Selame Hopurcuoğlu & Ercan Altuğ Yılmaz yazıyor : Fıkra gibi Oyunlaştırma Tasarımı : 1 Görevci,1 Ödülsever ve 1 Özgür ruh bir gün bir oyuna gitmiş.

Bahçeşehir Üniversitesinde BAUSEM’de sevgili Selame Hopurcuoğlu Yorulmaz ile uygulamalı verdiğimiz geçenlerde bir eğitimde biraz da şansımızla akademisyen ve istatistikçi katılımcılarla uçtan uca bir oyuncu tipi analizi çıkardık. Gerçekten 7 gönüllü kişi için oyuncu tipi testi* yaptık ve sonuçlarına göre kendi ekiplerinde bir oyunlaştırma kurgusu hangi koşullarda nasıl çıkarılır üzerine 5 farklı yöntem önerdik ve tabiki bu sadece o eğitimde kalmamalıydı buyrunuz:

7 ekip/oyuncu temel motivasyonlarını bu şekilde listeledik. Yüzdeleri göz arda ettik.Achiever-Görevci baskın bir motivasyon gibi gözükmekte ama tek motivasyon kurgumuzda yardımcı olamaz devam edelim.

2’li örneklem kümesinde zaten özellikle 1 oyuncu dışında Achiever-Görevci ve Free Sprit – Özgür Ruh öne çıktı.

Oyuncuların 3.motivasyonu da %20’lerde olanları eklediğimizde artık ağırlıklı motivasyonun Görevci-Özgür Ruh bir kurgu olacağından emin olduk böylece gruptaki 7kişinin en az 5 kişiyi motive edebiliyoruz.

Oyuncularda bu oyuncu testleri sadece motive etme değil demotivasyon kaynaklarını öğrenmek için de kullanılmalıdır. 5 oyuncu dışındaki 1 oyuncu “ödülden” özellikle çok ciddi uzak duruyor bu yüzden oyunun ilk kurgusunda ödülden bahsetmemeyi notlarımıza aldık.

Burada oyuncularımızı kümeleme analiziyle “kesin yapılması gereken” ve “kesin uzak durulması” gereken oyuncu tiplerini öğrendik. Buradan sonra aslında tek bir yöntem yok genel olarak 5 ayrı yöntem adlandırdık ve sizlerinde önerilerinize açığız.

Umuyorumki oyuncu tipleri analizlerimiz ve 5 farklı hedef kitleye ve kendi yöntemlerinize göre önerdiğimiz yaklaşımlar sizlere ilham vermiştir.

Bir fıkra gibi başlayan makalemizde özetle:

  1. Oyuncu tipleri örneklerken 1 isim değil 2 ve 3. motivasyonların ağırlıklarına bakılmalı.
  2. Oyuncu tiplerinde sadece motivasyon değil demotivasyon unsurlarına da dikkat edilmeli.
  3. Oyuncu tipleri analizini personamıza ekledikten sonra seçeceğimiz persona ve kurgu aslında kaynak, pazar ve hedefe göre değişebilmektedir.

bu fıkramızda burada bitti biz de Selame Hopurcuoğlu Yorulmaz ile çıkalım kerevetine.

Umarım faydalı olmuştur ve eğitimde olup bu makaleye verileriyle katkı veren herkese teşekkür ederiz.

Selame Hopurcuoğlu Yorulmaz

Lisansını Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümünde tamamladı. Kendini geliştirme yolculuğunda oyunlaştırma ile tanıştı. Gamfed Türkiye’de oyunlaştırma gönüllüsü ve Sosyal Medya ve Tasarım kaptanı olarak devam ediyor. Ercan Altuğ Yılmaz ile bir çok oyunlaştırma projesinde oyunlaştırma deneyim tasarımcısı olarak yer almıştır.

Referanslarımız :

Oyuncu Tipleri Testi Gamified UK :

https://gamified.uk/UserTypeTest2023/user-type-test.php?q=l&lang=tr

Girişimciler için Persona analizinde Super Fan seçiminde 5 soru :
https://oyunlastirma.co/makale/super-hayranlarinizi-bulmak-icin-5-onemli-kesif-sorusu/

Performans değerlendirirken hâlâ ‘çan eğrisi’ni mi kullanıyorsunuz?https://aposto.com/s/64a2aaa4b9a20d0006bbec16

PERFORMANSI ADALETLI DAĞITMAK – CAN EĞRISI MI, GÜÇ EĞRISI MI?

https://www.kaynagiminsan2.com/tag/guc-egrisi/

İlgili Makalelerimiz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir