Gamfed Türkiye Kaptanı Ahmet Nurullah Keskin Yazıyor: Fuar Alanlarında Oyunlaştırma: Dikkat Çekmenin ve Etkileşimi Artırmanın Gücü 

Hepimiz hayatımızda en az bir kez bir fuar ziyaret etmişizdir. Fuarlar, markaların kendilerini  sergilediği, katılımcılarla buluştuğu yoğun ve rekabetçi ortamlardır. Ancak böyle bir kalabalık  içinde, bir markanın standının fark edilmesi için özgün bir yaklaşım gereklidir. İlgi çekmeyen bir stant veya organizasyon nasıl daha cazip hale gelir? Cevap, oyunlaştırmada gizlidir. 

Fuarların Rekabetçi Dünyasında Oyunlaştırmanın Rolü  

Fuarlar, yalnızca dikkat çekmek değil, aynı zamanda ziyaretçilerin bir stantta daha uzun süre vakit  geçirmesini sağlamanın da önemli olduğu alanlardır. Ziyaretçilerle birebir iletişim kurmak, ürünleri  tanıtmak ve satış yapmak için bu süre kritik öneme sahiptir. Benzersiz bir deneyim sunmak,  ziyaretçilerin ilgisini çekmenin ve onları stantta tutmanın anahtarıdır. İşte burada oyunlaştırma  devreye girer; macera, rekabet ve ödül kazanma motivasyonunu tetikleyerek etkili bir araç olarak  karşımıza çıkar. 

Peki Fuar Alanlarında Oyunlaştırma Nasıl Tasarlanır?  

Başarılı bir oyunlaştırma kurgusu için öncelikle hedeflerin netleştirilmesi gerekir. Örneğin, ziyaretçi  sayısını artırmak mı, yoksa stantta geçirilen süreyi uzatmak mı istiyorsunuz? Belirlenen hedefler  doğrultusunda uygun oyun mekanikleri seçilmeli ve tasarım bu hedeflere hizmet etmelidir. 

Fuar alanlarında oyunlaştırma, iki ana paydaşın iş hedeflerine göre tasarlanabilir:

1. Organizasyon Firması 

2. Katılımcı Firmalar 

Her iki taraf için de fuarın doğru hedef kitleyi çekmesi ve etkin bir deneyim sunması kritik  önemdedir. Katılımcı firmaların hedeflerine ulaşması, bir sonraki yıl fuara katılım ihtimalini artırır. 

Bu iki açıdan oyunlaştırmayı kullanmak içinde ayrı ayrı iş hedeflerine yakında bakalım.

Organizasyon Firmasının Hedefleri  

  •  Ziyaretçi sayısını artırmak 

  •  Doğru hedef kitleyi çekmek 

  •  Etkinlik ve konferans katılımını artırmak 

  •  Firmaların doğru ziyaretçiyle buluşmasını sağlamak 

Katılımcı Firmaların Hedefleri  

  •  Stant ziyaretçi sayısını artırmak 

  •  Doğru hedef kitleye ulaşmak 

  •  Ürün tanıtımı ve satış yapmak 

  •  Marka bilinirliğini artırmak 

Bu hedefler doğrultusunda tasarlanan oyunlaştırma kurguları, her iki tarafın da fayda sağlamasına  yardımcı olur. 

Peki bunlar nasıl yapılabilir?  

Organizasyon firmasının iş hedeflerine uygun olarak, katılımcılara rozetlerin veya yaka kartlarının  verildiği bir kurgu yapılabilir. Burada fuara girerken giriş seviyesi bir kart yada rozete sahip olurlar.  Bununla birlikte 5 seansa katıl gümüş rozet al, yada sosyal medyada şu kadar paylaşım yap bir üst  rozet al gibi bir süreç ile büyük ödüle doğru giden bir yol izlenebilir. Büyük ödül olarak da konuşmacılar ile birebir tanışma fırsatı yada fuarda yer alan bir firmadan hediye çeki gibi ödüller  verilebilir. 

Bazı örnekler vermek gerekirse;  

1. Gamification Europe Konferansı:  

Avrupa’nın en büyük oyunlaştırma konferanslarından biri olan Gamification Europe, katılımcıların  aktif katılımını teşvik etmek için çeşitli oyunlaştırma unsurları kullanmaktadır. Konferans boyunca  düzenlenen yarışmalar, ödüller ve interaktif oturumlar sayesinde katılımcılar arasında etkileşim  artırılmaktadır. 

2. SAP TechEd Etkinlikleri

SAP tarafından düzenlenen TechEd etkinliklerinde, katılımcıların belirli görevleri tamamlayarak  puan topladığı ve bu puanlarla ödüller kazandığı bir oyunlaştırma sistemi uygulanmaktadır. Bu sayede katılımcılar, etkinlik boyunca daha fazla oturuma katılmaya ve aktif olmaya teşvik  edilmektedir. 

3. TEDx Etkinlikleri:  

Bazı TEDx etkinliklerinde, katılımcıların belirli konuşmaları dinleyerek veya atölyelere katılarak puan  topladığı ve bu puanlarla etkinlik sonunda ödüller kazandığı oyunlaştırma unsurları  kullanılmaktadır. Bu yöntem, katılımcıların etkinlik boyunca daha aktif olmalarını sağlamaktadır. 

Ayrıca Onİki platformu da düzenlediği etkinliklerde insanların tanışması için oyunlaştırma öğelerini  kullanmaktadır 

İngiliz bir yazar ve oyun tasarımcısı olan Adrian Hon, “You Have Been Played” kitabında ise bu konu hakkında bazı örnekler veriyor.  

Adrian Hon, konferanslarda oyunlaştırmanın sıkça “görev tamamlama” ve “ödül kazanma”  mekanikleriyle kullanıldığını anlatıyor. Örnek olarak, katılımcıların mobil uygulama üzerinden belirli  konuşmalara katılması, stantları ziyaret etmesi veya belirli etkinliklere katılarak puan toplaması  sağlanıyor. 

•Amaç: Daha fazla katılım, sponsorların stantlarının ziyaret edilmesi ve konferansın  dinamik tutulması. 

Hon, fuarlarda firmaların stantlarına dikkat çekmek için mini oyunlar veya yarışmalar düzenlediğini  örneklerle açıklıyor. Çark çevirme, quizler veya hızlı ödül kazanma oyunları bunlara dahil.    

•Bir Örnek: Katılımcıların QR kodlarını tarayarak puan topladığı ve en çok puan  kazananların ödüller aldığı bir sistem. 

•Eleştiri: Bu tür uygulamalar, bazen sadece puan toplamak için yapılan yüzeysel  etkileşimlere neden olabilir. 

Hon’un belirttiği bir diğer kullanım, konferans katılımcılarının birbirleriyle iletişim kurmasını  oyunlaştırmak. Örneğin: 

•Katılımcılar bir uygulama üzerinden farklı kişilerle tanışarak puan toplar.  

•Belirli sayıda kişiyle tanışanlara ödüller verilir. 

•Eleştiri: Bu tür uygulamalar, ilişkileri yüzeysel hale getirebilir. 

Adrian Hon’un kitabı, bu tür oyunlaştırma örneklerini sadece anlatmakla kalmıyor, aynı zamanda  bu uygulamaların kullanıcı üzerindeki etkilerini ve etik yönlerini sorguluyor. Özellikle katılımcıların  oyunlaştırma mekanizmaları hakkında daha bilinçli olması gerektiğine vurgu yapıyor. 

Oyunlaştırmanın Veriye Dayalı Gücü  

Oyunlaştırma, eğlenceli bir deneyim sunmanın yanı sıra, müşteri verileri toplamak için de etkili bir  araçtır. Ziyaretçiler, oyunlara katılmak için QR kod tarayabilir veya bir mobil uygulama kullanabilir.  Bu süreçte toplanan veriler, potansiyel müşterilerin segmentlere ayrılmasını ve etkinlik sonrası  takip stratejilerinin optimize edilmesini sağlar. 

Takip Süreci: 

  •Oyun sonrası teşekkür e-postaları veya dijital ödül teslimi gibi yöntemlerle müşteriyle  etkileşim sürdürülebilir. 

  •Toplanan veriler, pazarlama stratejilerini daha etkili hale getirmek için analiz edilebilir.

Sonuç olarak;  

Oyunlaştırma, fuar alanlarında müşteri deneyimini dönüştüren yenilikçi bir stratejidir. Ziyaretçilerin  ilgisini çekmek, fuar alanı içerisinde ve stant etrafında daha uzun süre kalmalarını sağlamak ve  etkileşimlerini anlamlı bir şekilde artırmak için güçlü bir araçtır. Hem eğlenceli hem de stratejik bir  yaklaşımla, oyunlaştırma sayesinde markanızın fuar deneyimi diğerlerinden ayrılır ve ziyaretçiler  üzerinde unutulmaz bir izlenim bırakır.  

Ayrıca, oyun sırasında toplanan veriler, potansiyel müşterileri daha iyi anlamanızı ve etkinlik sonrası  takip süreçlerini optimize etmenizi sağlar.  

Kısacası, oyunlaştırma, sadece bir pazarlama aracı değil, aynı zamanda markanızın inovatif ve  müşteri odaklı bir imajını güçlendiren etkili bir yöntemdir. Doğru bir şekilde uygulandığında, hem  katılımı artırır hem de iş fırsatlarına dönüşebilecek anlamlı bağlantılar kurmanıza yardımcı olur. 

Kaynaklar:

https://www.eventmobi.com/blog/event-gamification

https://www.linkedin.com/advice/0/how-can-you-use-gamification-increase-leads trade-shows

Bu yazı Gamfed Türkiye gönüllülerinden Ahmet Nurullah Keskin tarafından kaleme alınmıştır.

İlgili Makalelerimiz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir