Herkese merhabalar,
3 senedir ders vermeye devam ettiğim Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans (BUG) bahar döneminde 20 kadar öğrenciye Ingilizce “Playfull Experience Design with Gamification” adlı dersi vermekteyim.
Bu sene ilk kez proje olarak normalde kendi seçtikleri Beşiktaş, İstanbul Turist Guide gibi konularda hayali projeler yaparken gerçek firmaların gerçek iş hedeflerini onların mentorluğunda oyunlaştırmaya çalıştık.
3 gruba ayırdığımız ekiplerden ilki Türkiye’nin en büyük ve önemli sosyal gençlik hareketi YGA’nın ekim aylarında Zorlu Center’da 3.000 kişiye yakın öğrencinin katılımıyla gerçekleşen konferans sürecini oyunlaştırdılar. Konferans öncesi seçim sürecinde, konferansı sırasında konferanstaki tanışma tombalası (human bingo) , konuşmacıların sunumlarından sorular, konuşmacılara sorular gibi hareketlerle puan kazanan katılımcılar konuşmacılarla sahne arkasında tanışma ve Zorlu Roof’ta yemek gibi ödüller kazanabiliyor.
Türk Hava Yollarının UM Yolcu olarak tanımladığı 7-12 yaş arasında ebeveyni olmadan yolculuk yapan çocukların deneyimini tüm noktalarıyla hikaye tabanlı oyunlaştırdık. Biletmele ile başlayan bir macera yolculuğu, kontürde, loundge ve uçak içinde birbirini takip eden görevlerle ilerliyor. En sonunda küçük bir ödülle vardığı ailesinin yanında bitiyor.
3D printerlar için tasarlama ve baskılama sürecini oyunlaştıran 3DAlya’da diğer bir firmaydı.
Projelerin hepsinde özellikle bir persona ve journey çalışılıp birbiriyle ilişkili hikayelerde touch point’lerde pain pointler bulunup onlar oyunlaştırılmaya çalışıldı. Tüm proje ekibini bu başarılı projeleri mentorlarıyla birlikte hayata geçirdikleri için kutluyorum. Firmalarda paralelde bu projeleri hayata geçirmek için çalışmalara başladı.
Bakalım seneye hangi firmalar hangi oyunlaştırma fikirlerini ileteceğiz.
Altuğ