinlendiren kısa süreli çözümlerin ötesinde yaş, kültür ya da deneyimden bağımsız günlük hayatın içinde birer insan olarak karşılaştığımız konuların tam merkezine inen 1000’in üzerinde derin meditasyon deneyimi sunun mobil uygulamadır.
Meditopia Neler Sunar?
Uyku Meditasyonları:
Uyku kalitemiz günlük hayatımızın neredeyse tüm yönlerini etkiler. Uygulama uyku kalitemizi arttırmak için nefes ve imgeleme pratikleri olarak 30’dan fazla uyku meditasyonu sunar.
Uyku Hikayeleri
Sadece çocuklar uyumadan önce hikâye dinler diye düşünmeyin. Sıcak ve rahat yatağınıza girdiğinizde farklı hikâye seçenekleri ile sakin bir şekilde uykuya dalabilirsiniz. Ne de olsa uzun, yorucu bir günün ardından kendinizi uykunun o hayal dünyasına rahatça bırakmayı hak ediyorsunuz.
Karanlık Mod
Rahatlamak ve dinlenmek için parlak ekranlı mobil bir uygulama kullanmanın ironik olduğunu bilen hepimiz biliyoruz. Bu yüzden, Meditopia telefonumuzdan gelen parlak ışığı azaltarak zihnimiz ve gözlerimizin dinlenmesine yardımcı olmak için Karanlık Mod’la uyumludur.
Peki Meditopia nasıl oyunlaştırma kurgusu ile yukarıda bahsettiğimiz deneyimi bizlere sunuyor? Bu makalemizde bu mobil uygulamayı oyunlaştırma açısından inceleyeceğiz.
ONBOARDING: Yolculuk Başlasın!
Uygulama en başta hedef kitlesini tanımak amacıyla ve deneyimi kişiselleştrmek için kullanıcıya sorular sorarak bizim Oyuncunun Yolculuğu dediğimiz sürecin ilk adımı olan Onboarding aşamasını başlatır.
Oyunlaştırma Unsurları
Oyunlaştırma üç unsurdan oluşur. Dinamikler, mekanikler ve bileşenler. Haydi gelin şimdi Meditopia uygulamasında bu unsurlara nasıl yer verilmiş onları inceleyelim.
Dinamikler
İlerleme: Kullanıcı becerisini geliştirerek aşama aşama yol kat eder. Bir aşamayı bitirmeden diğer aşamaya geçemez, bu durum kilit sembolü ile kullanıcıya gösterilmiştir. Yani oyunlaştırma kurgusunda kilit içerikler kullanıcıyı daha çok motive etmektedir.
Sosyal İlişkiler: Meditopia uygulamasında kullanıcı diğer kullanıcılarla/arkadaşlarıyla tecrübesini paylaşabiliyor. Bu şekilde uygulamanın içinde sosyal etkileşim artıyor.
Mekanikler
Geri Bildirim (Feedback): Kullanıcı uygulamada yaptığı davranışlar ile ilgili kullanıcının alışkanlık geliştirmesi ve akışta kalması için olumlu geri bildirim alır.
Anlık Bildirim (Push-up Notification): Meditopia kullanıcının uygulamaya girerek meditasyonyapması için Kanca Modeline uygun olarak belirli zamanlarda anlık bildirim gönderir.
Bileşenler
Rozetler: Kullanıcının uygulama içindeki gösterdiği davranışı başarması sonucu verilen temsili ögelerdir. Bu tür rozetler kullanıcıyı ödüllendirmek ve motive etmek için kurgulanmış oyunlaştırma bileşenlerinden biridir.
Kişisel Takip Ekranı: Kullanıcının aylık yıllık olarak yaptığı meditasyon sayısını görebildiği kişisel istatistiklerinin gösterildiği ekrandır. Liderlik tabloları rekabet, ilk sırada yer alma gibi duyguların yanı sıra heves kırma, deneyimi bırakma gibi olumsuz duygulara da tetikleyebilir. Meditasyon uygulamasında bu nedenle kişisel bir tablo kullanılması daha uygun olmuştur.
Sosyal Etki: Uygulamada o anda kaç kişinin canlı olarak meditasyon yaptığı görebiliyorsunuz. Bu sayede kullanıcı meditasyon yaparken yalnız olmadığını hissediyor.
Meditopia resmi websitesi: https://meditopia.com/tr/
iOS uygulaması: https://apps.apple.com/tr/app/meditopia-meditasyon-uyku/id1190294015?l=tr
Android uygulaması: https://play.google.com/store/apps/details?id=app.meditasyon&hl=tr&gl=US
Yazar: Selma Çam
Beykent Üniversitesi Endüstriyel Tasarım 3.sınıf öğrencisi, aynı zamanda Anadolu Üniversitesinde açıköğretim Web Tasarım ve Kodlama bölümünde öğrenim görmektedir. UX-UI alanlarıyla ilgileniyor. Gamfed Türkiye ile de aslında bu sayede tanıştı. GamFed Türkiye’de Oyunlaştırma gönüllüsüdür.
Yazar: Aziz Ahmedov
Kocaeli Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezunudur. Hayat boyu öğrenci hedefi ile İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünde eğitimine devam etmektedir. Türkiye’de prestijli yabancı dil eğitim kurumlarında öğretmenlik ve serbest araştırmalar, çeşitli projeler ve dijital eğitim deneyimi tasarımları üzerine çalışmalarının ardından eğitim girişimcisi olarak Edukeyt Teknoloji A.Ş. çatısı altında eğitim dikeyinde 3 farklı start-up şirketi kurdu ve Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürütüyor. Güncel olarak, EdTech alanında oyunlaştırılmış mobil uygulamalar üzerine çalışmalar yapıyor. GamFed Türkiye gönüllüsü ve Oyunlaştırma Kulübü kaptanıdır. https://linktr.ee/azizahmedov