Gamfed Türkiye Gönüllülerinden Özlem Özbek kaleme aldı: Optimus Başarı Göstergesi! Optimus SOS! (Sign Of Success)

Oyunlaştırma, dil öğretmenlerine ve öğrencilerine nasıl yardımcı olabilir? Sıradan şeyleri bir kenara bırakalım ve “Başarı Göstergesini” birlikte inşa edelim!

Eğitimde dijital çağın en büyük sorunlarından biri şüphesiz öğrencilerin dikkat sorunudur. Bu nedenle biz eğitimciler, bilgiyi aktarmanın ve öğrencilerin ilgisini çekmenin eğlenceli yollarını arıyoruz. Böylece geleneksel eğitim anlayışına alternatif eğitim sistemleri geliştirmek istiyoruz.

Proje Ocak’tan Mayıs’a kadar sürecektir. 

Projemiz İçin Anahtar Kelimeler: 

Oyunlaştırma, oyun öğeleri, davranış, motivasyon, başarı, bilgisayar destekli yabancı dil öğretimi, dijital oyunlar ile dil öğretimi, eğitsel dijital oyun geliştirme.

Eğitimde son yıllarda geliştirilen ve kullanılan en önemli tekniklerden biri de eğitimde oyunlaştırmadır. Mevcut öğrenme alanındaki öğelerin eğitimden önce kullanılması şüphesiz eğitimi öğrenciler için daha ilgi çekici kılmaktadır. Eğitimde oyunlaştırmanın öğrenciler üzerinde olumlu katkıları gözlemlenmiştir.

21. yüzyıl eğitiminde “Eğitimde Oyunlaştırma’’ ve “Anahtar Yeterlilikler”  aşağıdaki gibidir:

  • Anlam
  • Olumlu Psikoloji
  • İlişkiler
  • Katılım
  • Başarı

Proje sürecinde her bir yeterliliği arttırma teknikleri vardır. Pozitif psikoloji içinde birçok aktivite sistematik olarak daha iyi bir mutluluk ve esenlik duygusu ile kullanılabilir. Bu paralelde, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluk olan, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak amacıyla eTwinning platformunun sunduğu avantajı kullanmak istedik. Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa’da okul işbirliğini teşvik eden bu platformda hem oyunlaştırma hem de dil öğretimi üzerine projemizi yürüteceğiz.

eTwinning Portalı, www.etwinning.net üzerinden “Gamification” temasıyla, yabancı dil öğrenmeyi eğlenceli ve teşvik edici hale getirilecektir. 

“Oyun Dinamiğinin Davranışı Etkilemede Kullanımına Giriş’’, oyunlaştırmanın eğitimde kullanımına ilişkin ayrıntılar Gamfed Türkiye’nin kurucusu Ercan Altuğ YILMAZ sayesinde oyunlaştırma konusunda proje ortakları bilgilendirilecektir. Temel bilgiler, neden yararlı olduğu ve pratik uygulamalarla ilgili tavsiyelerden yararlanacaklardır. Projenin sonunda ortaklar kültürlerarası yeterlilik için fırsatlara sahip olacaklardır.

Yazar: Özlem Özbek

Lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce öğretmenliği programında tamamlamıştır. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda İngilizce öğretmeni ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinde Ar-Ge birimi/Özel Büroda projelerden sorumlu olarak görev yapmaktadır. Kalkınma Ajansı teknik destek projelerinde proje yürütücüsü, TÜBİTAK Bilim Toplum Programları kapsamında proje yürütücüsü , uzmanı ve atölye lideri olarak yer almıştır. Proje hazırlama teknikleri konusunda eğitimler vermektedir. TOYED Derneği yönetim kurulu üyesi ve Gamfed Türkiye oyunlaştırma gönüllüsüdür.

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir