Amy Jo Kim, “The Player’s Journey” olarak bilinen bir oyun tasarımı modeli geliştirmiştir. Bu model kullanıcının bir oyunu deneyimlediği süreci ifade eder. Oyuncunun yolculuğu, aşağıdaki aşamalardan oluşur:
Discovery: Bu aşama, oyuncuların oyun hakkında bilgi edinmeye başladığı ve oyunun içindeki temel kavramları anlamaya çalıştığı süreci ifade eder. Oyuncular, oyunun kontrol mekanizmalarını öğrenir, karakterleri ve dünyayı tanımaya başlar. Oyunun temel hedeflerini ve ilerleme mekaniklerini anlamaya çalışırlar. Discovery aşamasının başarılı olması, oyuncuların oyunun temel unsurlarına aşina olmalarını sağlar ve ileriki aşamalarda oyuna devam etmelerini sağlar. Çünkü oyuncular, oyuna ilgi duymaya ve ilerlemek için motivasyon kazanmaya başlarlar. Keşif aşamasının etkili bir şekilde tasarlanması, oyuncuların oyunu keşfederken keyif alması ve oyunun derinliklerini keşfetmeye istekli olması için önemlidir.
Onboarding: Bu aşama, oyuncuların oyunun içine girmesi ve oyunu oynamaya başlaması sürecini ifade eder. Oyuncular, bu aşamada oyunun dünyasını ve temel hedeflerini keşfederken becerilerini geliştirirler. Bu sayede kademeli bir öğrenme süreciyle, oyunun zorluklarına adım adım uyum sağlamalarına yardımcı olunur. Onboarding aşamasının etkili bir şekilde tasarlanması, oyuncuların oyunun içine kolayca girmelerini ve oyunun ilerleyen aşamalarında daha derin bir bağlantı kurmalarını sağlar. Oyuncuların keyif alarak ve hızlı bir şekilde oyunu öğrenmeleri, daha uzun süre oyunu deneyimlemeleri ve ilerlemeye devam etmeleri için önemlidir.
Habit-Building: Bu aşama, oyuncuların oyunu düzenli olarak tekrar etmeye başladığı ve oyun deneyimini sürdürmeyi amaçladığı bir süreci ifade eder. Habit-Building aşamasında, oyun tasarımcıları, oyuncuların düzenli olarak oyunu oynamalarını sağlamak için teşvik edici unsurlar ve motivasyon stratejileri kullanır. Bu aşamada, ödüller, ilerleme unsurları, günlük görevler, liderlik tabloları, meydan okumalar gibi mekanikler oyuncuları oyunla bağlantıda tutmak için kullanılabilir. Oyuncular, bu aşamada alışkanlık oluşturarak oyunu düzenli olarak oynamayı isteyecek ve devamlılığını sağlayacaktır.
Mastery: Bu aşamasının hedefi, oyuncuların oyunun en yüksek seviyelerine ulaşmasını sağlamak ve ustalık düzeyine gelmelerini desteklemektir. Mastery aşamasında, oyuncular oyunun mekaniklerini ve içeriklerini tam olarak anlamışlardır. Oyunun en zorlu bölümlerini tamamlama, en yüksek skorları elde etme veya diğer oyuncularla rekabet etme gibi ileri seviye hedefler belirlerler. Oyuncular, oyunun derinliklerini keşfetme ve daha karmaşık stratejiler geliştirme konusunda yeteneklerini geliştirirler.
Bu yazı, Gamfed Türkiye gönüllülerinden Damla Masacı tarafından kaleme alınmıştır.