3 Kasım 2023 Cuma günü saat 13:00’de 12 dakikadan oluşan 12 uzman konuşmacıyla gerçekleşti. Pegasus Havayolları, Migros, Arçelik, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Boyner, ebebek, Hepsiburada, Ticimax, Utilify, LinqiApp, Monay gibi kurumların oyunlaştırılmış uygulamalarından ilk kez aktarılacak sunumlarını izleme şansı oldu.
12 dakikalık 12 konuşmayı yeniden izlemek için: https://youtube.com/watch?v=zDuJj1q2q7U…
Açılış konuşmasını Oniki platformu kurucusu Ziya Kızıltan ve Gamfed Türkiye Oyunlaştırma Topluluğu kurucusu Ercan Altuğ Yılmaz’ın yaptığı tümüyle ücretsiz olan etkinlikte ilk konuşmacı, Eğitimci Metaverse Uzmanı Devrim Danyal oldu. Devrim Danyal e-ticaret’in günümüzde 2 boyutlu deneyimlerini oyunlaştırma ile 5 duyumuz üzerinden Metaverse-Ticaret yani M-Ticaret olarak güncelleyeceğini paylaştı.
Etkinliğin ikinci konuşmacısı ebebek firmasından Kemal Bora YUNTAL firmanın ödüllü oyunlaştırma projesi “Bebeveynler Kulübü” projesini paylaştı. “Dedektif Bebeveyn” gibi fotoğraf bazlı ve hatta bazı sürpriz kodlarla gerçekleşen uygulamalarda kazanılan ödüllerle kasadan indirim alınabildiğini anlattı.
Bir sonraki konuşma “Türkiye’nin en büyük e-ticaret altyapısı” olan Ticimax firmasından Cansu Akdemir oldu. Cansu Akdemir, oyunlaştırmada kullanılabilecek teknolojik altyapılar ve örneklerden bahsetti.
Oyunlaştırma sadece şirketlerde satış ve karlılık gibi iş hedefleri için değil, sağlık gibi alanlarda da geniş kitlelerin ulaşabileceği bir iş modelidir. İBB Spor AŞ Başkanı İ. Renay Onur, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 4 Milyon İstanbullunun daha aktif bir hayat yaşaması için adımsayar özellikleriyle geliştirdiği “Yürü Be İstanbul” uygulamasını tanıttı. 3 ödül alan uygulama 200.000 ‘den fazla indirme ile 15 milyardan fazla adım atıldı. İ. Renay Onur, Adım Adım ile başlayan oyunlaştırılmış sağlık uygulamaları deneyimini nasıl “Yürü Be İstanbul” projesine taşıdıklarını aktardı.
Arçelik şirketi kurum içi girişimcilik merkezi olan “Garage Innovation Hub” tarafından “Sürdürülebilirlik” odaklı geliştirilen oyunlaştırılmış uygulama olan “Nature Up” ürün yöneticisi Serap Enes tarafından paylaşıldı. Uygulama “karbon ayak izi hesaplamak” ile “offset” yani azaltmak için bazı görevlerle başlanabiliyor. Bu görevlerle de puanlar ve ödüller kazanmak mümkün. Hedef kitlenin sürdürülebilirlikle ilgili hedeflere ulaşmada 3 farklı oyuncu tipine göre ayırdıklarını, bazılarının sadece learner (öğrenen) ama çoğunluklu hayatlarına sürdürebilir alışkanlıklar kazanmayan profillerin yanında, sadece ödül ve rekabet odaklı bu davranışları yapanları da “achiever” olarak ayrıldıklarından bahsetti.
Utilify uzmanı Bertuğ Oymak özellikle Blockchain tabanlı kişiye özel ve arşivlenebilir “NFT” eserlerinin uçak biletleri, akıllı kontratlar ve sertifikalar gibi konularda yurtdışında da şimdiden oyunlaştırma kurgularında kullanıldığını paylaştı. Bertuğ Oymak Birçok global ve büyük kurum “NFT tabanlı oyunlaştırma “projeleri 2023’te devreye aldıklarından bahsetti.
Verilen 30 dakikalık aradan sonra Türkiye’nin en büyük perakende firmalarından “BOYNER” ekibi ve Sertaç Özyurt ekrana geldi. Özellikle yeni dönemde biraz daha dışsal ödüller yerine “deneyim “ gibi konularla oyunlaştırma projelerini kurguladıklarını paylaştı.
Türkiye’nin en önemli e-ticaret online firması Hepsiburada da “Oyna Kazan” platformu yer almakta. Farklı oyuncu tiplerine farklı oyunlu kampanyalarla ulaşan Hepsiburada buradaki deneyimlerini paylaştı.
Türkiye’nin en önemli havacılık kurumu Pegasus’u temsil eden Esin İnan, kendi oyunlaştırılmış sadakat programı “Pegasus BOLBOL” üzerinde aylık 640.000 ‘den fazla oynanan ve 2 milyardan fazla BolPuan dağıtılan bu uygulamada, 1 milyona yakın oyuncunun yer aldığından bahsetti.
Oyunlaştırmanın özellikle finansal durumla ilgili uyarlandığı çok başarılı bir uygulama olan “Monay” uygulaması da ürün yöneticisi Özlem Senan tarafından aktarıldı. Özlem Senan, oyunlaştırmanın odağı olan “motivasyonun” tek başına bir uygulamanın başarısını sağlayamayacağını, Stanford Universitesinden BJ Fogg’un benzetmesi “Motivasyon maymun gibidir, güvenemezsiniz ve çok hareketli dalgalıdır.” sözüyle ifade etti. Aslında davranışları küçültmenin de önemli olduğunu “Küçük Alışkanlıklar – Tiny Habits “ modeli üzerinden uygulamada yapılan bazı küçük oyunlaştırılmış küçük alışkanlıkları paylaştı.
Türkiye’nin en önemli zincir marketi ve en büyük müşteri portföyüne sahip “Migros” firmasından da “Migros Hemen“ ürün yöneticisi Gökhan Özfırat, Migros’un da özellikle kısa süreli taleplerde biraz daha çeşitli oyun kurgularıyla alışverişe yönlendirdiklerini paylaştı.
Yabancı dil öğrenmede de 2 genç girişimcinin oyunlaştırılmış uygulaması olan “LinqiApp” de sunum yapanlar arasındaydı. Uygulamanın Kurucusu ve aynı zamanda Gamfed Türkiye Gönüllüsü olan Aziz Ahmedov, uygulamada oyunlaştırma için “kanca modeli” ile ekledikleri yeni kullanıcılara “el sallama” özelliğiyle %1200 kullanıcı sayısında artış ve “üyelik aktiflemede %60 artış” sağladıklarını, uygulamada geçirilen sürenin %10-20 arası arttığı ve dahası uygulamayı tekrar açanların sayısının da oyunlaştırma öncesine göre %25 daha çok olduğunu paylaştı.
Etkinliğin son konuşmacısı olan Açık Beyin Kurucusu Prof. Dr. Sinan Canan ‘da oyunlaştırılmış uygulamaların aslında insanın özünde olan “hayatta kalma“ duygularımıza dokunarak hormonlar sayesinde harekete geçirdiğini paylaştı. Oyunlaştırmanın gücünü keşfeden kurumların müşterilerin kalbine ve beynine dokunarak fark yaratacağını paylaştı.
Etkinliğin kapanışında çeşitli ödüller ve yapılan sunumlardan oluşan 10 soruluk bir bilgi yarışmasıyla “1000 TL Boyner ve ebebek ile Migros çekleri” katılımcılara dağıtıldı.
Etkinliğin 3.cüsü için de 5 Haziran 2024 tarihi belirlendi.
Etkinliğin web sitesi:
https://oniki.net/etkinlik/gamfed/5-haziran-2024/
Oyunlaştırma, oyun tasarım tekniklerinin iş hedeflerine uygulanması olarak tanımlanan bir iş modeli. Oyunlaştırma ile eticaret firmaları ve dijital uygulamalar geliştiren kurumlar tarafından sadece satışı arttırmak amaçlı değil, müşterileri tanımak, daha özel teklifler ve deneyimler sunabilmek ve uzun vadeli sadakat sağlamak için de başvurulmaya başlanılan bir model.
Gamfed Türkiye, Uluslararası bir örgüt olan Uluslararası Oyunlaştırma Konfederasyonu Gamfed’in (International Gamification Confederation) Türkiye temsilciliğidir, kar amacı gütmeden tümüyle ücretsiz oyunlaştırma odaklı etkinlikler düzenlemekte ve sunumlar yapmaktadır. Gamfed Türkiye kurucusu Ercan Altuğ Yılmaz’ın da açılış konuşması yapacağı etkinlik Oniki ve Gamfed Türkiye Youtube kanalından ücretsiz izlenebilecek, ancak kayıt olunarak Oniki platformundan da soruları cevaplayarak puanlar toplayarak hediye çekleri kazanabilecek ve sunum yapan kurumlara sorular sorma hatta sunum yapan ve diğer katılımcılarla birebir network seansları yapabileceklerdir.
Kayıt ve bilgi için : https://oniki.net/etkinlik/gamfed/3-kasim-2023/
Oniki platformu, Oniki, geliştirdiği yapay zeka teknolojisiyle B2B matchmaking yapan hibrit event platformudur.
Yapay Zeka Destekli B2B Matchmaking
Oniki’nin geliştirdiği benzersiz yapay zeka destekli B2B matchmaking teknolojisi ile size ve işinize maksimum fayda sağlayacak en doğru kişilerle birebir iş görüşmesi yapma fırsatını yakalayın.
Gamification – Yüz binlerce TL Değerinde Ödül ve İndirimler
Oniki uygulaması üzerinden gelen sorulara verdiğiniz cevaplarla ve stant ziyaretleriyle puanlar toplayarak gün sonunda sürpriz hediyeler kazanma şansı yakalayın.
Özel Tasarlanmış Oniki Uygulaması
Oniki konseptini tüm ayrıcalıklarıyla ister mobil uygulama, ister bilgisayarınız üzerinden deneyimleyin. https://oniki.net/