Gamfed Türkiye Oyunlaştırma Ekibi Sunar : WATERLLAMA: Su İçmenin Eğlenceli Yolu

Bilindiği üzere insan bedeni için su hayati bir önem taşımaktadır. Yeterince sıvı içmek, cilt sağlığını, üretkenliği ve ruh halini iyileştirmenize yardımcı olmaktadır. Yeterince su tüketmiş olmak kalbi daha sağlıklı hale getirmekte ve bağışıklık sistemini desteklemektedir. İyi su dengesi, kan basıncını ve vücut ısısını düzenlemede hayati bir rol oynamaktadır. Tüm bunların yanında düzenli su tüketme alışkanlığına sahip olmak bir o kadar da zor olmaktadır. Yaşam tarzlarımıza baktığımızda farkında olmadığımız ve üzerine odaklanamadığımız problemlerimizden bir tanesi de gün içerisinde yeterince su tüketmiyor oluşumuzdur.

Günlük hayatımızda karşılaştığımız bu sorunu oyunlaştırma uygulayarak çözmeye çalışmak nasıl olurdu? Bu soruyu Ukrayna’dan Vitalii Levets de kendisine sormuş ve bunun cevabı olarak bir uygulama geliştirmiştir. Vitalii bu süreci kendi cümleleri ile şu şekilde açıklamaktadır:

“Tasarım ve kullanıcı deneyimi konusunda tutkulu bir ürün adamıyım. Ben de düzgün bir şekilde su içmeyi başaramayan bağımsız bir geliştiriciyim 🤦‍♂️Her şey sadece 2 şeyle başladı. Yeterince su içmediğimi fark ettim. Şurada burada birkaç bardak içebilirim ama gün boyunca yeterince su içip içmediğimi asla bilemiyorum. Ve özellikle günün sonunda, eğer yeterince sıvı almamışsam uyumadan önce, ertesi gün uyandığımda, yetersiz hidrasyonun bir sonucu olan iyi uyku eksikliğinden dolayı daha az enerjiye sahip oluyordum. Ancak daha fazla su içmeye başladığımda her şeyin düzeldiğini farkettim. Daha fazla enerji, daha iyi bir ruh hali ve diğer faydaları hissedebiliyordum. Benim için tek sorun şuydu; Suyumu takip etmeye devam etmek için kendimi nasıl teşvik edebilirdim? Bir sürü şey denedikten sonra, su tüketme hedefime hâlâ ulaşamadığım için bir şeylerin eksik olduğunu düşünmeden edemedim. Bu yüzden, sadece sıvı alımınızı takip etmeye yardımcı olmayacak, aynı zamanda günde yeterince su içmenin ardındaki motivasyona odaklanacak, sağlıklı bir alışkanlık oluşturmayı eğlenceli hale getirecek, kullanımı eğlenceli bir uygulama oluşturmaya karar verdim 😊 Ve insanlar onu sevdi! Waterllama, 100.000’den fazla 5 yıldız derecelendirmesiyle 4,9 genel kullanıcı memnuniyet oranına sahip oldu 🙌Kendi sorunumu çözmenin dünya çapında pek çok insanı daha sağlıklı olmaya motive ettiğini görmekten daha mutlu olamazdım!”

Waterllama’nın geliştiricisi olan Vitalii’nin ifade ettiği üzere, alışkanlık kazanma sürecine destek olmak üzere, bu süreçte devamlılığı meydana getirecek motivasyonu sağlayacak ve en önemlisi tüm bu süreci eğlenceli hale getirmek için bir uygulama gerçekten işe yaramış görünüyor. Bu yüzden, bu yazıda 2022 yılında geliştirilen Waterllama uygulamasını oyunlaştırma bakış açısıyla incelemek faydalı olacaktır.

Uygulamanın Özellikleri

  • Mağaza: Uygulama AppStore’da ücretsiz bir şekilde elde edilebilir ve uygulama içi satın almalar ile ücretli birtakım özelliklere erişmeye imkan veriyor.
  • Apple Watch ve iPhone için su hatırlatma araçları:
  • Hidrasyon Meydan Okumaları: İster bir kafein molası arıyor olun, ister meyve suyu ve smoothie’lerle bağışıklık sisteminizi güçlendirmek isteyin. Herhangi bir görevi seçin ve eğlenin!
  • Akıllı su hatırlatma: Tam olarak su içmeyi unuttuğunuzda gelen bildirimler.
  • Günlük karakterleri topla: Waterllama uygulamasında zaten mevcut olan 45’in üzerinde sevimli hayvan karakteriyle her günü farklı kılın. Günlük refakatçinizi suyla doldurmama düşüncesine katlanamazsınız.
  • Su içme takvimi
  • İçtiğiniz her şeyden suyu takip edin
  • Waterllama ile gününüzü kutlayın: Nasıl bir gün geçirdiğini gör ve su alma hedefini tamamladığında ortaya çıkan harika bir görselle ilerlemeni kutla! Günlük hidrasyon hedef başarılarınızı kutlayın ve arkadaşlarınızla paylaşın.

Oyun Mekanikleri

Oyunlaştırma bakış açısıyla bakıldığı zaman, uygulamada bir takım oyun mekaniğine yer verildiğini görebiliriz. Bunlardan bazıları şu şekildedir:

  • Meydan okumalar ve görevler: Uygulamada 10 günlük görev başlığı altında birçok meydan okumaya yer verilmiştir. Bunlardan bir tanesi olan “Kafeinden Kaçınan Kapuçin” meydan okumasında amaç olarak günlük enerji kaynağı olan kafeine daha az bağımlı olmayı öğrenmek belirlenmiştir. Bunun birçok faydasından bahsedilmektedir. Kullanıcıdan meydan okumayı tamamlaması beklenmekte ve sonrasında ödül olarak karakter sticker’ı hediye edilmektedir.
  • Geri Bildirimler: Yaş ve kilo vb. birtakım verileri girildikten sonra, günlük ne kadar su içilmesi gerektiği tavsiye edilmekte ya da bu günlük hedefi kullanıcı belirleyebilmektedir. Her su ya da içecek içtikten sonra bu bilgi uygulamaya girilmekte ve her seferinde ana sayfadaki görselin içi içeceğin rengiyle boyanmaktadır. Amaç görselin tamamını boyamak olduğu için daha ne kadar sıvı tüketilmesi gerektiğini görmek kullanıcı için günlük sürecinde neresinde olduğu hakkında bilgi ver vermektedir. Akıllı bir şekilde çalışan uygulama bildirimi sayesinde, su içmeniz gerektiği size ikna edici bir şekilde hatırlatılmaktadır.
  • Ödüller: Sınırlı süreli görevler ya da meydan okumalar tamamlandıktan sonra kullanıcıya “Lama Lale” gibi çıkartma ve karakterler hediye ediliyor. Amaç olarak bu serideki karakterlerin kilitlerinin açılması ve çıkartmaların toplanması belirlenmiştir.

Yazar: Mustafa KAYA

Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden mezun olduktan sonra Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Teknolojileri bölümünde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Uzaktan Eğitim, Oyunlaştırma ve Öğrenen Motivasyonu ilgi alanlarıdır. Pokemon Antrenörü 😊 ve Gamfed Türkiye Oyunlaştırma gönüllüsüdür.

https://www.linkedin.com/in/mustafa-kaya-4a642ba1/

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir