İş dünyasında CEO ile öğle arasında oyun oynamak sıra dışı bir fikir gibi gelebilir, ancak LinkedIn bunu gerçekleştirdi. Son aylarda platforma eklenen oyunlar sayesinde, kullanıcılar bağlantılarına meydan okuyarak oyun oynayabilir, oyun sonrasında sonuçlarını paylaşarak etkileşimlerini ve bilinirliklerini artırabilirler.
Bu yenilik, LinkedIn’in yalnızca profesyonel bir ağ olmanın ötesine geçerek eğlenceli ve etkileşimli bir platform haline gelme amacını ortaya koyuyor. Oyunlar, uygulamanın durağanlığını ortadan kaldırırken, aynı zamanda kullanıcıların hem yeni bağlantılar kurmalarına hem de mevcut bağlantılarıyla daha yakın ilişkiler geliştirmelerine olanak sağlıyor. CEO’ya öğle arasında meydan okuma fikri ise kulağa oldukça çekici geliyor.
LinkedIn platformuna oyun eklenmesi ile ilgili LinkedIn Editör Başkanı ve Başkan Yardımcısı Daniel Roth kendi sayfasında şu açıklamayı yapmıştır: “LinkedIn olarak amacımız, profesyonelleri bir araya getirmenin, onların bilgi sahibi olup bağlantıda kalmalarını sağlamanın yollarını bulmaya devam etmek. Bu yüzden bugünden itibaren, düşünme odaklı oyunları doğrudan LinkedIn deneyimine dahil ediyoruz. İnsanların kısa bir mola sırasında zihinlerini çalıştırmalarına olanak tanırken, aynı zamanda başkalarıyla bağlantı kurmaları için bir neden sunmak istiyoruz. Bu oyunların, dünya genelindeki profesyoneller arasında sohbetler, tartışmalar ve sağlıklı bir rekabet ortamı yaratmasını umuyoruz.”
İş dünyası profesyonellerine eğlenceli bir şekilde etkileşim fırsatları sunmanın amaçlandığı bu girişimle şirketler, departmanlar arası oyun turnuvaları düzenleyerek çalışanların kaynaşmasını ve iş birliğini de güçlendirebilirler.
LinkedIn’deki Oyunlar Neler?
Kendinize küçük bir mola vermek istediğinizde oynayabileceğiniz üç oyun: Tango, Queens, Pinpoint, Crossclimb
Şimdi bu oyunları biraz daha detaylı inceleyelim.
- Tango: Akıl yürütme becerilerinin kullanılmasını hedefleyen Tango’da, bir tablonun içinde bulunan hücrelere ay ve güneş şekilleri yerleştiriliyor. Bunun için göz önünde bulundurulması gereken kurallar:
* Dikey veya yatay olarak 2 taneden fazla aynı şekil yan yana olmamalı.
* Her satır ve sütunda eşit sayıda ay ve güneş olmalı.
* “=“ işareti olan hücre aynı şekille devam etmeli, “x” işareti olan hücre farklı şekille devam etmeli.
- Queens: Sudoku tarzında bir oyun olan Queens’te, verilen taçları belirli renkteki karelere yerleştirmeniz gerekiyor. Aynı renkler aynı satır ve sütunda bulunmamalı. Kısa sürede başarı elde etmek meydan okuma seviyenizi artırıyor.
3. Pinpoint: Oyunculara beş kelimenin sunulduğu bir kelime çağrışım oyunu olarak düşünün. Zorluk, bu kelimelerin ait olduğu kategoriyi en az tahminle doğru bir şekilde belirlemektir. Bu oyun, İngilizce pratik yapmak ve kelime dağarcığınızı genişletmek için ideal.
4. Crossclimb: Crossclimb, bir başlangıç kelimesiyle başlayan ve her bir sonraki kelimenin yalnızca bir harfinin değiştiği, bilgi ve kelime oyununu birleştiren bir oyundur. Crossclimb, tamamen İngilizce sunuluyor. İngilizcenizi geliştirmek için eğlenceli bir seçenek olabilir.
LinkedIn’de Oyunlara Erişimi Nasıl Sağlarız?
Telefonda oyunları bulmak için:
“Ağım(MyNetwork)” simgesine dokunun. “Günlük oyunlar aracılığıyla bağlantıda kalın” bölümünü bulana kadar aşağı kaydırın. Bu bölümün altında oynamak istediğiniz oyuna dokunun.
Ayrıca arama bölümüne “Oyun” diye yazarkta oyunlara ulaşabilirsiniz.
Bilgisayarda oyunları bulmak için:
Bilgisayardan “Ağım (My Network)” sayfasında “Günlük oyunlar aracılığıyla bağlantıda kalın” ve LinkedIn Haberleri bölümünün altında bulunan “Bugünün Oyunları” alt başlığından oyunlara erişim sağlayabilirsiniz.
Oyunlaştırma Elementleri
Oyunlar hakkında kısaca bilgi sahibi olduktan sonra gelin şimdi de bizi asıl ilgilendiren noktaya, içinde bulundurduğu oyunlaştırma unsurları konusuna değinelim.
LinkedIn oyunları olan Pinpoint, Crossclimb ve Queens, kullanıcıları çekmek ve etkileşim sağlamak için çeşitli oyunlaştırma araçları kullanır. Oyunlar, kullanıcıları eğlendirirken profesyonel ağ kurma sürecine aktif olarak dahil etmek için etkili oyunlaştırma araçları kullanmaktadır. Bu oyunlar, problem çözme becerilerini geliştirmeye odaklanırken, oyuncuları günlük olarak geri dönmeye teşvik etmektedir. Octalysis modeli çerçevesinde incelendiğinde, bu oyunlar anlam ve hedef, gelişim ve başarı, sosyal etki, kıtlık gibi temel çekirdek dürtüler üzerinden kullanıcıları motive ederek profesyonel gelişimi eğlenceli hale getirirken, ilerleme ve başarı hissini sürekli kılmaktadır.
Oyunlarda anında geri bildirim ve puanlama sistemi, kullanıcıların performanslarını gözlemlemesini sağlar ve her başarı onları daha fazla motive eder. Kıtlık ilkesine dayanan “günde bir kez oynanabilme” kuralı, kullanıcıları sabırsızlıkla bir sonraki günü beklemeye teşvik eder. Liderlik tabloları ise sosyal karşılaştırma ve dostça rekabeti ön plana çıkararak oyuncuların birbirleriyle etkileşim kurmasını sağlar.
Kanca modeli açısından değerlendirildiğimizde, bu oyunlar kullanıcıların tekrar tekrar geri dönmesini sağlayan dört aşamalı bir döngü ile tasarlanmıştır. İlk aşama olan tetikleyici, kullanıcının oyunları keşfetmesi ve ilgi duymasını sağlar. Bunu, bir sonraki gün oyuna devam etme dürtüsü pekiştirir. İkinci aşama olan eylem, oyun oynama deneyimidir ve kullanıcıların görevleri yerine getirerek oyun içinde ilerlemesiyle tetiklenir. Üçüncü aşama değişken ödüller, oyunlardaki anlık geri bildirim, puanlar ve başarı hissi ile sağlanır. Değişken ödüller, kullanıcıların her oyunda farklı başarı seviyelerine ulaşma şansı yaratır. Son olarak, yatırım aşaması, kullanıcıların oyunları oynayarak daha fazla zaman geçirmesi ve liderlik tablolarında üst sıralara çıkma arzusu ile gerçekleşir. Bu döngü, kullanıcıların günlük olarak geri dönmesini sağlar. LinkedIn’in Pinpoint, Crossclimb ve Queens oyunları, kullanıcıları eğlendirirken profesyonel ağ kurma sürecine aktif olarak dahil etmek için etkili oyunlaştırma araçları kullanmaktadır. Bu oyunlar, problem çözme becerilerini geliştirmeye odaklanırken, oyuncuları günlük olarak geri dönmeye teşvik etmektedir. Octalysis modeli çerçevesinde incelendiğinde, bu oyunlar anlam ve hedef, gelişim ve başarı, sosyal etki, kıtlık gibi temel çekirdek dürtüler üzerinden kullanıcıları motive ederek profesyonel gelişimi eğlenceli hale getirirken, ilerleme ve başarı hissini sürekli kılmaktadır.
Oyunların Sınırları ve Öneriler
Bu oyunlar günde sadece bir kez oynanabilmektedir. Bağımlılık yapmasını önlemek adına bu sınırlama mantıklı görünse de, günlük üç hakka alışkın olan oyuncular için biraz yetersiz kalabilir. Belki ilerleyen dönemlerde, LinkedIn bu konuda kullanıcı geri bildirimlerini dikkate alarak daha fazla hak tanıyabilir.
Sonuç olarak, LinkedIn’in bu oyun entegrasyonu, profesyonel ağ deneyimine yeni bir boyut katıyor. İş dünyasının ciddi yapısına biraz eğlence ve rekabet ekleyerek, platformun monotonluğunu azaltmayı başarıyor. Hadi siz de öğle arasını daha verimli ve eğlenceli hale getirerek bir bağlantınıza meydan okuyun!
Bu yazı Gamfed Türkiye gönüllülerinden Gülizar Kısa ve Senem Turan tarafından kaleme alınmıştır.